Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vuokraisin Helsingissä yksiöni, minun pitäisi pyytää siitä 850e vuokraa

Vierailija
22.07.2019 |

Minulla on yksiö Helsingin Konalassa (lähiö), jota makselen pankille ja jossa asun nyt itse. Laskin juuri, että jos haluaisin vuokrata sen, minun pitää maksaa pääomaveroa 30%. Jos tällä hetkellä lyhennän asunnon lainaosuutta summalla xx, sen osuus vuokran osuudessa on verollinen. Päälle yhtiövastike. Jotta pääsisin omilleni, vuokran olisi oltava 850 euroa. Tuolla summalla ei siis tulisi edes voittoa vielä vuokraamisesta.
Tämä siis teille, jotka ihmettelette, miksi Helsingissä on niin kovat hinnat.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeen ja muita kuluja saa vähentää verotuksesta. Kannattaisko edes yrittää googlettaa ennen näin huonoja provoja?

Lainaa ei saa vähentää verotuksessa.

Minulla on asunto vuokralla, jonka kulut ovat noin:

- vastike 400 e

- laina 300 e

- pääomavero 300 e.

Vuokraa saan 1300 e. Itäinen Helsinki. Saan verotuksessa vähentää vastikkeen, mutta en lainaosuutta, eli maksan veroja 900 eurosta = 300 e.

Eli vaikka saan vuokraa 1300 e/kk, niin saan asunnosta voittoa vain 300 e/kk.

Kun nykyiset vuokralaiset lähtevät, myyn asunnon. En ikinä enää harrasta vuokraamista. Ei kannata, vuokralaisista on koko ajan vain harmia, eikä tuotto ole hyvä.

Yhtiölainan saa vähentää tietyin edellytyksin, ei henkilökohtaista lainaa. Tosin tähän kai puuhataan muutosta.

Tuossahan velkasi lyhenee ja netto-omaisuutesi lisääntyy ilman että itse joudut laittamaan lisää rahaa, jos se ei riitä, nosta vuokraa.

Yhtiölainan saa vähentää vain, jos se on yhtiön kirjanpidossa tuloutettuna, mutta ei, jos se on rahastoituna. Ja meidän yhtiössä se on jälkimmäisellä tavalla. Siksi jos sijoitusasunnon ostaa, tämä pitää tsekata etukäteen.

Minulla on 25 vuoden laina. Hitaasti se lyhenee... olen silloin yli 70, kun se on maksettu...

Ei vuokraa niin vaan koroteta. Sen pitää olla alueen hintatason mukainen.

Vierailija
22/24 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis vuokraamassa asuntoa, asun siinä nyt itse. Tein aloituksen, koska moni luulee, että Helsingissä vuokrat on korkeat, koska "vuokranantaja  on ahne". Todellisuudessa asunto on ostettu tietyllä hinnalla ja siitä on kustannuksia, ei se vuokraaja nyt hyvää hyvyyttään halua vuokrata tappiolla. Mutta tiedän, että Konalassa ei voisi pyytää vuokraa 850 euroa :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole mikään pakko "olla pyyteetön ja hyväsydäminen" vuokraloordi. Muutenkin ihmisten perustarpeilla keinottelu on iljettävää.

Vierailija
24/24 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei ole mikään pakko "olla pyyteetön ja hyväsydäminen" vuokraloordi. Muutenkin ihmisten perustarpeilla keinottelu on iljettävää.

Suurin osa vuokranantajista on ihan tavallisia ihmisiä, joilla on vaikka eka ostamansa asunto laitettu vuokralle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan