Apua! Tamponi ja uiminen
Menkat päätti alkaa etuajassa just kun tuli nää helteet. Haluisin käydä uimassa, mut meillä on vaan pari normikokosta tamponia ja ei oo mahdollisuus ostaa lisää, kun asutaan maalla. Normaalikokonen ei ehdi kuitenkaan täyttyä uidessa (ja vaikka täyttyiskin kokonaan, poistaminen sattuu). Joten onko hirveästi haittaa jos laitan nyt tamponin, menen muutaman tunnin päästä uimaan ja otan sen pois heti uinnin jälkeen? Sit se ehtis ainakin täyttyä.
Kommentit (27)
Luonnonvesissä voi uida myös ilman tamponi kuukautisten aikana. Vuodon määrä on niin pieni, että siitä ei synny hygieniariskiä järvessä.
Uima-allas, jossa paljon ihmisiä ui pienessä määrässä vettä on eri asia, siellä tamponin käyttö on ehdoton juttu.
Käytä ihan normaalisti vaan. Hauskaa uintipäivää! :)
Juu, minä uin aina meressä ilman tamponia vaikka ois kuukautiset, altaissa tietty eri juttu.
No kai nyt ob:n sivuilla neuvotaan noin. Nehän haluaa että kulutat tuotteita mahdollisimman paljon.
Mulla ikää yli 40v. Oon käyttänyt tamponeita 25 vuotta. Pitänyt "liian pitkään ", laittanut joskus vahingossa kaksi yhtä aikaa, todellakin uinut tamponin kanssa, unohtanut poistaa uinnin jälkeen ja vaihtanut tamponin rantapusikossa ilman käsienpesumahdollisuutta. Olen oikea tamponikapinallinen 😁
Eikä yhtään hiivatulehdusta tai pissatulehdusta koko elämäni aikana.
Toki suosittelen noudattamaan järkeä ja ohjeita, mutta itse selvinnyt terveenä ja hengissä...
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt niin paljon satu jos ei ole ihan läpikastunut kun sen ottaa pois.
Kasva hyvä ihminen aikuiseksi.
Ja sinä tiedät toistenkin kipukynnykset :D
Ite uin vaan ilman tamponia vaikka vuoto on sellanen keskirunsas
Tuo "aseta tamponi ennen uintia" viittaa siihen että liian täyden tamponin kanssa voi tulla ohivuoto veteen, ei siihen että itselle tulisi joku tulehdusriski.