Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntai-illan pohdintoja. Asia jota ihmettelen auton ostoon liittyen

Vierailija
21.07.2019 |

Olen tässä viimeisen kuukauden aikana katsellut itselleni autoa. Olen soittanut muutamaan liikkeeseen kiinnostavasta autosta, ja jokaisessa puhelussa on tarjouduttu tuomaan auto kotiovelle asti. Välimatka näihin liikkeisiin on ollut asuinpaikkakunnaltani n. 100km molemmin puolin. On oltu melkein hämmästyneitä kun olen todennut että voisin tulla käymään paikan päällä ja koeajaa, tietysti.
Eikö nykyaikana ihmiset enää käy koeajamassa autoa ennen ostopäätöstä? Onko kuinka yleistä ostaa auto ns. sokkona? Kuulisin mielelläni kokemuksia jos joku on auton tällätavalla ostanut. Hintaluokka josta olen autoa katsonut on ollut n. 40000-50000, en kyllä uskaltaisi tuollaista rahamäärää laittaa autoon ilman että käyn katsomassa. Kamuxilla kuulemma 200e perivät ns. "varausmaksua" kun tuovat auton, ja jos se ei miellytäkkään niin raha jää tietysti heille. Kuulostaa sekin vähän hölmöltä systeemiltä, 200 euroakin on iso raha laittaa ns. ei mihinkään, jos auto ei sitten miellytäkkään. Keskustelua/kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ostamassa tuon hintaluokan autoa, ja joudut täältä kyselemään neuvoja???

Yritä nyt keksiä jotain fiksumpaa provon aluksesi.

Vierailija
2/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko hintaluokka 4000-5000€?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo etämyynti näyttäisi olevan autoliikkeiden uusi palvelu. Lehdessä oli hiljattain juttua miehestä, joka toimi juurikin tällaisena autoliikkeen lähettinä. Eli ajeli autoja liikkeistä ihmisille koeajoon ja palasi joko vaihdokin tai ostamatta jääneen koeajoauton kanssa takaisin liikkeeseen.

Vierailija
4/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ostamassa tuon hintaluokan autoa, ja joudut täältä kyselemään neuvoja???

Yritä nyt keksiä jotain fiksumpaa provon aluksesi.

Häh? Mitä neuvoja? Siis kunhan yleisesti ihmettelin että onko yleistäkin. Luitko aloitustani ollenkaan? 🤔

Ap

Vierailija
5/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaksi autoa kotiin tuotuna ilman että olen käynyt paikan päällä.

Syynä on ollut pitkä välimatka. Minulla on ollut tietty malli mitä olen hakenut ja sellainen on voinut löytyä mistäpäin Suomea tahansa.

Auto on tuotu minulle kotiin ja kaupan tultua vaihtoauto on viety pois.

Hyvin on homma toiminut ja autot on sellaisia kun on sovittu.

Toinen oli noin 30 000e ja toinen oli sporttiavoauto.

N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi