Epäsymmetrinen hymyni häiritsee minua, help
Olen aina tiennyt, että minulla on kasvoissani ns. "hyvä puoli" ja "huono puoli". Esim. valokuvissa olen aina mieluiten tietyin päin, koska näytän niin kauniimmalta.
Vaikka olen aina tiedostanut tämän, en ole ikinä sen tarkemmin tajunnut tai edes miettinyt että mistä se johtuu. Joku aika sitten kuitenkin tajusin sen johtuvan epäsymmetrisestä suustani/hymystäni.
Kun hymyilen, toinen suupieleni nousee paljon pitemmälle ja korkeammalle kuin toinen. Hampaani ovat ihan suorassa, eli tavallaan vain se "aukko" on vinossa. Jos kasvojeni keskelle piirrettäisiin pystysuora viiva, niin toinen puoli kasvoistani hymyilee paljon enemmän kuin toinen. "Parempi puoleni" on tuo joka hymyilee enemmän.
Sen jälkeen kun tajusin tämän, hymyni on vaivannut minua todella. Asiaa ei auta se, että olen törmännyt netissä moniin juttuihin siitä, kuinka kauneuden mitta on symmetrisyys.
Voiko tälle tehdä mitään??? Jotain poskijumppaa? Saan kyllä hymyni melkolailla suoraksi, jos oikein tietoisesti vedän sitä "laiskempaa" suupieltä kunnolla ylöspäin. Tällöin minusta tuntuu että hymyilisin ihan vinosti, mutta se näyttää suoralta. Tämä vaan vaatii tietoista eforttia, aina jos spontaanisti hymyilen, se on ihan vino.
Hämmentävää oli myös se, että kun vastikään näin lapsuuskuvia n. 5-v itsestäni, niin niissä hymyyni näyttää suoralta. Mitähän tässä on tapahtunut...
Hymyni on kuin tämä, mutta vinoutta on vielä enemmän!
https://www.wonderwall.com/photos/2015/02/16/104-156222_Actual.jpg?x=55…
Kommentit (40)
Että siinä on sellainen patti siinä nenässä. Että mikä kauneus..
Mut vois se olla niin paljon huonomminkin. Onneksi ei tarvitse edustaa.
Ei se, että on sattunut syntymään kauniiksi tarkoita sitä, että olisi kilpailuhenkinen tai muutoin luonnevikainen. Sitä syntyy kauniiksi tai rumaksi tai ihan vaikka siltä väliltä.
Se on ikävää, että sitä kauneutta kun ei voi piilottaa kateellisilta. Jokaisella on oikeus laittautua.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, persoonallinen hymy. Näyttää viekkaalta.
No sepä siinä! En haluaisi näyttää jatkuvasti viekkaalta, vaan iloiselta ja ystävälliseltä :D
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista :) Varmaan minä annan tälle omassa päässäni liikaa painoarvoa. Tiedättekö, kun takertuu johonkin juttuun vaikka ulkonäössään ja yhtäkkiä ei näe enää peilistä mitään muuta :D Sama silloin jos vaikka saa idean värjätä hiukset tai leikat ne eri malliin, niin tuon päätöksen jälkeen tuntuu ettei millään kestä niitä nykyisiä hiuksiaan siihen kampaamokäyntiin asti, vaikka vielä päätöstä edellisenä päivänä ne olivat ihan ok.
Jotain poskijumppaa aion kuitenkin yrittää tämän hymyn kanssa :D
Ap
Ja muuta ajateltavaa. Arvot kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin 25. Ap
Voi, niin nuori vielä.. melkein lapsi :)
Epäsymmetrinen hymy on tosi upee! Särmää
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuvan hymyhän on oikeinkin nätti. Itselläni on taasen sellainen ongelma hymyn kanssa, että sitä hymyä ei ole ollenkaan. Suhteellisen ahdistavaa kun koulukuvissa pakotettiin "hymyilemään" ja kaikki aina sanoi, että näyttäisin paljon kivemmalta jos hymyilisin. Miten hymyilet jos hymyillessä suu ei mene hymymäiseen asentoon? Hymyni on joko irvistys tai viiva. Olenkin yrittänyt alkaa hymyilemään siten, että edes toinen puoli kasvoistani näyttäisi hymyilevän. Vääntelen siis kasvojani ihan ihmeelliseen asentoon. Ehkäpä AP:kin onnistuisi jotenkin pakottamaan toisen puolen hymyilemään enemmän, jolloin hymy tasoittuisi. Vaikkakin AP:n kuvassa olevassa hymyssä ei mielestäni ole mitään mrkittävää vikaa.
Terveisin Naispelko26
Millainen hymysi on kun esim. luet jotain hauskaa juttua tai naurat? Siis kun hymyilet luonnollisesti huvittuessasi jostain. Eli onko tuo ongelma vain silloin, kun pitää hymyilemällä hymyillä esim kuvaa varten? Vaikea uskoa että sinulla ei olisi minkäänlaista hymyä 🤔 oletko varma, että hymysi on "irvistys" myös muiden mielestä vai onko omaa kriittisyyttäsi?
Tästä ketjusta on poistettu tosi monia viestejä jotka mielestäni olivat ihan asiallisia. Miksi?
Ymmärrän jos hymysi on todella vino, se varmasti häiritsee sinua. Mutta täydellisyys ja symmetria voi olla myös tylsää. Ja me olemme omissa silmissämme kaikki epätäydellisiä. Huippumallikin epäilemättä murehtii jotain kohtaa kropassaan ja toivoo että se olisi toisenlainen.
Mulla ihan sama ja oon nyt jo 40v
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama ja oon nyt jo 40v
Tarkoitatko "mulla ihan sama" sitä että sinuakin häiritsee se? Vai vain että sinullakin on vino hymy ?
Moikka ap minulla on ihan sama ongelma. Minulla vasemman puolen hymy jää selkeästi vajaaksi eli ei nouse yhtä korkealle kuin oikea puoli. Itse olen miettinyt josko viisaudenhampaan poisto on aiheuttanut siellä jonkun pienen hermovaurion muuta kuka tietää. Tilanne on mikä on.
Olen itse huomannut että valokuvissa asia ei häiritse minua niin paljon jos pidän kasvojani vähän vinossa, siis taivutettuna siltä puolelta vähän alaspäin jolla on se ”parempi/pitempi” hymy. Kun kasvot ovat taivutuksen vuoksi joka tapauksessa kuvassa epäsymmetriset niin sitä hymyn epäsymmetrisyyttäkään ei niin huomaa.
Koitin pitkään tsempata kuvissa niin että oikein koitin venyttää tuota vajaata puolta mutta eihän se onnistunut... tuli ihan omituisia kuvia.
En nyt itsestäni tuota pääntaivutuskuvaa tohdi tänne laittaa mutta siis tämän tyylisesti:
https://www.fandango.com/movie-photos/september-celebrity-birthdays-335
Tsemppiä ap - et todellakaan ole ainoa jolla on tällainen ongelma 😊
Mullakin on ja nenärusto haljennut harrastuksessa ja lisäksi naamassa kiva ihottuma nyt edelleen influn jäljiltä.