Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko antaa kummilapselle rippilahjaksi "vain" 25 e?

Vierailija
21.07.2019 |

Varaa olisi enemmänkin antaa, mutta se ei ole tässä se pointti, vaan se kehtaanko. Avaako rippilapset lahjansa muiden edessä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia kommentteja.

Antakaa aikaa, ei rahaa..

Vierailija
22/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe antaa kaveriperheen lapselle (ei kummilapsi) 70e rahaa. Samoin sisarusten lapsille. Kummilapsille olen aina antanut 100 euron lahjan/rahaa.

Saahan sitä antaa jos ja voi ja  haluaa. Itse en koe tai tunne, että minun pitäisi alkaa kilpailemaan ja haastaa muita antamaan lahjaksi rahaa yhtään enempää tai vähempää kuin mitä itse kukin haluaa tai on haluamatta.  - En pidä rahalla leveilystä

Itse päätän, mitä haluan antaa ja varmasti on heitä, joiden mielestä voisin antaa enemmän jotkut ovat tyytyväsiä antamaani, jotkut saattavat olla tyytyväisiä luultavasti vaikka en antaisi mitään.

Itse olen iloine siitä, että minulla on ja on ollut kummi joka on muistanut minua ja on halunnut tutustua minuun  ja muistanut muulloinkin kuin erityisinä päivinä, että mitä minulle kuuluu ja osoittanut omien kiireidensä ja velvoitteidensa keskellä, että hän ei vain kuule vaan aidosti kuuntelee mitä olen halunnut kertoa mutta ymmärtänyt senkin, jollen ole halunnut kertoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon koskaan kuulumattomana pidän tätä systeemiä todella outona. Miten te kehtaatte olla jotain lasten raha-automaatteja?

Vierailija
24/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi viedä alle 50e. Mun oma lapsi sai kaikilta joko 50 tai 100e, paitsi yhdeltä perheeltä 20e, joka sattumoisin oli isoin perhe (6hlö) ja suuriruokaiset teinipojat =)

Eli vieraiden saapuminen juhlaan ei ollut tärkeintä, vaan lahjan arvo? Mitäpä jos teinipoikien perheellä ei nyt ollut mahdollisuutta antaa enempää? Olisiko ollut parempi, etteivät olisi tulleet juhliin ollenkaan, kun ”pääsylippu” ei kattanut lystiä?

Vierailija
25/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei monellakaan näytä olevat mitään tietoa, mikä on kummi ja mitkä ovat kummin velvollisuudet. Eniten kärryillä tuntuu olevan kirkkoon kuulumaton numero 23.

Vierailija
26/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoon koskaan kuulumattomana pidän tätä systeemiä todella outona. Miten te kehtaatte olla jotain lasten raha-automaatteja?

En koe tai tunne, että minun pitäisi kokea ja tuntea häpeää siitä, että haluan muistaa ja huomioida läheisiäni, kuten tässä kummilapsiani. _ - Ehkä tilanne olsi toinen, jos kummilapseni tai heidän vanhempansa olisivat antaneet ymmärtää, että haluavat minun toimivan heidän lapselle "lahja-automaattina" jolloin saattaisin kysyä (itseltänikin), että miksi haluan moista moraalitonta vaatimusta toteuttaa.

Vierailija
27/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömäksi mennyt summat euroaikana. Itse sain markka-aikana 100markkaa kummeilta ja se oli iso raha silloin vuonna -98

Taas joku muinaismuistojen kaivelija linjoilla. Oli juu iso raha vuonna 1998, eli myöskin sait ostettua sillä rahalla enemmän! 20 eurolla pääset tänäpäivänä elokuviin ja loppuraha riittää popcorneihin.

Vierailija
28/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs on mieltä arvon av-raati paljonko olisi sopiva summa kun kaksoset pääsevät ripiltä ja toinen on kummilapsi? Mielestäni 50€ on ihan sopiva summa kummilapselle. Entä toiselle?

25 e sille toiselle.

Vierailija
29/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostatko ja tykkäätkö kummilapsestasi vai et?

Jos varaa on mutta silti pihistelet, niin signaloit sitä että oma perse on sitä kummilasta tärkeämpi.

Itse olen pienituloinen kummitäti 13v tytölle ja kyllä vähintään vuosittain tuen häntä n. satasella, yleensä puolet synttärien aikaan ja puolet jouluna.

Jos olisi enemmän tuloja niin tukisin enemmän ja maksaisin mm. harrastuskuluja että saa tehdä jotain mistä tykkää.

Sairaalloista joidenkin ihmisten itsekeskeisyys ja pihiys. Älä ala kummiksi jos et halua tukea sitä lasta millään tavoin. Tsempeillä ja "läsnäololla" kakkupöydissä ei lapsen elämänlaatua paranneta. Jos niin pistää luonteen päälle lahjoittaminen, menkää yhdessä edes leffaan tai vaikka päiväretkelle johonkin saareen eväiden kanssa.

Vierailija
30/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapselle annoin kymmenen vuotta sitten ristin ja 50 euroa, yo-lahjaksi toivomiaan astioita 150 eurolla. Muille olen antanut rippilahjaksi 50-70 euroa, lahjottavia ei ole ollut kovin montaa.

Vierailija
31/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa on ihan riittävä.Ehkä sillä saa nyt ale-aikaan jonkun lahjan,joka tuntuis ”enemmältä” kuin tuo 25e.

Kirjakaupasta kirjan tai tytölle jonkun korun.

Itselläni on kaksi kummilasta ja en aio koskaan antaa rahaa.Ostan jotain,mikä tuntuu sopivalta siihen hetkeen.

Vierailija
32/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakarat mitään tarvi. 25€ on liikaa! Anna vitonen, sen pitäisi riittää energiajuomaan.

Vierailija
33/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina kyllä antaisin enemmän. Kummi ei tosiaan ole lahja-automaatti mutta omasta mielestäni kummin kuuluu huomioida kummilapsi erityisesti kasteessa ja konfirmaation yhteydessä myös arvokkaammalla lahjalla. On sitten vaikka kaikki muut juhlat antamatta lahjoja ja antaa sitä aikaa sekä huomiota erityisesti. Tuon ikäiset myös vertaavat paljon lahjojaan, toki osaavat jo ymmärtää ettei kaikilla ole samanlaisia kummeja.

Oma lapseni sai toiselta kummilta perinteisen ristikorun, olisiko arvo jotain 50 e paikkeilla ja toiselta kellon, jonka hinta lienee yli 100 e.

Itsellänikin on edelleen käytössä kummeiltani rippilahjaksi saama rannekoru. En muista sainko muulloin lahjoja, mutta vietin paljon aikaa heillä kouluikäisenä.

Vierailija
34/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi, AP:stä en osaa sanoa. Kyllä mielestäni 50 € on minimi kummilta, itse olen antanut 200 €. Konfirmaatio on kuitenkin mielestäni juuri se juhla jolloin oikeastaan kaikki osapuolet odottavatkin, että lahjana on rahaa.

Vierailija
35/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan toivotuin lahja on raha. Pojilla mopoiluun ja bensaan kuluu älyttömästi rahaa sekä harrastuksiin. Tytöillä harrastukset, meikit, vaatteet vie rahaa. Ihanaa kun ei tarvitse aina pyytää vanhemmilta. Nykynuoret pitää tosi vähän koruja, no korvikset ehkä, joten se perinteinen korulahjakaan ei ole sama kuin ennenvanhaan.

Vierailija
36/50 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa vielä. Ehkä semmoisen tavaralahjan, mistä jää tunnearvoa, aika on sitten YO-lahjaksi tai valmistujaisissa: silloin osataan enemmän arvostaa koruja, kirjoja (klassikot, sanakirjat, runoteokset), arvokkaita kyniä, laatuastioita omaan kotiin...

Vierailija
37/50 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuori sai kahdelta kummilta perheineen (eli yksi kummi kummassakin perheessä) kimppalahjan 50e. Eli kylässä kävi 4 aikuista ja 3 lasta, joista yksi kylläkin imeväisiässä.

En tajua miten tuo perheen jäsenten määrä liittyy tähän? Tai kuin monta kävi juhlissa? 

Itse en anna lahjaa sen perusteella monta jäsentä perheessä (jos olen itse vain kummi) tai monta osallistuu juhliin vai pääsemmekö ollenkaan. Eli annan vaikka 20€ meninpä juhliin yksin, perheen kanssa tai jos en pääse ollenkaan. En maksa tarjoiluista ym vaan lahja on lahja eikä mikään osallistumismaksu. 

Vierailija
38/50 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain rippilahjaksi sylikummilta 10 euroa.....

Vierailija
39/50 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sain rippilahjaksi sylikummilta 10 euroa.....

Ja ylioppilaslahjaksi myös 10e. Ja enoilta ja tädeiltä (kummini sisarukset) , sain myös jokaiselta perheeltä sen huimat 10e. Vanhemmiltani rippilahjaksi 20e ja ylioppilaslahjaksi jopa 50e.

Vierailija
40/50 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavia kommentteja.

Antakaa aikaa, ei rahaa..

"Onnea ripille pääsystä. Tässä sulle lahjaksi 1 h kanssani."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi