Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan ollut sairaslomalla pois töistä

Vierailija
21.07.2019 |

Vaikka olet ollut täysin työkuntoinen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko vähän hassusti kirjoitettu. Tarkoitin siis että oletko ottanut saikkua vaikka olet ollut terve.

-Ap

2/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin toiminut noin? Onko tuo ap:lla tapana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt kokonaan annetun saikun, vaikka olisinkin jo ollut periaatteessa työkuntoinen. Mutta en ole koskaan hakenut saikkua keksittyyn vaivaan.

Vierailija
4/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole ikinä tarvinnut olla sairaslomalla. En sairastu kovin usein ja nekin kerrat kun sairastun olen vapaalla.

Vierailija
5/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En kehtaisi mitenkään.

Vierailija
6/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut aiheetta sairauslomalla ja siis olin poissa töistä.

Oli niin pas ka ja epäreilu tilanne esimiehen taholta eikä määräaikaista työsuhdetta enää ollut paljoa jäljellä, joten ajattelin että pitäköön tunkkinsa, minun ei tarvitse kaikkea sietää.

Vierailija
7/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ruvetaan tarkoiksi niin raskaus ei ole sairaus mutta olin viikkotolkulla pois kun oksentelin ja pyörtyilin alkuraskaudessa ja olin niin heikossa hapessa etten voinut edes seistä kuin hetken. Työ oli fyysisesti raskasta jossa seistiin käytännössä koko työaika.

Olen myös käyttänyt esim kuumetaudissa saikin loppuun vaikka olisin ollut jo kuumeeton. En ole keksityllä sairaudella ollut pois koskaan.

Vierailija
8/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen flunssassa pitänyt kuumeettoman päivän ennen töihin paluuta, muuten en.

Vierailija
9/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kyllä useasti ollut töissä kun olisi lääkärin mukaan pitänyt olla sairauslomalla. Enköhän itse kuitenkin tiedä olenko työkuntoinen vai en.

Vierailija
10/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko vähän hassusti kirjoitettu. Tarkoitin siis että oletko ottanut saikkua vaikka olet ollut terve.

-Ap

Miten voi itse ottaa saikkua? Vai tarkoitatko palkatonta vapaata?

Sairasloman tarpeellisuuden päättää aina lääkäri tai lyh.aik. hoitaja.

Vierailija
11/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vituttaa myös nämä jotka tulevat kipeänä töihin tartuttamaan terveetkin ihmiset. 

Vierailija
12/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen kyllä useasti ollut töissä kun olisi lääkärin mukaan pitänyt olla sairauslomalla. Enköhän itse kuitenkin tiedä olenko työkuntoinen vai en.

Sun kaltaiset työntekijät tulee yrittäjälle kalliiksi. Pakkoko on tulla muutkin tartuttamaan ja sit maksetaan muidenkin saikut. T. Yrittäjä

Vierailija
13/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset työntekijät tulee yrittäjälle kalliiksi. Pakkoko on tulla muutkin tartuttamaan ja sit maksetaan muidenkin saikut. T. Yrittäjä

Ei kaikki sairauslomien syyt johdu tarttuvista taudeista.

Vierailija
14/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei tietenkään aina. Monilla saikkua saa kolme päivää omalla ilmoituksella.

Vierailija
15/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Sehän riippuu täysin millä alalla työskentelee esim. joku pieni haava tai vatsatauti, on ehdoton ei esim. elintarvike-alalla, tai jollakin syöpäosastolla, vaikka itsensä tuntisi täysin terveeksi.

Ja työnantajat ovat tarkkoja, jos lääkäri on määrännyt sairasloman, silloin työntekijä ei tule töihin, koska menetykset voi pahimmillaan miljoonia euroja.

Vierailija
16/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ollut sairauslomalla.

Vierailija
17/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole olleet tarttuvia tauteja. Tosin en kyllä minkään pikkuflunssan takia jää saikelle muutenkaan, se on tarttunut muihin jo päiviä ennen ensimmäisiä oireita.

/9

Vierailija
18/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No meillä saa olla 3 pv, omalla ilmoituksella paikallisella vapaalla. Usein se riittää normiflunssasta paranemiseen, ainakin mulla. Aina oon myös ollu kipeenä kun oon jäänyt omalla ilmoituksella kotiin.

Vierailija
19/19 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Yhtähyvin se voi tulla kalliiksi, kun joku vatsatautinen tai verisenä haavoineen tulee töihin. Ja koko tuotanto vedetään pois.

Eikös joku meijeri joskus mennettyt konkurssiin, kun joku työntekijä oli tullut sairaana töihin ja tartutti jonkun pöpön tuotantolaitokseen ja jo kaikki markkinoilla olevst tuotteet vedettiin myynnistä pois ja toiminta lakkautettiin.