Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon tuettu rahallisesti kotoota pois muuttanutta nuorta ( iältään 17-20v)

Vierailija
21.07.2019 |

Eli annatteko rahaa ruokaan? Vai jonkun tietyn summan joka kk? Teette ruuan lapselle valmiiksi ja maksatte laskut yms.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan hämmästynyt tuosta rahan määrästä! Kun muutin 18 vuotiaana pois kotoa, ei ole kukaan maksanut mitään puhelimia ja ruokia. Itse olen pärjännyt. Tosin vieläkin 35 vuotiaille ystävilleni heidän vanhemmat ostelevat pesukoneita, makselee sakkoja ja mitä milloinkin...

Minullakin kummastuttaa tämä kuukausirahan maksaminen aikuisille ihmisille (paitsi ehkä pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen on todella kallista). Muutin pois kotoa 2008 soluasuntoon ja silloin vanhempani avustivat minua ostamalla minulle sängyn, työpöydän ja joitain käyttöesineitä. Osan (esim. tietokoneen) ostin itse lakkiaisissa lahjaksi saamillani ja kesätöistä alaikäisenä tienaamillani ja säästämillani rahoilla. Mitään ruoka- tai raha-avustuksia en ole sen jälkeen saanut. Olisin kyllä varmaan saanut, jos olisi ollut hätä ja olisin pyytänyt, mutta ei ole tullut mieleenkään pyytää, kun mitään varsinaista hätää ei ole ollut. Minusta tämä on ollut ihan hyvä systeemi, se on opettanut minut pitämään huolta omasta taloudestani.

Onko näiden kirjoittajien mielestä siis jotenkin parempaa ja jalompaa säästää lapselle joskus menevä perintö siihen, kun lapsi on 60 v?

Esim. meillä on suvussa ihan merkittävää varallisuutta. "Perinteenä" on auttaa lapsia. Myös taloudellisesti. Myös näin oppii hyvää rahan käyttöä, mm. sijoittamista.

No me olemme aikuisille lapsille lahjoittaneet osakkeita ne maksimit mitä voi verottomasti. Ja näin tehtiin siis syntymästä saakka. Mutta minusta se on vähän eri asia kuin käyttöraha, ei joku muutama satanen kuussa ruokarahaa opeta sijoittamisesta mitään.

Vierailija
62/62 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi