Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, miksi ette halunneet kannattaa lakialoitetta julki-imetyksen turvaamiseksi?

Vierailija
21.07.2019 |

Olen vela kun joillekin näkyy olevan tärkeää se, että kysyjä ei kysy, koska itse haluaisi paljastella. Olen siis aidosti ja puhtaasti kiinnostunut siitä miksi äidit eivät halunneet taata lailla suojaa lapsensa imettämiselle?

Mikä oli sinun tekosyysi?

Aloite sai vain 3000 nimeä. Miksi ei löytynyt 50 000 äitiä, jotka olisivat halunneet lain puolelleen?

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/580729-usu-julki-imetys-halut…

Miksi äidit edelleen haluavt tulla häpäistyksi imettämisestä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten aloitteiden tekijät ovat yleensä niitä aggressiivisesti asiaa ajavia naisia, jotka eivät ymmärrä, että heidän tapansa tuoda julki asiaa tekee pelkkää vahinkoa. Heillä on myös taipumusta siihen, että heillä on pelkkiä oikeuksia. Ne tuhannet tavalliset järkevät äidit, jotka ovat tähänkin asti lapsiaan imettäneet fiksusti ja muita ihmisiä kunnioittaen julkisilla paikoilla, eivät lähde tällaisiin öyhötyksiin mukaan.

Vierailija
22/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että julki-imetysasiassakin riittäisivät terve järki ja normaali molemminpuolinen kunnioitus. Ei kaikesta tarvi säätää lakia, enkä toivo, että Suomesta tulisi yhteiskunta, jossa kaikki sallittu pitää erikseen lailla sallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi niin paljon näitä imetysjulkisuutta ja madonnaelämyksen hakijoita, ei asia olisi mikään ongelma missään. Jos imettää siististi omissa oloissaan, harso tai huivi tissin ja vauvan päällä, tenava ei huuda eikä asia herätä huomiota, ei kellään ole mitään imetystä vastaan. Jos tissi pitää repiä pöydälle ja tehdä asiasta iso numero, kiljutetaan lasta ja roiskitaan maitoa, puklua ja kakkavaippoja pitkin pöytiä, en ihmettele, että asiaan puututaan. Sitä paitsi harva kahvila tai ravintola haluaa, että paikalle alkaa jyrätä jokapäiväinen vaunukolonna, joka estää muiden asiakkaiden pääsyn ravintolaan, tunnelma on levoton ja sotkuinen, lapset itkee, mammat ei osta kuin kahvin tai ottaa ilmaisen lasin vettä, en ihmettele, ettei haluta profiloitua mammakahvilaksi.

Ja olen itsekin siis äiti. Tosin siltä ajalta, kun ihmisillä oli vielä käytöstapoja.

Vierailija
24/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen tajuaa, ettei ravintolassa tai junassa aleta imettämään vaan siirrytään sinne lastenhoito- tai erityiseen imetyshuoneeseen.

Missä on junan imetyshuone?

Junissakin on varmaan jonkinlainen lastenhoitotila, jossa asian voi hoitaa. Myös perhevaunuja on olemassa missä voi olla rauhassa jos varaa koko vaunun perheelleen.

Vierailija
25/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kuuluu viltin alle :)))))

Kun mies sanoo, että nainen! Imetä viltin alla niin nainen imettää viltin alla!

Vierailija
26/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen tajuaa, ettei ravintolassa tai junassa aleta imettämään vaan siirrytään sinne lastenhoito- tai erityiseen imetyshuoneeseen.

Missä on junan imetyshuone?

Junissakin on varmaan jonkinlainen lastenhoitotila, jossa asian voi hoitaa. Myös perhevaunuja on olemassa missä voi olla rauhassa jos varaa koko vaunun perheelleen.

Piiloudu! Piiloudu ja häpeä sinä likainen nainen! Häpeä biologiaasi ja häpeä imetystä, HYI!

Vierailija
27/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos pitäis mennä jonnekkin sontaseen huussin imettämään, mutta jos erikseen on siisti paikka missä voi imettää niin mikä siinä on vaikeeta? Ei mikään.

Minäminäminäminääidit. Todellakin kannatan imetyspaikkoja ja suosin jonkinlaista peittoa kun imetän julkisesti. Tällöin kukaan ei edes välttämättä huomaa mitä tapahtiu. Mikä järetön tarve on saada esitellä tissiä koko ravintolalle? "En minä esitä kun ruokin" höpöhöpö. Jos 20 asiakasta häiriintyy ja sä olet ainoo joka et niin kyllä enemmistön kanssa mennään.

Ihan järettömän turha asia josta pitää loukkaantua. On tässä maassa suurempiakin epäkohtia ja huomiottajättämisiä joihin voisi uhrata tämän energia. On taas vaan semmonen kiva asia, jossa voi lyödä lapsikortin pöytään ja muut väitteet on invalideja sen jälkeen.

Onko nämä äidit samoja, jotka vaihtas pienen vauvan paskavaipan ravintolan pöydässä ja kätevästi sit jättää sen likaisen vaipan siihen lautasen viereen josta tarjoilija sen kätevästi voi viedä siivotessaan.

Vierailija
28/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi niin paljon näitä imetysjulkisuutta ja madonnaelämyksen hakijoita, ei asia olisi mikään ongelma missään. Jos imettää siististi omissa oloissaan, harso tai huivi tissin ja vauvan päällä, tenava ei huuda eikä asia herätä huomiota, ei kellään ole mitään imetystä vastaan. Jos tissi pitää repiä pöydälle ja tehdä asiasta iso numero, kiljutetaan lasta ja roiskitaan maitoa, puklua ja kakkavaippoja pitkin pöytiä, en ihmettele, että asiaan puututaan. Sitä paitsi harva kahvila tai ravintola haluaa, että paikalle alkaa jyrätä jokapäiväinen vaunukolonna, joka estää muiden asiakkaiden pääsyn ravintolaan, tunnelma on levoton ja sotkuinen, lapset itkee, mammat ei osta kuin kahvin tai ottaa ilmaisen lasin vettä, en ihmettele, ettei haluta profiloitua mammakahvilaksi.

Ja olen itsekin siis äiti. Tosin siltä ajalta, kun ihmisillä oli vielä käytöstapoja.

Niqab ja sinä puolustat sitä. Puolustat naisen pakkoverhoamista. Ei siinä vielä tarpeeksi vaan puolustat viattoman lapsen pakkoverhoamista.

Vierailija
29/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos pitäis mennä jonnekkin sontaseen huussin imettämään, mutta jos erikseen on siisti paikka missä voi imettää niin mikä siinä on vaikeeta? Ei mikään.

Minäminäminäminääidit. Todellakin kannatan imetyspaikkoja ja suosin jonkinlaista peittoa kun imetän julkisesti. Tällöin kukaan ei edes välttämättä huomaa mitä tapahtiu. Mikä järetön tarve on saada esitellä tissiä koko ravintolalle? "En minä esitä kun ruokin" höpöhöpö. Jos 20 asiakasta häiriintyy ja sä olet ainoo joka et niin kyllä enemmistön kanssa mennään.

Ihan järettömän turha asia josta pitää loukkaantua. On tässä maassa suurempiakin epäkohtia ja huomiottajättämisiä joihin voisi uhrata tämän energia. On taas vaan semmonen kiva asia, jossa voi lyödä lapsikortin pöytään ja muut väitteet on invalideja sen jälkeen.

Onko nämä äidit samoja, jotka vaihtas pienen vauvan paskavaipan ravintolan pöydässä ja kätevästi sit jättää sen likaisen vaipan siihen lautasen viereen josta tarjoilija sen kätevästi voi viedä siivotessaan.

Alistu ja ylistä jumalaa alistuessasi <3

Vierailija
30/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhhyhyy, vai alistumista kun ei saa paljastella rintoja ravintoloissa. Kyllä suomalainen nainen on niiiiiiiin sorrettu ja alistettu että hui kamala. Amnestylle ilmoitus.

Vierailija
31/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ennemmin viihtyisiä lastenhoitotiloja. En tahdo törmätä tilanteeseen jossa tissit on esillä tai lapselle vaihdetaan vaippaa. Tissitakiasten äidit nyt ei varmaan pääse/ehdi edes lähtemään kotoaan ulos :)

Vierailija
32/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama trolli kömpelösti trollaa tässäkin ketjussa.

Vierailija
33/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kenenkään tarvi paljastella uikkarialueen ulkopuolisia ruumiinosiaan missään julkisesti. Mitä ihmeen kiihotusta ja huomiota sillä haetaan? Imettää voi mutta ei sitä tissiä siihen pöydälle tarvi levittää. Vauvakin monesti rauhoittuu paremmin syömään, jos on vähän peittoa päällä, esim. harso olkapäällä. Paikankin voi valita vähän peremmältä tai sivummalla, ei juuri levottoman pullatiskin päästä. Olen itsekin esim. kahvilassa imettänyt eikä sitä ole välttämättä kukaan edes huomannut. Miksi siitä pitäisi tehdä joku julkinen esitys? Onko joku äitiydestään ja itsetunnoltaan niin epävarma, että tarvitsee muiden huomiota ja ihailua ollakseen arvokas?

Vierailija
34/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhhyhyy, vai alistumista kun ei saa paljastella rintoja ravintoloissa. Kyllä suomalainen nainen on niiiiiiiin sorrettu ja alistettu että hui kamala. Amnestylle ilmoitus.

Hyvinhän se is lam izaatio onnistui

Vierailija
35/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) en ole koskaan kuullut koko asiasta

B) en ole koskaan allekirjoittanut mitään aloitetta

C) neljä lasta imetyäneenä äitinä olen ajatellut sen aina olleen laillista. Olen toiset ihmiset huomioiden imettänyt lapsiani julkisilla paikoilla lukemattomat kerrat ensimmäisen kerran yli 20 v sitten, eikä kukaan ole koskaan puuttunut siihen mitenkään. Samoin olen nähnyt muidenkin toimivan. Joten miksi turvata joku, joka on täysin laillista muutenkin?

turkulainen Ravintola Aune julkaisi tänään Facebook-sivuillaan päivityksen, jossa he pyytävät imettäviä äitejä siirtymään imetyksen ajaksi ravintolan wc-tiloihin tehtyyn imetyspaikkaan

https://www.is.fi/perhe/art-2000005302702.html

Turkulainen ravintola toimii oikein. Ravintolassa ei ole sopivaa lyödä paljasta tissiä pöytään. Julkisilla paikoilla imettäminen on ok jos osaa käyttää järkeä sen homman kanssa.

Vierailija
36/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat kunniaan. Jos kahvila on tehnyt linjauksen, että vauvoja imetetään lastenhoitohuoneessa, silloin heitä imetetään siellä. Jos lentoyhtiö on tehnyt linjauksen, että huivia pitää käyttää imetettäessä, silloin sitä käytetään. Eikä soiteta iltalehteen ja kiljuta palstoilla.

Vierailija
37/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat kunniaan. Jos kahvila on tehnyt linjauksen, että vauvoja imetetään lastenhoitohuoneessa, silloin heitä imetetään siellä. Jos lentoyhtiö on tehnyt linjauksen, että huivia pitää käyttää imetettäessä, silloin sitä käytetään. Eikä soiteta iltalehteen ja kiljuta palstoilla.

Kun mies ja izl am puhuu niin nainen vaikenee.

Vierailija
38/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C) neljä lasta imetyäneenä äitinä olen ajatellut sen aina olleen laillista. Olen toiset ihmiset huomioiden imettänyt lapsiani julkisilla paikoilla lukemattomat kerrat ensimmäisen kerran yli 20 v sitten, eikä kukaan ole koskaan puuttunut siihen mitenkään. Samoin olen nähnyt muidenkin toimivan. Joten miksi turvata joku, joka on täysin laillista muutenkin?

turkulainen Ravintola Aune julkaisi tänään Facebook-sivuillaan päivityksen, jossa he pyytävät imettäviä äitejä siirtymään imetyksen ajaksi ravintolan wc-tiloihin tehtyyn imetyspaikkaan

Turkulainen ravintola toimii oikein. Ravintolassa ei ole sopivaa lyödä paljasta tissiä pöytään. Julkisilla paikoilla imettäminen on ok jos osaa käyttää järkeä sen homman kanssa.

Ravintola ei saa linjata lainvastaisesti.

Vierailija
39/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies ja izl am puhuu niin nainen vaikenee.

Olen nainen, jos sitä tietoa kaipaat. Ja lapsia on minullakin.

Vierailija
40/77 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola ei saa linjata lainvastaisesti.

Mitä lainvastaista tuossa on? Onko sekin mielestäsi lainvastaista jos yökerhoon ei pääse lenkkareissa sisään jos pukukoodi kieltää lenkkarit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä