Mitä ajatuksia sinussa herättää värikkäästi pukeutuva keski-ikäinen?
Sellainen, joka ei halua kulkea mustan ja harmaankirjavassa ”suomalaisessa univormussa”?
Kommentit (72)
Energinen, elämäniloinen vahva nainen joka ei pelkää olla näkyvä iästään riippumatta.
Minulla on vain värikkäitä vaatteita - inhoan mustaa, harmaata ja beigeä (menee toki töissä osana asua esim housut/hame). Itseasiassa ostin nyt kesällä 1. valkoisen kesämekkoni, sekin "väri" on puuttunut. Näyttää ihan kivalta ruskettuneen ihon kanssa mutta ei muyten.
Oranssia, punaista, keltaista, vihreää, sinistä. Talvella lilan eri sävyjä ja terrakottaa
Mulla ei ole mustia vaatteita. Farkut ja säästä riippuen t-paita, neule tai huppari. Lempivärejä on kirkkaanvihreä, pinkki, sähkönsininen ja sellainen lohenvärinen.
Takeista löytyy punaista, keltaista, turkoosia, tummansinistä, ruskeaa ja vaaleanharmaata.
N45
Mutta musta sopii harvalle suomalaiselle. Voi vaihtaa tumman siniseen.
Ei herätä mitään ajatuksia. Olen itsekin sellainen. Tänään päällä musta poolopaita, mustat housut ja fuksianpunainen jakku. Tykkään paljon erityisesti punaisesta, fuksiasta, sähkönsinisestä ja puhtaanvihreästä. Mulla on myös mustaksi värjätty tukka ja ikää on 52.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse keski-ikäinen, joten muiden suurinpirtein saman ikäisten tyyliä tulee seurattua aina kun sille päälle sattuu.
Jos vaatteet ovat kantajalleen hyvin istuvat ja tyylikkäät, ovat ne kauniin näköiset ja naisesta tulee hyvä huoliteltu ja itsestä välittävä kuva, mutta sitten... Liian paljon näkee juuri niitä tuhannen halpoja väri-iloitteluriepuja, joissa ei ole mitään ajatusta, tyyliä ja muotoa. Usein myös niitä päälleen laittavat ovat sellaisia hepsankeikan näköisiä taiteilijaihmisiä, joihin ei tee edes mieli tutustua.
Ymmärrän hyvin jos haluaa kesäkuumalla pukeutua väljemmin, mutta jotain tyyliä sentään! Peilin edessä voi hieman pyörähtää ja katsoa kriittisin silmin vaatetta ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. On ihan sama onko nainen pitkä tai pätkä, laiha tai lihava, sama juttu kaikilla ja sitä asiaa en arvostelekaan, vaan kirkuvaa muodotonta hepenettä.
Vuosia vanha kommentti mutta kyllä pisti silmään tuo "hepsankeikan näköisiä taiteilijaihmisiä joihin ei edes tee mieli tutustua". Voin sanoa että moinen kommentti aiheuttaa sen että moni ei haluaisi tutustua sen kirjoittajaan joka vaikuttaa melkoisen asenteelliselta, ahdasmieliseltä ja tuomitsevalta. Täällä ollaan överisuvaitsevia ja varotaan ettei loukata ketään eikä arvostella muita ulkoisten ominaisuuksien perusteella mutta jos joku näyttää taiteilijalta/taiteelliselta niin hänet saa heti heittää alimpaan kastiin .
Ihana kun värejä ja siitä mistä itse kukin tykkää.
Minusta on mukava nähdä värikkäitä vaatteita ihmisten päällä. Heti tietää että kyseessä on iloinen persoona🙂 Juu, keski-ikäisiä ovat koska nuoremmat seuraavat massaa eikä siitä voi erottua. Nuorilla on viime aikoina ollut vaan mustaa päällä. Mutta keski-iässä ei enää tälläisestä massameiningistä innostu vaan laittaa päälleen sellaiset vaatteet jotka itseään miellyttää. Väreillä on kiva leikitellä. Katsokaa tyylikkäitä värikkäitä vaatteita YLE areenan sarjasta Alexa ratkaisee. Maddelinelläkin on kivoja vaatteita vaikka on hieman pulleampi. Voi kunpa Suomessakin uskallettaisiin pukea päälle väriä. Tuo sarja on Uudesta Seelannista.
Jos se on tyylikäs, niin vau. Jos ei, niin mikähän hippi toikin on.
Suunnilleen noin voisin ajatella. Eli kannattaa katsoa, että tekee ne väri-iloittelunsa tyylillä jos ei halua mun ihmettelyjäni ja silmien pyörittelyitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei herätä mitään ajatuksia. Olen itsekin sellainen. Tänään päällä musta poolopaita, mustat housut ja fuksianpunainen jakku. Tykkään paljon erityisesti punaisesta, fuksiasta, sähkönsinisestä ja puhtaanvihreästä. Mulla on myös mustaksi värjätty tukka ja ikää on 52.
Ei toi ole värikästä.
Käytän itsekin paljon värikkäitä vaatteita, joten en osaa mitenkään ihmetellä sitä. Ehkä jos hiukset ja iho on värikkäät, niin voisin jotain jo miettiä. Mutta tuskin vaivaan silläkään päätäni kovin kauan.