TAAS tulee se aika vuodesta, kun vain LAIHTUU, LAIHTUU ja LAIHTUU koska helteillä ei vain tee mieli syödä lähes mitään. Hyvä jos saa 500 kilokaloria päivässä syötyä. Miksi helteillä ei huvita syödä mitään?
Jos olisi ainainen kesähelle, niin ihmiset olisi varmaan luuviuluja, kun helteillä ei tee mieli syödä mitään!
Talvella taas on ilo syödä lämmintä keittoa ja voileipiä, muutenkin lämmintä ruokaa. Nyt ei tule mieleenkään lämmittää ruokaa ja täten lämmittää asuntoa entisestään.
Näillä helteillä lähtee varmaan 3-5kg pois, jos nämä kestää yli viikon. Ei huvita syödä, juodaan kylmäuutettua kahvia vain.
Kommentit (30)
Kiitos masennuslääkkeeni ei ole tuota ongelmaa valitettavasti. Nälkä 24/7 ja koko ajan ruoka mielessä. Kiloja tullut 30 ja en saa niitä pois paitsi lääkkeen lopettamalla ja se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Tänään syönyt varmaan lähemmäs 4000 kaloria ja syön vielä illemmallakin jotain.
Olen huomannut saman etenkin kesän alkaessa. Helteellä on kuitenkin erityisen tärkeää huolehtia etenkin suolaisen ravinnon saamisesta, joten asiaan täytyy varautua ja huolehtia ravinnonsaannista. Muuten kulkee helteellä kuin zombi eikä huomaa koko kesää. Salaatit, voileivät yms. on todella hyviä kesällä. Samoin kaikki ruuat joita voi syödä uusien perunoiden kanssa.
Huhhuh että kyllästyttää kuunnella tätä vinkumista ''helteistä''. Onko suomalainen sisu myytti? Minusta tuntuu että on, koska missään muussa maassa en ole kuullut niin pienistä asioista vinkumista kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on luontainen rytmi, että kesällä laihdutaan koska silloin pystyy ulkoilemaan enemmän ja tulee täten poltettua enemmän kaloreita ja myös syötyä vähemmän.
Ja sitten talvella ollaan kuin karhut talviunilla ja lihotaan syöden enemmän, eikä myöskään liikuta niin paljoa kuin kesällä.
Eli perus rytmi on se, että KESÄLLÄ LAIHDUTAAN, TALVELLA LIHOTAAN.
Eikö kaikilla ole?
Mä taas aina lihon kesällä 4-5 kg, koska olen usein muutaman viikon etelässä ja siellä tulee syötyä ravintola- ja hotelliruokaa ja juotua kaljaa, viiniä ja drinkkejä. Lisäksi kesällä on kaikkia juhlia herkkuineen useita. Saman verran 5-6 krt/ vko käyn lenkillä läpi vuoden, sää ei oo ikinä ollut syy jättää liikuntaa väliin. Eli mulla ne kesäkilot tulee ihan juomista ja ravintolaruuasta. Arkena on helpompi pitää syöminen kurissa kun en jaksa kauheesti ruokia laittaa ja mies ehtii vain viikonloppuisin kokata.
Mun taas tekee mieli kaikkea suolaista kun on helle
Täällä myös laihdutaan aina kesäisin, oli helteitä tai ei. Suurin syy siihen on kyllä se että teen kesäisin kaksi kertaa enemmän töitä kuin talvisin joten ei vaan ole aikaa samallalailla syödä ja kun työtkin on seisomatyötä niin siinä kuluttaa ihan mukavasti.
Tänä kesänä olenkin äitiyslomalla, ja näköjään tässä imettäessä paino tippuu vaikka syön paljon enemmän kuin normaalisti. Vauva on nyt 2kk ja jo 21 kiloa tippunut (71=>50kg) eikä vielä ole painon putoaminen pysähtynyt, että saa nähdä onko sitä kesän jälkeen enää mitään jäljellä kropassa jos en imetystä lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa mullakin olisi tuollainen ongelma. Mä en menetä ruokahalua ikinä, en kuumalla, en sairaana enkä suruissakaan. Aina maistuu ja aina teen ruokaa.
Onneksi olen normaalipainoinen mutta kadehdin näitä joilla ei ole nälkä. Täällä kohta grillataan vasikkaa panzanellasalaatin kanssa.
Kylmät keitot on ihania kesällä, esim gazpacho tai puolalainen punajuurikeitto.
Aaettä! Oikee pantsanellat ja kaspatsot meinaat vääntää. Kyllä nyt kaikki on niiiin haltioissaan kun noin hienoa laitat.
Kirjoittaisin mielelläni sinulle diagnoosin.
ohis
Olen opiskelija ja olen tottunut syömään päivän pääaterian (tai ainoan aterian, loput on välipaloja) koulussa ruokalassa. Kotona en viitsi tehdä ruokaa. Kesällä kun koulua ei ole, jää myös lounas pois enkä sitten syö kunnolla tai riittävästi. Jos on lämmin tai peräti helle, ei maittaisikaan. Ja tottuu syömään vähänlaisesti. Laihdun aina kesäisin, mutta en niin merkittävästi että se olisi ongelma.
Mulla on aina samanlainen ruokahalu, helteistä riippumatta.
Ehkä sulla noin. Mulla tulee talvella liikuttua enemmän, on raitista ilmaa eikä kuuma, jaksaa liikkua. En talvisin mene unille karhun tavoin, vaan olen aktiivinen.