TAAS tulee se aika vuodesta, kun vain LAIHTUU, LAIHTUU ja LAIHTUU koska helteillä ei vain tee mieli syödä lähes mitään. Hyvä jos saa 500 kilokaloria päivässä syötyä. Miksi helteillä ei huvita syödä mitään?
Jos olisi ainainen kesähelle, niin ihmiset olisi varmaan luuviuluja, kun helteillä ei tee mieli syödä mitään!
Talvella taas on ilo syödä lämmintä keittoa ja voileipiä, muutenkin lämmintä ruokaa. Nyt ei tule mieleenkään lämmittää ruokaa ja täten lämmittää asuntoa entisestään.
Näillä helteillä lähtee varmaan 3-5kg pois, jos nämä kestää yli viikon. Ei huvita syödä, juodaan kylmäuutettua kahvia vain.
Kommentit (30)
Joo olispa mullakin tuo ongelma. Helteillä mua himottaa sipsit ja jäätelö.
5 kg vois lähtee ilomielin, mutta ei kyllä yrittämälläkään onnistu... ja jäätelöä tekee mieli helteellä. Ap, olet luonnonoikku! 😂
Minäkään en kesällä syö määrällisesti niin paljoin kuin muulloin, mutta en silti laihdu, koska sisältämäni ruoka on usein melko epäterveellistä roskaruokaa ja herkkuja, kuten jäätelöä, suklaata ja ruokana vaikka kalapuikkoja ranskanperunoiden kanssa. Vaikka en edes juo alkoholia, niin juomistakin saan energiaa, koska juon paljon esim. mehuja, limsoja, energiajuoma, kahvia sokerin kanssa (ja tietysti myös paljon vettä). Jäätelöstä en edes ihan hirveästi tykkää, mutta kesällä syön sitä paljon enemmän kuin muulloin, noin 3-4 kertaa viikossa, kun taas talvella en välttämättä ollenkaan.
Ap käsittää ruuan vain lämpöisenä. Kesällä maistuu kylmä ruoka ja se on ihan yhtä ravitsevaa kuin talven lämmin ruoka. Kyse on vain sisällöstä.
Kunpa mullakin olisi tuollainen ongelma. Mä en menetä ruokahalua ikinä, en kuumalla, en sairaana enkä suruissakaan. Aina maistuu ja aina teen ruokaa.
Onneksi olen normaalipainoinen mutta kadehdin näitä joilla ei ole nälkä. Täällä kohta grillataan vasikkaa panzanellasalaatin kanssa.
Kylmät keitot on ihania kesällä, esim gazpacho tai puolalainen punajuurikeitto.
Sama juttu ja ulkonakin voi liikkua kun ei jäädy pystyyn.
Minusta on luontainen rytmi, että kesällä laihdutaan koska silloin pystyy ulkoilemaan enemmän ja tulee täten poltettua enemmän kaloreita ja myös syötyä vähemmän.
Ja sitten talvella ollaan kuin karhut talviunilla ja lihotaan syöden enemmän, eikä myöskään liikuta niin paljoa kuin kesällä.
Eli perus rytmi on se, että KESÄLLÄ LAIHDUTAAN, TALVELLA LIHOTAAN.
Eikö kaikilla ole?
Syön aamupalan n. klo 6 ennen kuin lähden töihin. Yhdeksän maissa syön hedelmän kahvin kanssa, mutta klo 11 on jo kova nälkä. Syön lounaan (lämmitän töissä mikrossa) ja taas klo 16 on kova nälkä, syön kunnolla! Kahvia ja jälkiruokaa myös. On liian kuuma liikkua, mutta töissä kuluu energiaa ja tulee hiki. Kaipaan suolaa ja nestettä + jäätelöä joka päivä. Iltapalaa ei pääse unohtumaan. Paino pysyy siinä, missä aina.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kaljaa ja makkaraa..
Kaikki eivät juo alkoholia saati prosessoitua lihaa ollenkaan.
Ei meillä sisällä hellettä ole. Ihan normaalia ruokaa nytkin kokataan. Ollaan töissäkin ilmastoidussa konttorissa, ruoka maistuu lounaalla kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä sisällä hellettä ole. Ihan normaalia ruokaa nytkin kokataan. Ollaan töissäkin ilmastoidussa konttorissa, ruoka maistuu lounaalla kesät talvet.
Monellapa on sisällä helle näillä helteillä. Ei kaikilla ole samanlaiset oltavat kuin siellä.
T: 35.2 celciusta asunnossa juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa mullakin olisi tuollainen ongelma. Mä en menetä ruokahalua ikinä, en kuumalla, en sairaana enkä suruissakaan. Aina maistuu ja aina teen ruokaa.
Onneksi olen normaalipainoinen mutta kadehdin näitä joilla ei ole nälkä. Täällä kohta grillataan vasikkaa panzanellasalaatin kanssa.
Aaettä! Oikee pantsanellat ja kaspatsot meinaat vääntää. Kyllä nyt kaikki on niiiin haltioissaan kun noin hienoa laitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kaljaa ja makkaraa..
Kaikki eivät juo alkoholia saati prosessoitua lihaa ollenkaan.
Joo en mäkään tykkää juoda prosessoitua lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on luontainen rytmi, että kesällä laihdutaan koska silloin pystyy ulkoilemaan enemmän ja tulee täten poltettua enemmän kaloreita ja myös syötyä vähemmän.
Ja sitten talvella ollaan kuin karhut talviunilla ja lihotaan syöden enemmän, eikä myöskään liikuta niin paljoa kuin kesällä.
Eli perus rytmi on se, että KESÄLLÄ LAIHDUTAAN, TALVELLA LIHOTAAN.
Eikö kaikilla ole?
Mulla tuo liikkuminenkaan ei vaikuta mitään.
Normitreenin 2x/vko lisäksi näin kesällä kävelyä, uintia ja parhaillaan rakennushommia vähintään 6h 7 päivää viikossa. Ei mitään vaikutusta vaikka ruokamäärä ei ole muuttunut
7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaettä! Oikee pantsanellat ja kaspatsot meinaat vääntää. Kyllä nyt kaikki on niiiin haltioissaan kun noin hienoa laitat.
Itseasiassa panzanella on Italiassa köyhien ruokaa mihin käytetään kuivuneet leipäpalat ja nahistuneet tomaatit:) Nimi voi kuullostaa hienolta suomalaisen korviin.
Samoin nuo mainitut keitot on köyhien työläisten ruokaa espanjasta ja puolasta:) Mä syön niitä mahtavan maun ja terveellisyyden takia
Minullakaan ei oikein ole ruokahalua lämpimillä ilmoilla. Jos menen ravintolaan, siellä syön kyllä jonkinlaisen annoksen. Muuten elän päiväni kahvilla, jogurtilla, jäätelöllä tai sipsillä. Ei tee mieli mitään "oikeaa ruokaa", ei jaksa ajatella syömistä eikä ole nälkä, ruoanlaitto on hirveä vaiva joten en siihen ala. En myöskään juo tarpeksi. Enkä tietenkään jaksa tehdä mitään. :)
Olen aina normaalipainoinen, mutta kesällä usein "kutistun" lihassani niin että esim. solisluut erottuvat enemmän.
Helteillä ei tee lämmintä ruokaa mieli, joten teen erilaisia salaatteja. Mutta toisaalta kuumalla en jaksa käydä lenkillä, tai tehdä oikein mitään, niin en sitten kyllä laihdukaan. Viileämmillä keleillä tulee syötyä tuhdimmin, mutta myös liikuttua huomattavasti enemmän.
Olisipa mulla toi ongelma.