Mistä ostit ison kylpypyyhkeen? Finlaysonilta ja Prismoista löytyy käytännössä vain 140x70 pyyhkeitä, isoja pyyhkeitä on vaikea löytää!
Mistä sinä sait ison ja laadukkaan kylpypyyhkeen?
Sanoisin että vähintään 160x80 olisi hyvä, mutta voi olla isompikin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Hamam pyyhkeet ovat liha ohuita, eivätkä kestä kauniina pitkään
Ehkä niitä on eri laatuisia. Itsellä ollut 6 kk käytössä, värit on pysyneet hyvänä ja edelleen on ihan kuosissaan. Ohut se on kyllä, mikä on minusta kiva. On kevyt ja mukava ottaa myös reissuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sait ison ja laadukkaan kylpypyyhkeen?
Sanoisin että vähintään 160x80 olisi hyvä, mutta voi olla isompikin.
Luin Spa -niminen liike (löytyy myös verkosta) myy jättipyyhettä Grande 100x180 cm. Laatu on erinomainen, voin sanoa kokemuksesta!
Meillä on Finlaysonin kylpylakana-nimellä myytäviä isoja, pehmeitä, kuitenkin ohuita ja nopeasti kuivuvia. Löytyi neljä eri väristä, jokaiselle oma.
Tuo yleinen 70 x 140 koko on ihan hanurista. Ja kun joku kehui marimekkoa, niin meillä harmaista ja vaaleanpunaraitaista lähti värit rumina vaaleanpunaisena laikkuina parin kuukauden käytössä. Mustista ei lähtenyt. Mutta en voi kyllä laadukkaiksi kehua.
Kuin helkutin isoja ihmiset nykyään ovat?!
Finlaysonin kylpylakanaa suosittelen minäkin, jos haluaa froteepyyhkeen. Ohut, mutta imukykyinen. Ihan suosikki nykyään. Aion pikkuhiljaa vaihtaa kaikki pyyhkeet noiksi, jos vaan pysyvät valikoimissa.
Hamam-pyyhkeistä olen tykännyt myös, käyvät ison kokonsa ja sileytensä takia muuhunkin, voi heittää olkapäille , käyttää vilttinä ja vaikka kietaisuhameena :). Eivät toki ole yhtä imukykyisiä kuin froteepyyhkeet, mutta ovat ainakin minulle hyvin riittäneet ja on kiva kun kuivuvat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko vaikea googlata vaikka "kylpypyyhe 100x"? Vaikea sanoa kun ei tiedä missä vaikutat jos "kivijalkaliikkeestä" haluut ostaa
Mitä edes teet keskustelufoorumilla?, sanotko kavereillesikin että katso googlesta kun he kysyvät sinulta jotain?
Kaverista tiedän missä hän asuu ja voin suositella paikkoja. Mites ois Jysk tai Kärkkäinen?
Itse olen ostanut CM:stä.
Jyskistä löytyy valkoisena laadukasta paksua puuvillaa. Jättestoorana myös
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuosta asiasta vinkua pyyhekeskustelussakin?
Itse olen etsinyt juuri tuota kylpylakanaa, koska tykkään istuskella rauhassa pyyhkeeseen kääriytyneenä niin, että se on reilusti päällekkäin ja menee reilusti polven alapuolelle. Kylpytakkikin on, mutta se on minusta liian paksu, ja minulle tulee pian hiki. Poikani toi 10 vuotta sitten eteläntuliaisina sellaisen, mutta se alkaa pikku hiljaa jo hiutumaan.
Kangaskauppaan vie tieni seuraavaksi.
Jyskin isot kylpypyyhkeet ovat 100*150 cm.
Finlayson iso kylpyoyyhe 90*180 cm. Meillä taitaa olla näitä kolmea eri laatua. Yksissä on kuviona hirvi tai karhu ja joissain lukee isäntä/ emäntä. Yleensä joulun alla kaupat ottaa näitä isoja valikoimiin.
Vierailija kirjoitti:
Marimekolla jättipyyhkeitä. Maksaa maltaita, mutta kestää. Ostan suvun nuorisolle lahjaksi. Omat ovat 30v vanhoja ja kestävät ja pestävät, värit pysyy.
Yhä edelleenkö tämän päivän uudet ovat yhtä kestäviä kuin ennen? Minulla on vanhimmat Marimekon kylpypyyhkeet ja pussilakanat 80-luvun puolivälistä, ovat edelleen hyvässä kuosissa ja väreissä. Vain tyynyliinat ovat hieman haalistuneita ja kärsineitä. Olen ajatellut että siirtäisin noita mökille ja ostaisin uusia, mutta pelkään että nykyiset eivät enää yllä noiden vanhojen Suomessa aikoinaan valmistettujen tasolle. Laatu ei ole laskenut?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäselkäisenä, normaalipainoisena 175-senttisenä on ihan kiva, että pyyhe yltää polven ylle eikä just ja just takapuolen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta, en nyt muista ulkoa kokoa mutta menee reilusti ympäri.
Ap hakee laadukasta.
Iso imukykyinen pyyhe, miten voisi olla vielä laadukkaampi? No se on nyt mun puolesta ihan se ja sama jos haluatte maksaa liikaa.
Jep. Itsellä myös Ikeasta ihanat isot ja hyvänväriset pyyhkeet. Oisko kympin maksaneet ja palvelleet hyväkuntoisina monta vuotta. Miksi maksaa liikaa vain saadakseen jotain "paremman kaupan pyyhkeitä " ??
Kiitos kaikille hyvistä kommenteista. Näistä varmasti löytyy isoa pyyhettä, myös muillekin kiinnostuneille.
ap
Juuri uusin pyyhkeitämme, joten olen perehtynyt aiheeseen.
100 x 150 cm pyyhkeitä kutsutaan useammassa nettikaupassa "kylpylakanoiksi". Juu, hölmöä, mutta näin.
Mutta tätä kokoa löytyy mm. Prisman Home -sarjasta (hinta muistaakseni 17,90 € ja näkyi olevan myös ihan myymälässä myynnissä kun siellä kävin), Luhdan "Aalto -sarjasta" (mm. Halpahallin verkkokauppa, hinta 19,90 €), H&M -home -verkkokaupasta (muistaakseni 19,90 €)....Näistä itse tilasin/ostin pyyhkeitä, mutta tarjontaa oli isommissakin pyyhkeissä vaikka kuinka.
Noi Hamam -pyyhkeet on vieläkin isompia, mutta sellaista tosi ohutta froteeta tai pellavaa, kuten ne hamameissa ovat. Löytyy ainakin H&M Home -verkkokaupasta.
Minäkin liputan Ikean pyyhkeiden puolesta. Hintalaatusuhde on kohdillaan.
JYSK:in pyyhkeet ovat olleet minusta laadukkaita.
Ihmeellistä on, että vohvelikankaiset pyyhkeet ovat aika harvinaisia sekä netissä että kaupoissa. Etsin sellaista pari vuotta sitten ja jouduin ostamaan kangasta ja nypertämään itse. Matkoilla vohvelikangas on kätevä, kuivaa nopeasti ja on kevyt.
Hemtex joku hotels tai vastaava sarja. Paksuja jättipyyhkeitä. Sarjaa myydään hotelleille ja osasta myymälöitä löytyy.
Itselläni on Lavlian pyyhkeet käytössä. Sellaiset salmiakkikuvioiset. Tosi ihanat ja isot. Imukyky paranee pesujen myötä.