Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri sai ylennyksen minun työlläni, miten kostan?

Vierailija
21.07.2019 |

Oltiin molemmat mukana yhtä isoa projektia työstämässä ja suunnittelemassa. Mulla oli siinä vähintään yhtä iso panos kuin hänelläkin. Hänet sit kuitenkin valittuin johtajaksi ja ylennettiin, koska hänellä oli jo plakkarissa joku aikaisempi projekti. Mullekin luvattiin ylennys jollain aikavälillä, mutta eipä ole kuulunut mitään.

Miten kostan? Olen jo savustanut lounasseurasta. Oisko joku juoru hyvä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, sinun temppusi ovat jo tiedossa, siksi juuri et saanut ylennystä. 

Vierailija
2/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin sinun työlläsi jos et itse tehnyt koko projektia? Hänellä oli aiempaakin näyttöä vielä tuon lisäksi, joten siksi valittiin.

Vierailija
4/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuolla käytökselläsi on jotain osaa asiaan. Ei kukaan ylennä sellaista, joka kostaa joka jutun ja sulkee ulos porukoista.

Vierailija
5/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten kostan".

Noin lapsellisen ihmisen on turha odotella ylennystä.

Vierailija
6/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie onnittelukukat tuolle työkaverille.

Onnittelet, mainitset aiemman hyvän työpanoksen.Lisäksi sanot olevasi hänestä ylpeä. Kerrot olevasi todella iloinen, että teidän yhteinen työprojekti poiki tämän ylennyksen.

Ja lopuksi sanot vielä, että vielä kerran onnea!

Tämän jälkeen kävelet ylpeänä omaan toimintaasi työkaverin työpisteeltä/työhuoneesta ulos. Jäät odottamaan, että saat itsekin näyttää taitosi toisessakin projektissa. Senhän olet jo näyttänyt, että osaat käyttäytyä. Käytöksen kannalta siis ylennys ei ole este. Työkaverikin varmasti muistaa sinut, ja mainitsee sinusta & käytöksestäsi muille ylemmällä tasolla oleville. Näin jäät monen mieleen.

Vierailija
7/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä miksi sinua ei valittu "johtajaksi" ja lue kommentisi.

Miten tuolla asenteella ja sos.taidoillasi olisit ollut parempi johtaja, joka joutuu kohtaamaan ja tekemään yhteistyötä muiden kanssa. Koston suunnittelu kertoo vain sinun puutteista ja heikkouksista, joka olisi edessä myös myöhemmin, kun kaikki ei menisi sinun pillin mukaan

Työuralla etenemiseen ei vielä riitä jokin työnäyte tai suoritettu projekti, vaan sosiaaliset taidot ja ammattitaito.

Vierailija
8/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät perusteltuakin sinulle on annettu, että miksi noin.

On myös annettu sinulle tiettäväksi, että sinulla on etenemismahdollisuudet. Miten se työkaverisi siihen liittyy?

Eikös sinulta odoteta nyt jotain näyttöä, että sinut voidaan ylentää?

Ehkä joku projekti on tulossa, jossa voit näyttää osaamisesi. Voit myös kysyä työnantajalta, että onkohan tulossa ja, että haluaisit näyttää ja käyttää osaa,istasi.

Kosto?

Jos edetä haluat, niin keskity työhösi.

Jos haluat jäädä katkerana roikkumaan, niin pistä energiasi lillukan varpuihin.

Eihän se työkaveri sinulle mitään pahaa tehnyt. Työnantaja näki tilanteen noin, ja heidän tarpeisiinsa nähden teki ratkaisun.

Ole ylpeä osaamisestasi ja hoida työsi hyvin.

Siihen kannattaa pNostaa, jos uraa aikoo. Samoin oma mielenterveys voi paremmin, kun keskittyy olennaiseen.

Töitä sinut on palkattu tekemään. Se on etuoikeus. Ei sitä kannata tökeryydellä ja pikkusieluisuudella pilata.

Vierailija
9/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti mahdollista, että vääryyttä on tapahtunut. Mutta useimmiten ne henkilöt, jotka kuvittelevat olevansa hyviä johtajia, eivät oikeasti siihen sovi. Todennäköisesti työkaverillasi on esim. sosiaaliset taidot ja kokonaisuuksien hallinta parempaa kuin sinulla vaikka osaisitkin työn paremmin.

Omassa työpaikassani yksi valittaa kun ei ole edennyt urallaan mihinkään vaikka on hyvä työntekijä. Ikävä kyllä hän ei huomaa kun joka välissä korostaa omaa paremmuuttaan ja haukkuu muita. Yrittää varmasti tällä tuoda johtoportaalle esille kuinka pätevä hän onkaan mutta pahentaa vain tilannettaan.

Joten jos jatkat tuota kostoa, yrität tehdä jotain myyräntyötä jne. teet itsellesi vain hallaa.

Vierailija
10/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo mut: Tämä tyyppi ei kuitenkaan ole erityisen hyvä sosiaalisesti. Ymmärtäisin jos olisi, mutta ei, pikemminkin päinvastoin. Hän on vetäytyvä ja raskasta perässä vedettävää seuraa. Siksi se oli niin helppo lounasseurastakin tiputtaa, ei tarvinnut kuin vihjata, että älä tule enää, niin se uskoi. Jotkut sen alaiset tykkää siitä, mutta mun alaiset tykkää musta. Ja mulla olis paremmat verkostotkin, mikä myös kertoo sosiaalisista taidoista.

Vierailija
11/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin perusteella susta tulis niin paska johtaja, että hyvä kun meni muualle.

Huonoja kun valitettavasti on jo vaikka kuinka ja hyville ois tarvetta.

Vierailija
12/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta syömällä itsesi oikein helevetin lihavaksi ja lopettamalla suihkussa käyminen. Siitäs sai!

Vierailija
13/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietysti mahdollista, että vääryyttä on tapahtunut. *Mutta useimmiten ne henkilöt, jotka kuvittelevat olevansa hyviä johtajia, eivät oikeasti siihen sovi.* Todennäköisesti työkaverillasi on esim. sosiaaliset taidot ja kokonaisuuksien hallinta parempaa kuin sinulla vaikka osaisitkin työn paremmin.

Omassa työpaikassani yksi valittaa kun ei ole edennyt urallaan mihinkään vaikka on hyvä työntekijä. Ikävä kyllä hän ei huomaa kun joka välissä korostaa omaa paremmuuttaan ja haukkuu muita. Yrittää varmasti tällä tuoda johtoportaalle esille kuinka pätevä hän onkaan mutta pahentaa vain tilannettaan.

Joten jos jatkat tuota kostoa, yrität tehdä jotain myyräntyötä jne. teet itsellesi vain hallaa.

Tämä on totta. Tunnen erään henkilön joka aina ylistää omaa mahtavaa johtamistaitoaan, mutta samalla aina kun hän kertoo juttuja miten hän on ojentanut "tunareita" töissä niin minulla nousee niskakarvat pystyyn. Jos vaihtoehtoina olisi joko tehdä töitä hänen tiimissä tai olla työtön niin menisin sossun luukulle hetkeäkään epäröimättä.

Vierailija
14/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo mut: Tämä tyyppi ei kuitenkaan ole erityisen hyvä sosiaalisesti. Ymmärtäisin jos olisi, mutta ei, pikemminkin päinvastoin. Hän on vetäytyvä ja raskasta perässä vedettävää seuraa. Siksi se oli niin helppo lounasseurastakin tiputtaa, ei tarvinnut kuin vihjata, että älä tule enää, niin se uskoi. Jotkut sen alaiset tykkää siitä, mutta mun alaiset tykkää musta. Ja mulla olis paremmat verkostotkin, mikä myös kertoo sosiaalisista taidoista.

Siis on tämä Porvoosa tapahtunut onhan?

Miten voi olla hyvä pomo, jos työpaikalla jättää toiset pois lounasseurasta?

Vierailija
15/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ankeuttajalta.

Vierailija
16/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtajalta vaaditaan aivan muita sosiaallisia taitoja, kuin olla hyvää seuraa työntekijän kanssa ja tykäkkäämisetkin ovat samantekeviä.

Työpaikalla tehdään työtä ja tulosta ja nuo sinun mainitsemat avut olisi ihan ok. jossa ihmiset seurustelevat ja viettävät aikaansa, rentoutuvat, pitävät hauskaa jne.

Ja et maininnut sanallaan esim. sinulla olisi taito saada työntekijät motivoitua ja sitoutua työhönsä jne. ja niitä taitoja johtajalta vaaditaan.

Ja jo koston suunnittelu ja työkaverin ulkopuolelle jättäminen (kutsutaan työpaikkakiusaamiseksi) kertovat omaa kieltään.

Vierailija
17/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. kuulostat tosi lapselliselta ja käytöksesi on jo työpaikkakiusaamista, kun vielä huomioi koston suunnittelen. Ja jos olisit johtaja, kuka tahansa voisi joutua uhriksesi. Unohda johtaja haaveet tai kasva aikuiseksi.

Vierailija
18/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, olisit hyvää johtaja ainesta? Mitenkä kommenteista päätellen voi lukea rivien välistä, sinua kiinnostavan vain valta, jotta voisit hallita ja nöyryyttää muita työntekijöitä ja näin olet jo yrittånyt jo työkaverina, eikä sinällään kiinnosta itse työ ja tehtävät.

Vierailija
19/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ap menikö pissi housuun?

Vierailija
20/23 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onkin noin myrkyllisiä ihmisiä. Potkut sulle kuuluis kiusaamisesta, eikä mitään ylennyksiä. Kaikkea se leipä elättääkin.