Omavastuuaika työttömäksi jäädessä?
Onko se aina se viisi päivää? Vaikka työttömyysaikoja olisi vuodessa useampi, välissä aina töitä?
Kommentit (6)
Se on kerran vuodessa 5 päivää.
Eli jos työttömyys alkaa nyt, on 5 päivän omavastuuaika. Menet töihin elokuun 10. päivä ja määräaikainen työsuhde päättyy lokakuussa, jolloin ei ole omavastuuaikaa. Menet taas töihin joulukuussa, olet töissä ensi vuoden elokuun alkuun, jolloin on 5 päivän omavastuuaika jne.
Eli, miten siis on...tammikuussa olin työttömänä 6 päivää, joista arkipäiviä oli 5. En saanut korvausta, koska omavastuuaika ei täyttynyt. Kesän alussa olin työttömänä 9 päivää, sain korvauksen vain kahdelta päivältå, koska omavastuuajaksi laskettiin viisi päivää. Menikö oikein?
Vierailija kirjoitti:
Eli, miten siis on...tammikuussa olin työttömänä 6 päivää, joista arkipäiviä oli 5. En saanut korvausta, koska omavastuuaika ei täyttynyt. Kesän alussa olin työttömänä 9 päivää, sain korvauksen vain kahdelta päivältå, koska omavastuuajaksi laskettiin viisi päivää. Menikö oikein?
Ei mennyt, mutta kyseessä on maksajan vika, ei te-toimiston. Toki pitäisi tietää vähän enemmän ennen kuin voi antaa varmaa vastausta.
Juu, siis liitosta tuli tuo kahden päivän korvaus.
Eikös se ole 7 päivää, kerran vuodessa.