Tänään kaupungilla ollessani en voinut kun ihmetellä yhtä asiaa nuorten parien osalta
Siis oikeasti, mitä tämä on, että nykyään niin monessa nuoressa parissa nainen on suunnilleen samanpituinen tai jopa pidempi kuin miesystävänsä? Eivätkä miehet olleet edes mitään salijärkäleitä ulkonäöltään vaan ennemminkin hoikkia poikia.
Monet miehet eivät todellakaan enää ole parisuhteessa selvästi isompia ja vahvempia osapuolia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan olen kiinnittänyt huomiota ja aina mielessäni toivon, että nämä pariskunnat eivät lisääntyisi
Öö miksi nämä pariskunnat eivät voisi lisääntyä? Mitä väliä on, että tekevätkö 175cm mies ja 170cm nainen vai 170cm mies ja 175cm nainen lapsia keskenään?
Lisääntyminen pitäisi varata parhaat geenit omaaville. Noin lyhyet ihmiset saavat todennäköisesti vaan lisää lyhyitä miehiä maailmaan
Miksi pitkällä naisella olisi mielestäsi huonot geenit? Ja päästäkseen lisääntymään miehen on oltava jotain - sen lyhyen, joka saa liudan lapsia on siis oltava jollain lailla huippu, esimerkiksi fiksu, kun pääsee lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan olen kiinnittänyt huomiota ja aina mielessäni toivon, että nämä pariskunnat eivät lisääntyisi
eugeniikan kannattajien joukossa löytyy aika monta, miten sen nyt sanoisi, epäviehättävää toveria. mutta hei pitäkää te siellä hauskaa :)
Voi olla. Itse olen kuitenkin 184cm lihaksikas mies, kasvoista 4/5
and I'm Beyoncé
Tiesitkö, että tutkimusten mukaan ei ole mitenkään itsestäänselvää, että naiset olisivat miehiä pienikokoisempia. Siihen pituuskasvuun on vaikuttanut vuosituhansia nimittäin esim. monet kulttuuriset ja muut ei-biologiset seikat, niin että naiset on tällä hetkellä selkeästi pienikokoisempia globaalisti ajatellen. Kulttuurinen seikka on esim. se, että monissa maissa naiset ja kehittyvät tytöt syövät vasta kun miehet ja pojat ovat syöneet. He saavat ruokaa vähemmän ja se on usein myös huonompilaatuista, vaikka kehittyvät tytöt olisi nimenomaan se ryhmä jonka täysimittaiseen kasvuun yhteisön kannattaisi satsata (synnyttäjän luuston kehittyminen mm.).
Mutta mitä tasavertaisempi ja hyvinvoivempi maa, sitä tasaväkisemmäksi pituuskasvu tuntuu käyvän, ja tämäkin tuntuisi tukevan tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö miksi nämä pariskunnat eivät voisi lisääntyä? Mitä väliä on, että tekevätkö 175cm mies ja 170cm nainen vai 170cm mies ja 175cm nainen lapsia keskenään?
Lisääntyminen pitäisi varata parhaat geenit omaaville. Noin lyhyet ihmiset saavat todennäköisesti vaan lisää lyhyitä miehiä maailmaan
Ahaa. No saakos sitten 165cm nainen ja 175cm mies sitten lisääntyä keskenään? Mies on kuitenkin naistaan 10cm pidempi, vaikka pituuden keskiarvo jää em. tapauksia alemmas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitkällä naisella olisi mielestäsi huonot geenit? Ja päästäkseen lisääntymään miehen on oltava jotain - sen lyhyen, joka saa liudan lapsia on siis oltava jollain lailla huippu, esimerkiksi fiksu, kun pääsee lisääntymään.
Melkoiset elämänkoulumiehet täällä tälläkin hetkellä lisääntyy
Koska kun illalla katsotaan telkkaa ja syyään sipsejä, mies ottaa muutaman minuutin ajan yksi kerrallaan hitaasti, nainen jatkaa kunnes sipsupussi tyhjä.
Me ollaan samanpituisia mieheni kanssa, mutta tykkään ulkona käydessämme käyttää korkkareita joten pituuseroa voi olla hyvin kymmenenkin senttiä. Kumpaakaan meistä ei haittaa yhtään, mä koen päinvastoin miehessäni erittäin seksikkääksi ominaisuudeksi sen, että voin käyttää huoletta korkkareita ilman, että mies kokee egonsa vaurioituneeksi. Olen melko pitkä nainen, eksistä jokainen on kieltäytynyt lähtemästä mun kanssa ihmisten ilmoille mikäli mulla on korot jalassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis kyllähän sitä on tutkittu että etenkin naisten pituus ja jalankoko on kasvanut. Sukupuolierot ei olekkaan enää niin suuria kuin ennen. Varmaan ihan todellista että moni nuori nainen alkaa olemaan samaa mittaa ja jopa enemmän kuin samanikäiset miehet.
No ei se nyt niin paljon ole kasvanut ja nykyisellä vauhdilla menee vähintään satoja ellei jopa tuhansia vuosia, ennen kuin naisten keskipituus on tasoissa miesten kanssa.
Tosin Azerbaijanissa miesten keskipituus on vain 6,4 cm enemmän kuin naisten.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_average_human_height_worldwide#Ta…
Miehet tulevat häviämään lihasvoimassa naisille jo paljon tuota aikaisemmin, jos testosteronitasot putoavat samalla vauhdilla kuin mitä tähän mennessä on tapahtunut. 1920-luvulla syntyneillä 70-vuotiailla miehillä ja 1980-luvulla syntyneillä 30-vuotiailla miehillä mitattiin nimittäin suunnilleen toisiaan vastaavat testosteronitasot.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eugeniikan kannattajien joukossa löytyy aika monta, miten sen nyt sanoisi, epäviehättävää toveria. mutta hei pitäkää te siellä hauskaa :)
184, aika lyhyt. En lähtis keulimaan alle kaksimetrisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksikkuudella on olemattomasti tekemistä eugeniikan kanssa. Naisena suosin mielummin miehiä, joilla ei ole perinnöllisiä sairauksia.
No voih, mä olen 174 cm ja mies 176 cm eli melkein saman mittaisia ollaan. Meillä on myös suunnilleen sama palkka ja ollaan yhtä aktiivisia kotitöissä ym. Kaksi erittäin tervettä ja hyvinvoivaa lasta löytyy. Miksi tässä olisi jotakin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaksikkuudella on olemattomasti tekemistä eugeniikan kanssa. Naisena suosin mielummin miehiä, joilla ei ole perinnöllisiä sairauksia.
Eipä oo niitäkään. Ainoa "heikkouteni" taitaa olla, että olen liian kiltti. Sen takia varmaan vaikea löytää nainen jonka kanssa lisääntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidn pituudella on suurempi vaikutus jälkeläisten kokoon.
Ap on kovin vanhakantainen, joten ainoastaan hänelle tällainen asia voi olla ongelma ja ihmetyksen aihe.
Suurikokoisemmat miehet olivat naiselle ihmiskunnan alkuaikoina tarpeen, suojelumielessä.
Tämän päivän naiset eivät tarvitse suojelijaa eivätkä elättäjää, joten ihan toisenlaisista tekijöistä on tullut merkityksellistä kumppaninvalinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan samanpituisia mieheni kanssa, mutta tykkään ulkona käydessämme käyttää korkkareita joten pituuseroa voi olla hyvin kymmenenkin senttiä. Kumpaakaan meistä ei haittaa yhtään, mä koen päinvastoin miehessäni erittäin seksikkääksi ominaisuudeksi sen, että voin käyttää huoletta korkkareita ilman, että mies kokee egonsa vaurioituneeksi. Olen melko pitkä nainen, eksistä jokainen on kieltäytynyt lähtemästä mun kanssa ihmisten ilmoille mikäli mulla on korot jalassa. :D
Eksilläsi on ollut heikko itsetunto, nykyisellä terveellä tavalla vahva.
Meillä on sama juttu . Mieheni kulkee ylpeänä vierelläni, kun käytän korkkareita, jotka tekevät minusta 10 cm häntä pidemmän.
Tänään kaupassa näin pariskunnan, jossa nainen oli n. 180cm ja samanpainoinen. Mies, pieni, laiha ulkomaalainen. Käveli tämän amatsoonin perässä alistuneen näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa 167 cm ja olemme lisääntyneet. Lapset ovat 176, tytär ja poika 186 cm.
Mitä vikaa heidän pituudessaan on?
Lyhyiden miesten jalat näyttävät huvittavilta hobittien kintuilta.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyiden miesten jalat näyttävät huvittavilta hobittien kintuilta.
Kumpa olisikin, mulla suhteettoman pitkät jalat pituuteeni nähden. Toisaalta en halua vastata mitään ihannetta.