Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, haittaako jos nainen tienaa enemmän?

Vierailija
20.07.2019 |

Jos haittaa niin miksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua, mutta naista haittaa. Tietysti haluan kuitenkin maksaa omat menoni enkä olla elätettävänä. Puhutaan mitä puhutaan, mutta useimmat naiset haluavat miehen jonka tulotaso on vähintään samaa luokkaa kuin itsellä on. Miehen korkean tulotason naiset mielellään muistavat mainita. Sama juttu koulutuksen suhteen, miestä ei haittaa naisen heikompi koulutus, mutta naista haittaa miehen.

Ihan yhtä tyhmää on väittää, että älykästä naista pelättäisiin. Mikäs sen mukavampaa jos älykäs nainen sattuu olemaan kiinnostunut. Jos älykäs nainen ei kiinnosta, kyse on muista luonteenpiirteistä.

Vierailija
22/33 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan tienata nyt miestäni enemmän. Mutta ei se mun miestä haittaa.

Ollaan pitkään tallattu yhteisiä polkuja ja yleensä mies on enemmän tienannut.

Rahaa tulee ja menee. Rakkauteen raha ei meillä liity mitenkään. Kaikki on aina ollut yhteistä ja tulee aina olemaan yhteistä❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestäni ei tunnu haittaavan ja hänellä ei ole mitään ongelmia asua kokonaan kustannuksellani.

Mistä noita miehiä löytää, joille on kunnia-asia maksaa kuluista puolet? Kuulostavat tosi miehekkäiltä.

Amerikan ihmemaassa tutkittiin ja todettiin, että vaimon tienatessa miestään enemmän avioeron todennäköisyys kasvaa 80%. Tulos on helppoa uskoa, kun sinunkin vastaustasi lukee.

En tiedä mistä johtuu, mutta yksi syy voisi olla se, että amerikkilainen mies, joka tienaa huomattavasti vähemmän kuin nainen (kumppaninsa) ei osaa muutoin kompensoida tulojensa vähyyttä.

Ajan takaa, että yksinkertaisena miehenä oletan, että amerikkalainen mies on suomalaiseen mieheen verrattuna arvoiltaan huomattavasti konservatiivisempi. Hän odottaa ja vaatii naisen olevan hänelle kuitenkin se perinteinen ja traditionaalinen nainen, jonka täytyy tehdä tai ainakin vastata kaiksita niistä perinteisistä "naisten töistä" koska mies ei itse niitä hallitse.

Suomessa taas moni mies osaa monia "perinteisiä naisten töitä" ja on vain kyse enempi siitä viitsiikö tai jaksaako hän tehdä niitä. (Suomalaienn mies ei joudu pulaan, jos hänen on laitettava ruokaa tai pestävä pyykkiä tai viedä lapset tarhaan).    

Vierailija
24/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi pätkääkään.

Vierailija
25/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys lienee tarkoituksella jätetty epämääräiseksi. Kuka nainen? Vaimoni, äitini, mummoni, työkaverini, vai naapurin Pirkko? 

Vastaus kaikkiin muihin on, ettei todellakaan haittaa, paitsi työkaveriin. Sekin haittaisi vain siinä tapauksessa, jos tekisi samaa työtä kuin minä ja saisi siitä huolimatta parempaa liksaa.

Vierailija
26/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miestä ei tunnu haittaavan. Tuloerot ei kuitenkaan ole kun tonnin luokkaa ja mies ansaitsee itse ihan keskimääräisesti.

Vierailija
27/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on parempi, mitä enemmän tienaa, oli mies tai nainen. En kenenkään elättäjäksi kyllä ryhtyisi.

Vierailija
28/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan loistavaa, jos vaimoni tienaisi yli 8000.-/kk brutto. Itse tienaan tuon, joten sehän parantaisi entisestään varallisuuttamme, jos vaimokin tienaisi tuon tai yli. Ei siis haittaisi yhtään.

Vierailija
29/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä tyhmää on väittää, että älykästä naista pelättäisiin. Mikäs sen mukavampaa jos älykäs nainen sattuu olemaan kiinnostunut. Jos älykäs nainen ei kiinnosta, kyse on muista luonteenpiirteistä.

Näin moni kuvittelee, mutta todellisuudessa ja useiden psykologisten tutkimusten mukaan ihminen ei yleensä tunnista huomattavasti itseään älykkäämpää älykkääksi, vaan luulee tätä tyhmäksi ja oudoksi. Älykkäinä tulee pitäneeksi itsensä kanssa suurin piirtein samantasoisia ihmisiä

Vierailija
30/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa mutta sua ja yleensäkkin naisia haittaa. Ei kelpaa hitsari äcädemikselle.

Sinun tapauksessa kyse ei ole rahasta vaan halveksuvasta asenteestasi. Ei kukaan halua puolisoksi miestä, joka halveksii näkyvästi vaimon koulutusta ja ammattia. Ettet vaan ole sitä mieltä, että nainen tekee kaikki kotityöt vain siksi, että on nainen? Sen lisäksi hitsarit ei ole kovin pienipalkkaisia.

Vierailija
31/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa. Ei välttämättä haittaisi, mutta jos nainen alkaa ehdottelemaan, että koko ajan pitäisi lennellä ja tehdä jotain mihin en halua vähäisiä varojani käyttää, niin alkaa haittamaan.

Yleensä ne alkaa ehdottelemaan sellaista, joten skippaan sellaiset naiset.

Sinccis

En jaksa enää alkaa tutkimaan, että alkaako ne vai eikö. 

Riittikö selvitys? Häh ?

Vierailija
32/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa. Ei välttämättä haittaisi, mutta jos nainen alkaa ehdottelemaan, että koko ajan pitäisi lennellä ja tehdä jotain mihin en halua vähäisiä varojani käyttää, niin alkaa haittamaan.

Yleensä ne alkaa ehdottelemaan sellaista, joten skippaan sellaiset naiset.

Sinccis

En jaksa enää alkaa tutkimaan, että alkaako ne vai eikö. 

Riittikö selvitys? Häh ?

Voisitko vielä selventää onko näitä sulle matkustamista ehdottavia naisia olemassa muualla kuin mielikuvituksessasi?

Vierailija
33/33 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset ovat huonoja hyvin ansaitsevista naisista. Exäni pääsi sikariportaaseen ja palkka pompsahti, olin tietysti iloinen hänen puolestaan koska hän tunsi surua jämähtäneestä työelämästään. 

Sitten alkoi oudot ehdotukset, kuten omat pankkitilit ja kaikkien kulujen jakaminen puoliksi, vaikka aikaisemmin nainen oli ollut vuosia kotiäitinä ja alemmalla palkalla kuin minä, enkä silloinkaan enkä penniäkään tuloistani ole varannut itselleni: kaikki oli yhteistä, koska kotiäidin työ on mielestäni yhtä tärkeää kuin oma työni (mikä siihen aikaan oli korkeapalkkainen). Avioehtoakin hän yritti laittaa, koska heillä on varakkaampi perhe kuin minulla, samalla hän suunnitteli myös henkilökohtaisen sijoitussalkun haalimista itselleen. 

Vuoden kuluttua siitä lähti lätkimään, koska laski että pärjää itsekin. 

"Sinun rahat ovat yhteisiä, minun rahat ovat minun"-ideologia lähti nousukiitoon. Syytän tästä kaikesta suuren palkan aiheuttamaa ahneutta, aikaisemmin meillä ei ollut mitään ongelmia ennen kuin exä pääsi porvarivirkaansa.

Hyvä että lähti, nyt on taas matalapalkkatyöläinen rinnalla jonka kanssa ei ole rahariitoja:)