Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan joka kuukausi asumistukea vaikken sitä tarvitsisi

Vierailija
20.07.2019 |

Se onkin ainoa tuki jota saan. Tai jota olen hakenut.
Vasta kolmisen vuotta sitten tajusin että voin hakea asumistukea. Hain ja nyt sitten olen saanut sitä satasen verran kuussa.
Säästän sen aina esim lomaa varten. Ihan kivahan se on mutta mietin vaan että kuinka paljon ihmiset nostaa tälläisiä tukia joita ei oikeastaan tarvittaisi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinä sitä saisi, jos laskennallisesti et sitä tarvitsisi. Tarkoittaa että sinä tingit jostain muusta sen satasen verran kuussa. Jostain, mitä on laskettu kuuluvan jokaisen ihmisen kohtuullisiin kuluihin ja riittävään elintasoon. 

Vierailija
2/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sinä sitä saisi, jos laskennallisesti et sitä tarvitsisi. Tarkoittaa että sinä tingit jostain muusta sen satasen verran kuussa. Jostain, mitä on laskettu kuuluvan jokaisen ihmisen kohtuullisiin kuluihin ja riittävään elintasoon. 

Joo no en esim tupakoi, alkoholia käytän hyvin vähän, baareissa tai ravintoloissa käyn hyvin harvoin. Kyllähän noihin satanen kuussa menee helposti

Vierailija
4/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä se on pienikin ilo.

Vierailija
5/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille maksetaan tukia ihan liikaa. Vähemmälläkin selviäisi ja pystyisi elämään ihan hyvää elämää (ymmärtäen, et oikeasti elää yhteiskunnan loisena eikä kuulukaan saada kaikkea, mitä ne ihmiset saa, jotka tekevät sen rahan eteen jotain) mutta kun loiset ovat vain helvetin huonoja rahankäyttäjiä niin pitää kerjätä lisää ja lisää... fakta vaan on se, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten nää sosiaalipummit jotka ruikuttaa liian pienistä tuista eivät ikinä ole tyytyväisiä.

Vierailija
6/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä ylläpidän lemmikin johon uppoaa kuussa varmaan tuon satasen verran.

Vierailija
7/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita mulle, jos et tarvi! Mä kyllä löydän sulle nopeasti käyttöä!

Terkuin: 2 pienen lapsen äiti hoitovapaalla

Vierailija
8/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita mulle, jos et tarvi! Mä kyllä löydän sulle nopeasti käyttöä!

Terkuin: 2 pienen lapsen äiti hoitovapaalla

Siis sille, tuli kirjoitusvirhe.

Vierailija
9/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille maksetaan tukia ihan liikaa. Vähemmälläkin selviäisi ja pystyisi elämään ihan hyvää elämää (ymmärtäen, et oikeasti elää yhteiskunnan loisena eikä kuulukaan saada kaikkea, mitä ne ihmiset saa, jotka tekevät sen rahan eteen jotain) mutta kun loiset ovat vain helvetin huonoja rahankäyttäjiä niin pitää kerjätä lisää ja lisää... fakta vaan on se, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten nää sosiaalipummit jotka ruikuttaa liian pienistä tuista eivät ikinä ole tyytyväisiä.

Olet oikeassa. Minä olen naurettavan köyhä viiden vuoden syöpähoitojen jälkeen.

Onneksi sain hoitojen jälkeen työpaikan, jossa saan yhtä hyvää palkkaa kuin 15 vuotta sitten.

Arvostan aina kaltaistesi älykkäiden asiantuntijoiden mielipiteitä.

Vierailija
10/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten haet sitä jos et tarvitse. se on hyvinvointiyhteiskunnan väärinkäyttöä. juuri tuollaisten asioiden takia monet ovat alkaneet vastustaa yhteiskunnan tukia ja siitä kärsivät ne joille tuet ovat oikeasti tarkoitettu.

Vierailija
11/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sulla on yhtiövastike esim. 150-200e/kk ja siihen saat sitä tukea ja sillä myös maksat osan vastikkeesta. Tai käyt pienipalkkaisissa /osa-aikaisissa töissä ja saat sitä palkan päälle vuokraan.

Oletko niitä jotka maksavat vastikkeen/vuokran omalla rahalla ja asumistuella sitten muuta? Vähän kuin sanoisi että maksan työmarkkinatuella vuokran ja asumistuella ruuan ja muut ostokset. 

Vierailija
12/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sun tulot sitten on entuudestaan?

Vierailija
13/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sitten haet sitä jos et tarvitse. se on hyvinvointiyhteiskunnan väärinkäyttöä. juuri tuollaisten asioiden takia monet ovat alkaneet vastustaa yhteiskunnan tukia ja siitä kärsivät ne joille tuet ovat oikeasti tarkoitettu.

Valita kansanedustajille. He säätävät lakeja ja ovat päättäneet esim. asumistuen suojaosuudesta.

Vierailija
14/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan myös miehen kanssa parisataa asumistukea, vaikka meillä on varallisuutta yhteensä yli 250 000 €. Varallisuus ei nykyään vaikuta asumistukeen, ainoastaan tulot vaikuttavat, ja ne ovat meillä pienet (kummallakin työmarkkinatuki aktiivimallilla leikattuna + pääomatuloja muutama kymppi kuukaudessa). Jos tukeen on oikeutettu niin kannattaahan se ottaa, saavathan rikkaat lapsilisiäkin.

Vierailija
15/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Minä olen naurettavan köyhä viiden vuoden syöpähoitojen jälkeen.

Onneksi sain hoitojen jälkeen työpaikan, jossa saan yhtä hyvää palkkaa kuin 15 vuotta sitten.

Arvostan aina kaltaistesi älykkäiden asiantuntijoiden mielipiteitä.

Sä sait ne hoidot yhteiskunnan varoista ja hyvä niin, en ole tukia lakkauttamassa. Mutta fakta nyt on, että jos saat rahasi vastikkeetta niin ei sen kuulu olla sitä, että on varaa ostaa uusin Iphone ja käydä lomilla. Perus toimeentulo (katto pään päälle, mahdolliset lääkkeet, ruokaa) on edellytys yhteiskuntarauhalle ja sen mielelläni suon ihmisille. Mutta lomat, kampaajat, iphonet, tatuoinnit jne. Ei ole edellytys hyvälle elämälle eikä niitä pidä vastikkeetta maksaa edes sairaille.

Vierailija
16/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Saan tukea, vaikka en sitä tarvitsekaan.

Oon varma rahalla on joskus käyttöä, joten lyhennän lainaa ja annan rahan tulla.

Vierailija
17/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, ei todellakaan makseta. Joko joku huijaa järjestelmää, että saa tukia joita ei tarvitse tai jokin muu keino. Itse saan kk elämiseen kelalta 518e/kk, vuokra on 425e/kk, saan asumistukea 316e/kk, maksan itse vuokrasta siis 109e/kk eli siis 518e - 109e = siitä kuukauden elämisrahat, netti, puhelin jne jne

Vierailija
18/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat saavat myös enemmän rahaa käteen kuussa kuin minä ja mieheni, vaikka käymme ihan ok palkkaisissa töissä (sh ja putkimies). Äitini on siis sairaseläkkeellä ja isä omaishoitajana. Saavat myös ison asumistuen. Ihmettelin kun kertoivat että heille jää n. 2000e/kk rahaa käteen? Miten voi olla edes mahdollista?

Vierailija
19/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat saavat myös enemmän rahaa käteen kuussa kuin minä ja mieheni, vaikka käymme ihan ok palkkaisissa töissä (sh ja putkimies). Äitini on siis sairaseläkkeellä ja isä omaishoitajana. Saavat myös ison asumistuen. Ihmettelin kun kertoivat että heille jää n. 2000e/kk rahaa käteen? Miten voi olla edes mahdollista?

Samoin yksi yh-äiti, joka saa isot elarit saa myös niin ison asumistuen että on säästänyt vuoden aikana 15 000e rahaa! Ei onnistuisi minulta mitenkään.

Vierailija
20/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 300, vaikka en tarvitsisi. Hieno systeemi, en valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi