Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan joka kuukausi asumistukea vaikken sitä tarvitsisi

Vierailija
20.07.2019 |

Se onkin ainoa tuki jota saan. Tai jota olen hakenut.
Vasta kolmisen vuotta sitten tajusin että voin hakea asumistukea. Hain ja nyt sitten olen saanut sitä satasen verran kuussa.
Säästän sen aina esim lomaa varten. Ihan kivahan se on mutta mietin vaan että kuinka paljon ihmiset nostaa tälläisiä tukia joita ei oikeastaan tarvittaisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat saavat myös enemmän rahaa käteen kuussa kuin minä ja mieheni, vaikka käymme ihan ok palkkaisissa töissä (sh ja putkimies). Äitini on siis sairaseläkkeellä ja isä omaishoitajana. Saavat myös ison asumistuen. Ihmettelin kun kertoivat että heille jää n. 2000e/kk rahaa käteen? Miten voi olla edes mahdollista?

Siis saavat 2000e/kk rahaa käteen? Vai että kaikkien menojen jälkeen jää vielä 2000e käteen? Ja että te miehen kanssa saatte alle 2000e/kk käteen sairaanhoitajan ja putkimiehen töistä?

Joku tässä yhtälössä ei nyt todellakaan täsmää. 

Vierailija
22/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille maksetaan tukia ihan liikaa. Vähemmälläkin selviäisi ja pystyisi elämään ihan hyvää elämää (ymmärtäen, et oikeasti elää yhteiskunnan loisena eikä kuulukaan saada kaikkea, mitä ne ihmiset saa, jotka tekevät sen rahan eteen jotain) mutta kun loiset ovat vain helvetin huonoja rahankäyttäjiä niin pitää kerjätä lisää ja lisää... fakta vaan on se, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten nää sosiaalipummit jotka ruikuttaa liian pienistä tuista eivät ikinä ole tyytyväisiä.

Olet oikeassa. Minä olen naurettavan köyhä viiden vuoden syöpähoitojen jälkeen.

Onneksi sain hoitojen jälkeen työpaikan, jossa saan yhtä hyvää palkkaa kuin 15 vuotta sitten.

Arvostan aina kaltaistesi älykkäiden asiantuntijoiden mielipiteitä.

Sä sait ne hoidot yhteiskunnan varoista ja hyvä niin, en ole tukia lakkauttamassa. Mutta fakta nyt on, että jos saat rahasi vastikkeetta niin ei sen kuulu olla sitä, että on varaa ostaa uusin Iphone ja käydä lomilla. Perus toimeentulo (katto pään päälle, mahdolliset lääkkeet, ruokaa) on edellytys yhteiskuntarauhalle ja sen mielelläni suon ihmisille. Mutta lomat, kampaajat, iphonet, tatuoinnit jne. Ei ole edellytys hyvälle elämälle eikä niitä pidä vastikkeetta maksaa edes sairaille.

Minä olin vuosikymmeniä maksamassa veroja yhteiskunnalle yksityisellä puolella, joten olen mm. osallistunut mm. sinun ja mahdollisten lastesi elatukseen. :)

Ymmärrän, ettet käsitä, mitä vuosien syöpähoidot tarkoittavat potilaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille maksetaan tukia ihan liikaa. Vähemmälläkin selviäisi ja pystyisi elämään ihan hyvää elämää (ymmärtäen, et oikeasti elää yhteiskunnan loisena eikä kuulukaan saada kaikkea, mitä ne ihmiset saa, jotka tekevät sen rahan eteen jotain) mutta kun loiset ovat vain helvetin huonoja rahankäyttäjiä niin pitää kerjätä lisää ja lisää... fakta vaan on se, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten nää sosiaalipummit jotka ruikuttaa liian pienistä tuista eivät ikinä ole tyytyväisiä.

Huoh, ei todellakaan makseta. Joko joku huijaa järjestelmää, että saa tukia joita ei tarvitse tai jokin muu keino. Itse saan kk elämiseen kelalta 518e/kk, vuokra on 425e/kk, saan asumistukea 316e/kk, maksan itse vuokrasta siis 109e/kk eli siis 518e - 109e = siitä kuukauden elämisrahat, netti, puhelin jne jne

Onko joku syy mikset hae toimeentulotukea ja saa sitä kautta esim. lääkkeet ja sähkölaskut ym. ilmaiseksi? Ehkä kumppani tai säästöt?

Vierailija
24/24 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saadaan myös miehen kanssa parisataa asumistukea, vaikka meillä on varallisuutta yhteensä yli 250 000 €. Varallisuus ei nykyään vaikuta asumistukeen, ainoastaan tulot vaikuttavat, ja ne ovat meillä pienet (kummallakin työmarkkinatuki aktiivimallilla leikattuna + pääomatuloja muutama kymppi kuukaudessa). Jos tukeen on oikeutettu niin kannattaahan se ottaa, saavathan rikkaat lapsilisiäkin.[/quot

Tuohan on ihan OK. Jos varallisuus on velaton asunto, niin pienemmät kustannukset siitä tulee tukien muodossa. Toisin kuin asuntosijoittajille. Ei tuossa vähennyksiä tehdä verotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi