Onko 40 minuutin työmatka yhteen suuntaan mielestäsi paljon?
Kommentit (61)
No verrattuna nykyiseen 15min pyörällä.... kyllä.
Mulla on 45 min autolla (talvella n. tunti) ja on mielestäni paljon.
40min. Menee pyörällä. Autolla tuo on kyllä kohtuu paljon, muttei mahdottomasti. Pyörällä ei, koska liikunta ei ole koskaan turhaa.
On. Itselläni on 45 min ja en tykkää.
Mieluummin 40 min työmatka kuin työtön.
Aika perus, mutta itse pyrkisin vakituisessa duunissa saamaan työmatkan max puoleen tuntiin. Nyt opiskelijana pätkätöissä sietää vielä 40-60 minuutin matkoja. Työmatkaa tavallaan pidentää myös se, että täytyy vaihtaa työvaatteet ennen työvuoron alkua. Eli jos työmatka on 40 minuuttia, niin talvella pitäisi lähteä kotoa ulos jo 50 minuuttia ennen vuoron alkua.
Pikkupitäjässä ehkä. Pääkaupunkiseudulla erittäin kohtuullinen. Helsingissä matka keskustaan lähimmältä pientaloalueelta kestää jo puoli tuntia julkisilla. Ja työpaikat usein muualla kuin ytimessä.
Entisessä työpaikassa työmatkani oli tunnin suuntaansa. Töitä hakiessani moneen työpaikkaan oli reilusti yli tunnin matka. Olen tosi tyytyväinen, että uudessa työpaikassa matka on 45 min. Emme asu kaukana metsässä ja työpaikkakin on keskeisellä sijainnilla, mutta eri puolilla kaupunkia.
Vanhassa työpaikassa työkaveri ajoi töihin Loviisasta Espooseen. Oli koko ajan väsynyt töihin ja valitti että niitä oli liikaa. Sanoisin kyllä, että kun työmatka on 1h45 min suuntaansa, johtuu väsymys jo siitä matkasta, ei liiasta työstä.
Jos se on ihan ovelta ovelle laskettuna 40 min, niin ei ole mikään kovin paha vielä.
Ei ole, mutta ketuttava , jos sen joutuu viettämään ruuhkassa.
Mulla menee lähes tunti (bussi-metro-bussi) Helsingin sisällä, jos pääsisi posottamaan autolla niin olisi jo puolivälissä Lahteen eli suhteellista.
On ihan älyttömän paljon. Mulla menee 10 minuttia työmatkoihin.
Säästämäni ajan käytän metsälenkillä.
Autolla pitkä (pitää koko ajan keskittyä ajamiseen), julkisella ok (matkalla voi tehdä jotain järkevää).
max 15 min = unelma
max 30 min = hyvä
max 45 min = menettelee
yli 60 min = liikaa
Täällä maalla tuo on lyhyt työmatka.
Todellakin. 30 minuuttia on aikalailla kipuraja, sen yli menee liikaa omaa aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Autolla pitkä (pitää koko ajan keskittyä ajamiseen), julkisella ok (matkalla voi tehdä jotain järkevää).
Itse yritin julkisia pk-seudulla puolisen vuotta. En pystynyt tekemään mitään järkevää siellä ihmispaljoudessa paitsi kuuntelemaan musiikkia ja tuijottaa somea apaattisena. Haukotutti ja väsytti ihan törkeästi koko matkan.
Autolla olen virkeä ja nautin radion kuuntelusta samalla.
Itselläni 40-45 min työmatka ja tuossa ajassa ajan 53 km. Onhan se paljon kun miettii, yli 100 km päivässä pelkästään työmatkoihin. Mutta silti olen monta vuotta töissä jaksanut käydä.
Ei ole.