Budapest- onko käymisen arvoinen matkakohde?
Kokemuksia!
Ovatko kylpylät käymisen arvoisia, miten siisteys, turvallisuus ja hintataso etc.?
Olemme nuori pariskunta.
Kommentit (19)
Itä eurooppa on turvallisempi kuin länsi ja keski eurooppa tällä hetkellä. Saat itse päätellä mistä se johtuu.
Meluisa, sekava, karmea liikenne, hotelleissa luteita, keskustan ravintoloissa kälyinen ruoka mutta samat hinnat kuin Suomessa. Pari kertaa tullut käytyä enkä koskaan enää mene.
Kiitos vastauksista, mites nuo kylpylät, oisko niistä kellään omakohtaista kokemusta? -ap
Vierailija kirjoitti:
Meluisa, sekava, karmea liikenne, hotelleissa luteita, keskustan ravintoloissa kälyinen ruoka mutta samat hinnat kuin Suomessa. Pari kertaa tullut käytyä enkä koskaan enää mene.
Unohdin epäsiistin ja epämiellyttävän, romanialaisen näköisiä puliukkoja ja huumeveikkoja pyörii puistoissa ja kadunkulmissa ja makailee puistonpenkeillä ja bussipysäkeillä.
Budapestissä on kuulemma kaikenlaisia kusettajia turistien rahoja kyttäämässä. Lukekaa tarinat ennen kuin menette ja osaatte varautua paikalliseen riistoon.
Turisteja kusetetaan joka paikassa. Täällä stadissa kusetetaan jopa paikallisia. Vika on kyllä itsessä jos noihin lankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin epäsiistin ja epämiellyttävän, romanialaisen näköisiä puliukkoja ja huumeveikkoja pyörii puistoissa ja kadunkulmissa ja makailee puistonpenkeillä ja bussipysäkeillä.
Romanialaisen näköisiä vai mústalaisén näköisiä? Unkarilaiset ja romanialaiset ystäväni nimittäin näyttävät samalta ja samaa näyttää geenikartatkin ei mitään suurta eroa geeneissä näiden kahden maan välillä.
T: puoliksi romanialainen jolla myös unkarilaisia juuria
Vierailija kirjoitti:
Turisteja kusetetaan joka paikassa. Täällä stadissa kusetetaan jopa paikallisia. Vika on kyllä itsessä jos noihin lankeaa.
Vaan ei samalla tavalla joka paikassa. Ei Helsingissä tekeydytä liikennetarkastajiksi/poliiseiksi ja vaadita maksuja turistilta kuten Budapestissä. Vai tekeydytäänkö muka?
Kaunis kaupunki ja mahtava joki halkoo budaa ja pestiä. Hintatasokin melko edullinen. Todellakin käymisen arvoinen kaupunki!
Ainut mielestäni Budapestissa hyvä oli edullisuus. Eipä siellä sitten mitään muuta erikoista ole.
Ihana kaupunki, suosittelen. Olen käynyt Gellertin kylpylässä ja se on käymisen arvoinen. Älä anna pukuhuoneiden lannistaa, itse kylpylä on upea. Budapest oli turvallinen ja siisti kaupunki. Syöminen ja juominen oli edullista. Suosittelen myös Linnanvuorta ja Tonava-risteilyä.
Mä en jostain syystä tykännyt. En osaa edes selittää mistä johtuu, ei vaan tullut sellainen kiva olo, kuten esim. Prahassa on tullut. Ei mua huijattu, eikä kusetettu ja ruoka oli ihan ok. Hotelli oli hyvä, sellainen Sokos-hotel tasoinen. (En muista hotellin nimeä. ). Edullistakin siellä oli. Ehkä mua haittasi koko reissussa järkyttävä helle. Ei oikein pystynyt liikkumaan niinkuin olisi halunnut. Aika epäsiistiä siellä oli kaupungilla.
Kaunis kaupunki ja paljon mielenkiintosia paikkoja, joissa käydä. Toisaalta kaupungista jäi paskat fiilikset, kun murtovaras kävi keskellä yötä hotellihuoneessa. Mutta toki se olis voinut käydä missä tahansa...
Se ulkoilmakylpylä on kiva ja Margitin saari on viihtyisä.Kahvilat on loistavia (esim New York).Ruokaoaikoista Nobu on kiva ja iltabaareista Cactus Juice.Pestin puolella on rannalla kivoja viinibaareja ja sellainen belgialainen bubi,josta saa loistavia simpukoita.
Tykkäsin lillua kylpylässä, shoppailin ja kattelin nähtävyyksiä Okein mukava matkakokemus.
Tykkäsin ja olen matkustanut PALJON. Ihanat thermal kylpylät..kannattaa mennä aikaisin aamulla, upea kokemus. Merkkivaatteet yhtä kalliit kuin Suomessa ja eri hintaisia kahviloita, ravintoloita..riippuu mistä tykkää. Suosittelen, metrolla liikkuminen helppoa (metro, kokemus sekin..). Todella kaunis kaupunki, ihmiset vielä vähän sisäänpäin sulkeutuneita, kommunismin ankeutta voi vielä aistia heidän käytöksessä. Kannattaa varata vähintään neljän tähden hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kaupunki, suosittelen. Olen käynyt Gellertin kylpylässä ja se on käymisen arvoinen. Älä anna pukuhuoneiden lannistaa, itse kylpylä on upea. Budapest oli turvallinen ja siisti kaupunki. Syöminen ja juominen oli edullista. Suosittelen myös Linnanvuorta ja Tonava-risteilyä.
Gellertin kylpylä oli kyllä oikein mieluisa. Harmi vain kun sisäaltaan isoimmassa altaassa ei saanut ilman uimalakkia uida. Ulkoaltaat olivat erityisesti mieleen.
Parilla lisäeurolla saa kyllä ihan oman kopin jossa pukeutua. (Tälläisiä haluaisin Suomeenkin.)
Muuten todella kiinnyin kaupunkiin. Satumaisen kaunis erityisesti iltavalaistuksessa. Ruoka on halpaa ja hyvää. Kaupunki on arkkitehtuurisesti hyvin kaunis. Ainoa miinus, että palvelukulttuuri saattaa paikoin olla hieman töykeää kun huomaavat ettei ole paikallisia.
Kaunis kaupunki ja edullinen. Hyvää paikallista ruokaa. Turvallinen ainakin ihmisten aikaan. Kylpylöistä en tiedä.