Puuttuuko minulta käytöstavat?
Minulla on yhteinen kesämökkitontti tätini kanssa. Siis omat mökit ja omat puolet. Tätini joskus, harvakseltaan, tekee minun puolellani jotain: leikkaa minun puoleltani myös kaislat. Kun pesee omaa roskistaan, niin voi huuhtaista samalla minunkin. Tms. Minulle ne asiat ovat evvk. Osaisin itsekin tehdä, mutta en ole vain nähnyt tärkeänä vielä.
No, kun hän kertoo tehneensä tämän, niin minä totean, että ai jaa. Tätini suuttuu, kun en kiitä.
Pitäisikö minun kiittää asiasta, jota en ole pyytänyt, asiasta joka on minulle yhdentekevä?
Kommentit (22)
No kyllä ihan alkeellisinkin kohteliaisuus vaatii, että tuossa tilanteessa sanotaan tädille kiitos. Eikä töräytetä, että "ai jaa".
Kiitos tuo tädillesi hyvän mielen, ei se ole kovin iso vaiva.
Taitaa olla provo. En oo vielä noin typerää ihmistä tavannut.
Et selkeästi ymmärrä tätisi perimmäistä tarkoitusta.
Kaislaa niitetään siksi, että se leviää nopeasti ja lisää limaisuutta rantaveteen. Toki, jos tykkäät kaisloista ja haluat uida niiden välissä sano siitä tädillesi. Pääasia, ettet sitten mene hänen puoleltaan uimaan ja kun se on ilman kaisloja kivempaa. Oletko koskaan saanut haavaa kaislasta? Kuin puukosta.
Likaiset jäteastiat houkuttelevat jyrsijöitä: myyriä, hiiriä, rottia. Niitäkö haluat?
Tätisi ajattelee yhteistä etua, ei pelkästään sinua, joten nyt sinun pitäisi jaksaa ymmärtää kokonaisuutta ja osoittaa arvostusta tätisi näkemälle vaivalle. Kiitos on niin vähän ja niin tärkeää, että jos tahdot ilmapiirin pysyvän hyvänä ei kiitos ole läheskään "niin vaivalloista" kuin roskiksen pesu.
Se tekee niitä asioita itselleen, kun ei siedä sotkua. Mutta kiitä silti, niin ei ala itsesäälishow. Hänhän se kaiken siellä tekee ja sinä et MITÄÄN KOSKAAN. T. Sota-aikamarttyyrin lapsi
Jos et pidä siitä, mitä tätisi tekee, voit todeta Kiitos, mutta ei olisi tarvinnut, teen mielelläni jatkossa itse.
Jos pidät siitä, mitä tätisi tekee, voit todeta Kiitos, olipa mukavasti tehty!
Pidit tai et, on kohteliasta kiittää.
Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä puuttuu.
Voipi olla, että saat pestä roskiksesi itse jatkossa...
Ehkä sinäkin joskus teet hänelle saman. Elämä opettaa, kiitos on aina kaunis Sana.
Itse kiitän tuollaisessa tilanteessa vaikka ei mieli tekisikään. Olenkin luonteeltani alistuja, joka välttää konflikteja.
Onhan se kaislojen leikkaaminen työlästä. Olen joskus nähnyt kun traktorilla on niitetty sitä järvikortetta, joku oma tekemä terä siellä perässä leikkaamassa.
Vaikka olisi sinulle yhdentekevä palvelus kuuluu kiitos hyviin käytöstapoihin.
Kyllä puuttuu. Kiitos on pieni sana ja se on jopa ihan yhtä nopea sanoa kuin ai jaa.
Ap tässä. Kiitän kyllä asioista, joista olen oikeasti kiitollinen. Mutta en kiitä asioista, jotka minulle on evvk siinä hetkessä. Minulla on vain olo, että itsepä päätit sen tehdä. Älä tee, jos ei kiinnosta.
Kyllä minä itsekin osaan kaislat leikata ja roskiksen pestä. Sitten Kun ne oikeasti pitää leikata tai pestä. En vain ehdi, kun hän tekee jo.
Tiedän ehkä, miksihän tekee: hän käy kauppaa, että voi vastineesti pyytää minulta jotain. Aina kun hän on jotain tehnyt, niin viimeistään seuraavana päivänä hän tulee pyytämään minulta jotain lainaksi tai apua johonkin. Kiittääkö hän minua? En tiedä. En huomaa sellaisia asioita. Autan ihan pyyteettömästi.
Puuttuu. Eikä vaan käytöstavat, vaan sinulta puuttuu kyky olla kiitollinen.
Moukka on moukka. Moukalta ei kannata mitään sen kummempaa odottaa.
Mutta provohan tuo, ja huono sellainen. Tosin näitä kyllä löytyy ihan oikeassakin elämässä.
Tuo EVVK kertoo sinusta kaiken tarvittavan.
Wt mikä wt.
Aivan mahtava ryhmä teillä jakamassa samaa tonttia siellä. Laittakaa nyt pläntti virallisesti jakoon ja näköesteet kasvamaan rajalle. Jompikumpi puoli menee kuitenkin aikanaan myyntiin.
Kyllä, tottakai!