Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma 8-vuotias saa ulkoilla kavereiden kanssa ja myös mennä kavereiden luo itsenäisesti, kaikki asuvat kilometrin säteellä. Koulumatkankin kulkee itse, 1,5 km. Joelle on tästä 700 metriä, sinne meneminen ilman aikuista on ehdottomasti kiellettyä, hänen kaverinsa kuitenkin saavat mennä, mitä ihmettelen syvästi. Saavat myös kekkuloida joen jäällä vapaasti. Lapseni lupasi että tulee kotiin jos kaverit suunnittelevat joelle lähtöä, ja minä hölmö uskoin. Kerran tuli paha aavistus ja lähdin seuraamaan kaveriporukkaa jossa tyttöni oli, ja joellehan ne menivät. Hyppimään liukkaille kiville kaislikkoon. Joessa on kova virtaus ja pato monen metrin pudotuksella, padolla usein ohijuoksutus (vai mikä se on) meneillään, se on henki pois kun sinne ajautuu ja putoaa. Onneksi oma tyttöni sentään oli ymmärtänyt olla menemättä kivien päälle ja pysyi rannassa, mutta ne leikit jäivät siihen, eikä näiden kavereiden kanssa ole lupaa lähteä mihinkään, omassa pihassa saavat leikkiä. Hämmästyttää miten vapaasti osa vanhemmista antaa lastensa leikkiä veden äärellä, niin kuin tämäkin av-tyyppi että 8-vuotias saa päättää itse uimisistaan. Tuollaisia oikeasti on olemassa ja se on pelottavaa.

Saa päättää koska sen päätöksen voi tehdä itse vaikka kielto olisi.

Ei lapset aina tottele.

Vierailija
42/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 8-vuotias hukkuu niin saa hukkuakin. Omaa tyhmyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää. Mä kun olen ollut siskolla lapsenvahtina, en ole suostunut lähtemään lasten kanssa uimarannalle juuri sen takia, että pelkään, etten osaa vahtia tarpeeksi tarkkaavaisena ja molemmat lapset niin ehtiväisiä ja vähän "villejä", että ihan kotipihalla vaan pysytään, oli helle mikä tahansa. Paljon läyvät kyllä vanhempiensa kanssa uimassa, mua hirvittää koko ajatus. Varmaan olen vähän hermoheikko, kun itsellä ei ole lapsia. 

Se ettet pysty/osaa olla tarpeeksi tarkkaavainen lapsien kanssa varmaan tarkoittaa sitä että käytät liikaa puhelinta lasten kanssa ollessa

Vierailija
44/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Olen pahoillani kaikkien lapsen läheisten ja kavereiden puolesta.

Hirveitä ja sydämettömiä kommentteja täällä taas. Niin uskomatonta! "Vanhemmat sai opetuksen" jne... Jossain Iltapskan kommenteissakin syyllistettiin vanhempia.

Muistan itse, kun tuttu lapsi menehtyi tapaturmassa, ja palstalla tottakai oli pitkät spekulaatiot tapahtuneesta. Aiheutitte valtavaa surua ja vihaa omaisissa. Eikö se lapsen menetys riitä?

Iltalehti trollaa itse kommenttiosioon. Harva niistä viesteistä on oikeiden ihmisten kirjoittamia. Muistakaa aina tämä jos luette IL:ä.

Vierailija
45/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä nämä vanhempia syyllistävät kommentit, tulee ihan fyysisesti paha olo kun lukee näitä.

Kun itse olin lapsi, minun äitini oli silloisella mittapuulla ihan ylisuojelevainen vanhempi, vahti minua ihan koko ajan yms.

Silti, kerran kun olimme uimassa (itse olin joku 4-5v., en osannut uida), luiskahdin uimarenkaan läpi juuri silloin, kun äitini katsoi sekunnin ajan muualle. Olisin hukkunut, ellei vieras mieshenkilö olisi sattunut katsomaan minuun päin ja hypännyt veteen pelastamaan minut.

Tuollainen onnettomuus voi käydä kelle vain, eikä vanhempien syyllistäminen auta ketään.

Vierailija
46/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 8-vuotias hukkuu niin saa hukkuakin. Omaa tyhmyyttä.

Tämä lapsi oli kehitysvammainen. Oletko ylpeä kommentistasi?

Vierailija
47/47 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin melkein hukuin penskana kun en vielä osannut uida. En muista miten niin pääsi käymään, mutta jouduin liian syvään veteen. Paniikki ei sumentanut järkeä ja sain pompittua itseni takaisin. Sen jälkeen olin paljon varovaisempi kunnes opin uimaan.