Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hulavanne. Onko painolla väliä?

ap.ap.ap
20.07.2019 |

olen tilaamassa hulavanteen. Huomasin, että tarjolla eri painoisia. Kevyimmissä ja halvemmissa ei ole painoa merkitty. Kalliimmissa on sitten ainakin neljää eri painoluokkaa 1kg, 1,2kg, 1,5kg ja 2,2kg.

Ymmärtääkseni vanteen paino helpottaa pyörittämistä Onko muita eroja? Onko painavampi vanne treeneissä tehokkaampi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kiinnostaa.

Vierailija
2/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tällä viikolla hankittu 1,2kg vanne, mutta en ole voinut ekan illan jälk käyttää, koska ne nystyrät aiheuttaa niin kovaa kipua, vyötärö aivan mustelmilla.

Vtuttaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla jo aiemmin hauskuutin porukkaa kertomalla uudesta hulavanteestani ja kuinka nauroin itseni tärviölle sen kanssa. No. Päätin sitkeästi yrittää ja nyt sain aamulla jo kaksi kierrosta aikaiseksi. Mulla oli tekniikka vika,vanne oli liian alhaalla. Nostin ylemmäs. 

Ei mulla mitään mustelmia ole.

Vanteen paino 1,2kg tuntuu ihan sopivalta.

Vierailija
4/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1.2 kiloinen vanne. Alun opettelun ja mustelmien jälkeen se pyörii hyvin. Jostain luin, että paino tekee pyörittämisestä raskaampaa eli ihmiset on siirtyneet vähitellen painavampiin? Mustelmia ei näin kuukauden jälkeen enää tule, mutta alussa jouduin pitämään parin päivän taukojakin.

Vierailija
5/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video auttoi mut alkuun.

Vierailija
6/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että vanne on sen verran iso, että se mahtuu lanteille.

Vierailija
7/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hulavanne sopii läskeillekin. Ainoa rajoite on se, että vanteen pitää ylettyä mahan ympäri.

Vierailija
8/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2,2 kg. Tietenkin paino määrittää, kuinka raskasta pyörittäminen on. Siksihän näitä vanteita myydään eri painoisina. Eihän käsipainojen nostelussakaan teho ole sama, jos on 2-kiloiset tai 8-kiloiset painot.

Vierailija
9/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tavallinen kevyt vanne mutta aikuisten kokoa. Tekniikasta se on kiinni ja saatte kyllä runsaasti liikuntaa kun nostatte sitä vannetta sieltä lattialta monta kertaa, kuluttaahan sekin kaloreita. Tekniikka-apua saa vaikka youtubesta.

Vannetta olen pyörittänyt pikkulikasta saakka, ei tarvetta hommata painavia nystyrävanteita.

Vierailija
10/11 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kesällä uutisoitu tutkimus terveysvaikutuksista oli tehty 1.5 kilon vanteella. Jossain toisessa artikkelissa sitten luki, että 1.2 kglla voi aloittaa ja sitten siirtyä painavampaan kun homma on hallussa. Kipu ja mustelmatkin voivat varmaan olla pahempia mitä painavampi vanne. Omaan 1.2-kiloistani vielä odottelen ennakkotilauksesta, ja pelkään mitä käy just näiden todella yleisten kipu/mustelmajuttujen takia.

Vierailija
11/11 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillinen aloitus tärkeää. Muutamasta minuutista kannattaa aloittaa. Minulla on käytössä 1.5kg vanne. Aluksi pyöritys teki kipeää ja toiseen kylkeen tuli mustelma. Nyt jo lähes 4kk olen pyörittänyt vannetta päivittäin 15-20 min. Ei mitään ongelmia. Vyötärö tullut näkyviin, mutta vain 3-4cm kaventunut. Kokonaiskolesteroli ja LDL alentuneet 0.4.