Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 70 000 euroa/vuodessa on se rahalllinen summa joka on määritelty etttei sen jälkeen enää onnnellisuus nouse?

Vierailija
20.07.2019 |

?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaa ton verran.

Vierailija
2/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi se brutto jonka jälkeen pitäisi tulla 100% vero. Sama myös pääomatuloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuolla rahalla kaikki on kondiksessa, mikään sen jälkeen ostamasi ei voi tuoda entisestään onnea.

Voit käytännössä asua miten haluat, ajaa millä haluat, lentää bisneksessä kuten haluat, jos on nuo tulot.

Se että tekee tuplat tuohon, ei vaikuta mihinkään. Käytännössä. Onhan se kiva, mutta ei se onnellisemmaksi tee. Olet jo maximoinut rahalla saavan onnen, kun saat sillä lähes mitä haluat.

Vierailija
4/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuolla saa jo kaiiken tarpeellisen hyödykkeeen ihan kirkkaasti.

Vierailija
5/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on määrittänyt että 70 000 euron vuositulojen jälkeen ei tule enempää onnelliseksi? Itse arvelen kyseessä olevan tutkija joka itse ei tule ikinä tienaamaan tuota enempää.

Vierailija
6/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuule ihan tutkija ole kysellyt ihmisten tulotasoa ja kokemaansa onnellisuutta ja vetänyt tästä johtopäätökset!

Joku toki voi olla onnellisempi 10000 tuenattuaan kuin 70 000 ja joku tyytyväinen 10 000€ vuosuansioilla, mutta keskimäärin on todettu olevan noin.

Perustelujakin on ketjuun tullut.

Vierailija
7/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippui nolla 1.luvusta, ikänäkö...

Vierailija
8/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on määrittänyt että 70 000 euron vuositulojen jälkeen ei tule enempää onnelliseksi? Itse arvelen kyseessä olevan tutkija joka itse ei tule ikinä tienaamaan tuota enempää.

Ei kun tämä oli joku tutkiimus. Yhdessä haastattelun yhteydessä kuulin tämän. suomalainen ihan maineikas ohjelma.

Vierailija
9/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä onnellisuus jos verottaja jo nappaa valtaosan ja vain katkeruus?

Vierailija
10/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Mullla oli 5. kun kaksikertaaa tekeee niin tippuuu 2.

Vierailija
11/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan juuri yli 70 000 € vuodessa brutto, vaimo hoitovapaalla hoitaa vauvaa ja lapsi päiväkodissa. Kyllä kokisin, että olisin onnellisempi, jos saisin esimerkiksi 70 000 € vuodessa käteen. Suomen verotuksella siihen vaaditaan käytännössä noin 120 000 € vuodessa bruttotulot.

Vierailija
12/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Mullla oli 5. kun kaksikertaaa tekeee niin tippuuu 2.

Olen itse nähnyyt ko paperit.

Vierailija
13/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa termi elintasoinflaatio.

Vierailija
14/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta:

Kysytään ihmisiltä, paljonko he ansaitsevat.

Kysytään myös kuinka onnellisiksi he tuntevat itsensä.

Loppu on yksinkertaista tilastomatematiikkaa.

Yksittäisen henkilön kohdalta tämä ei kerro aina totuutta, mutta keskimäärin tulos pätee.

Vierailija
15/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuolla rahalla kaikki on kondiksessa, mikään sen jälkeen ostamasi ei voi tuoda entisestään onnea.

Voit käytännössä asua miten haluat, ajaa millä haluat, lentää bisneksessä kuten haluat, jos on nuo tulot.

Se että tekee tuplat tuohon, ei vaikuta mihinkään. Käytännössä. Onhan se kiva, mutta ei se onnellisemmaksi tee. Olet jo maximoinut rahalla saavan onnen, kun saat sillä lähes mitä haluat.

Vähän nyt suhteellisuuden tajua. Etenkään bruttotulona, suomen verotuksella, tuo ei ole todellakaan tarpeeksi elää kuvaamallasi tavalla.

Vierailija
16/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselytutkimuksillahan tuollaiset tulokset saadaan, ei tutkija sitä omasta päästään keksi. Monille jotka tienaa paljon vähemmän tuo 70 tonnia kuulostaa tähtitieteelliseltä. Itse tienaan 50 ja risat ja ajattelen, ettei se parikymmentä tonttua lisää ihan hirveästi tuntuisi, kun on vielä asuntolainaa reilusti jäljellä. Mutta silloin kun tienasin 20 tonnia vuodessa kuvittelin että tuollaisilla vuosituloilla olisi upporikas. Pointtina siis se, että tuo 70 tonnia on tilastollinen mielikuva, mutta oikeasti sen verran tienaava ei välttämättä pitäisi sitä riittävänä.

Vierailija
17/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä onnellisuus jos verottaja jo nappaa valtaosan ja vain katkeruus?

Mä olen viimeisen reilun kuukauden aikana ollut onnellinen seuraavista:

- Appiukko loukkasi itsensä ja sai hyvää hoitoa sairaalassa eikä maksanut paljoa. Apuvälineet sai ilmaiseksi kotiin, kun vain kävin hakemassa.

- Appiukko saa myös kaupungilta vähän apua kotiin, joten me pystymme käymään töissä ja hoitamaan omat lapsemme, kun ei tarvitse jatkuvasti juosta auttamassa.

- Kirjastossa oli osaava kirjastonhoitaja, joka löysi lapsille kiinnostavia kirjoja.

- Koulussa lapsi saa tukea oppimishäiriöönsä ja muutenkin koulu ja opettaja ovat erinomaisia.

- Meidän lähelle on juuri avautunut loistava uusi puisto, siellä on ollut ihana käydä lasten kanssa ja lekotella.

- Samalla tullut uusi hyvä pyörätie, joten olen alkanut pyöräillä kauppoihin ja saan samalla liikuntaa.

- Vaikkei yhteiskunta olekaan täydellinen, silti täällä on yhä melko turvallista, josta saan iloa joka päivä.

Vierailija
18/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan juuri yli 70 000 € vuodessa brutto, vaimo hoitovapaalla hoitaa vauvaa ja lapsi päiväkodissa. Kyllä kokisin, että olisin onnellisempi, jos saisin esimerkiksi 70 000 € vuodessa käteen. Suomen verotuksella siihen vaaditaan käytännössä noin 120 000 € vuodessa bruttotulot.

Taas yksittäisen ihmisen tulos.

Itsellänikin verotettava tulo on voinut olla 60 000€/v mutta jos vaimo on tienannut 7000€ ja huollettavien lasten määrä on 5 ja vähennyskelvottomia yrityksen menoja on kymppitonni, ei nettotulo/lärvi ole kummoinen.

Vierailija
19/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on yhden tutkimuksen tuloksesta, ei mistään määrityksestä.

Mutta yksi selittävä syy voi olla se, että noi tulot on vielä saatavissa suhteellisen stressittömissä töissä, joissa ei ole esimies/tulosvastuuta tai ylitöitä. Tota korkeammissa palkoissa stressi kasvu syö pois tulojen kasvun tuoman ilon.

Vierailija
20/97 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurojackpotin minimi päävoitto 10M€ on sellainen summa, jolla pääsisi onnellisuudessa jo alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi