Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se tarkoittaa jos verenpaineen alapaine ja yläpaine ovat samat?

Vierailija
19.07.2019 |

Keskustelin sairaalassa stressaavasta tilanteesta, ja normipaine kohosi monitorilla ylös. Eikö yläpaineen pitäisi olla aina korkeampi kuin alapaineen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiseen ihmiset takertuu. No ei voi olla 180/180, mutta ehkä juuri mittaushetkellä tuttavasi liikahti ja oli muutenkin kiihtyneessä tilassa. Jos lukema vain käväisi tuossa lukemassa, niin ei sillä ole mitään merkitystä.

Minua kiinnostaa lääketiede sen verran, että haluan tietää miten keho toimii. Kaipa sinäkin tartut asioihin, mitkä sinua kiinnostavat?

Ehkä sillä ei ollut mitään merkitystä, oli syy sitten mittarista, häiriöstä tai rytmihäiriöstä - mutta silti haluan tietää, mitä käytännössä tarkoittaa jos lukemat ovat samat. Joku tuossa yllä jo selittikin.

Ap

Miksi et sitten usko mitä täällä sanotaan? Tasapaineisuus eli samat lukemat tarkoittaa virheellistä mittausta tai kuolemaa.

Vierailija
42/48 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiseen ihmiset takertuu. No ei voi olla 180/180, mutta ehkä juuri mittaushetkellä tuttavasi liikahti ja oli muutenkin kiihtyneessä tilassa. Jos lukema vain käväisi tuossa lukemassa, niin ei sillä ole mitään merkitystä.

Minua kiinnostaa lääketiede sen verran, että haluan tietää miten keho toimii. Kaipa sinäkin tartut asioihin, mitkä sinua kiinnostavat?

Ehkä sillä ei ollut mitään merkitystä, oli syy sitten mittarista, häiriöstä tai rytmihäiriöstä - mutta silti haluan tietää, mitä käytännössä tarkoittaa jos lukemat ovat samat. Joku tuossa yllä jo selittikin.

Ap

Miksi et sitten usko mitä täällä sanotaan? Tasapaineisuus eli samat lukemat tarkoittaa virheellistä mittausta tai kuolemaa.

Uskonhan minä. Kunhan vastailen kysyjille mitä kysyvät.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ap itse ajanut sen kolarin ja oli sairaalassa hoidossa ja jatkuva verenpaineen mittaus käynnissä? Vai vieraana ja sen potilaanverenpaine näin heitteli?

Vierailija
44/48 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normisti paineet 95/75. Erotus siis 20. Olo ihan tavallinen ja varpaat ja sormet lämpimät mutta ihmettelen kuitenkin...onko tässä jotain vikaa nyt.

Vierailija
45/48 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan normisti paineet 95/75. Erotus siis 20. Olo ihan tavallinen ja varpaat ja sormet lämpimät mutta ihmettelen kuitenkin...onko tässä jotain vikaa nyt.

Jos ei huimaa etkä pyörtyile, niin ei syytä huoleen. Joku lääkäri sanoi, että alhaisen verenpaineen yleisin sivuvaikutus on pitkä elinikä.

Vierailija
46/48 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paineiden erotus pitää olla miuelellään yli 40

Ei, vaan juuri 40 on optimaalinen pulssipaine.

Vierailija
47/48 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paineet siis olivat jonkin aikaa 181/180.

Ap

Ei haitta mittan. Ole huva.

Vierailija
48/48 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on älykellot sun muut härväkkeet, niin omalla kellollani näyttää monta kertaa samaa lukua 99/99 ja tuo on aina yöllä eli ylä ja alapaineet samat ja yläpaine alhainen ja ala koholla