Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoajan sairaana - voiko olla normaalia?

Vierailija
19.07.2019 |

Olin koko viime syksyn ja talven flunssassa lukuunottamatta muutamia +/- viikon mittaisia terveitä jaksoja välissä. Huhti-toukokuussa kierre viimein katkesi, mutta pari päivää sitten iski kesäflunssa; päätä särkee, kurkku kipeä, nenä tukossa, räkää tulee jatkuvalla syötöllä.

Olen aina ollut herkkä saamaan flunssia ja 15-25 -vuotiaana sairastin myös toistuvia poskiontelotulehduksia, sittemmin niitä on ollut 1-2 krt vuodessa. Pari keuhkokuumettakin on vuosien varrella ollut.

Nyt ikää 40+ ja näyttää, että flunssat tulevat vaan entistä tiheämmin. Alan olla ihan rikki, kun koko ajan on paska olo. Vakavasta sairaudesta ei toki ole kysymys, mutta elämän laatu tästä kärsii. Esim. säännölliset tanssitunnit piti lopettaa, kun olin yli 50% kerroista sairauden takia pois.

Onko tämä tavallistakin? Sairastatteko te muut näin paljon? Oma mieheni ei ainakaan pode kuin 1-2 flunssaa vuodessa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollenkaan normaalia. Kaverille alko tulemaan vielä useammin kun vaihdevuodet alkoi.

Vierailija
2/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli flunssa joskus 1990-luvulla.

Enkä ole mikään terveysintoilija, elän ihan normielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin usein, kun söin väärin ja liian vähäkalorisesti sekä urheilin liikaa. Teetkö sinä näin? Stressaako tai onko univajetta?

Vierailija
4/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vitaminisoida ja sinkki.

Vierailija
5/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin usein, kun söin väärin ja liian vähäkalorisesti sekä urheilin liikaa. Teetkö sinä näin? Stressaako tai onko univajetta?

Urheilu on jäänyt viime vuosina harmillisen vähille sairastelun takia. Mutta terveenäkään en liiku kuin 2-3 krt/viikko ja rasitus on varsin kohtuullisella tasolla. Syön terveellisesti ja kohtuullisen runsaasti. Tähän päälle kyllä välillä vähän turhan paljon herkkuja :( Mutta normaalipainoinen siis olen.

Stressiä (työperäistä) on tosiaan ollut jo vuosia ja viime talvi oli erityisen rankka, kun vaihdoin työpaikkaa ja työtahti oli tiukka.

Vitamiini ym. ravintolisiä olen kokeillut (D ja B käytössä koko ajan, sinkkiä, erilaisia probiootteja ja vastustuskykyä lisääviä valmisteita olen kokeillut)

Ap

Vierailija
6/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi voi heikentää vastustuskykyä.

Vierailija
7/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistutko homeelle? Ja joo, jokainen reagoi eri tavalla. Eli vaikka aviopuoliso ei sairastele, niin se ei poissulje homealtistusta kotona. Ja tietysti työpaikan huono sisäilmakin voi olla mahdollista.

Vierailija
8/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotona tai työpaikalla hometta?

Vierailija
9/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole normaalia. Kannattaa käydä lääkärissä. 

Vierailija
10/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko astmatutkimukset tehty?

Vierailija
11/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole normaalia. Kannattaa käydä lääkärissä. 

Kävin viime talven aikana 5 tai 6 kertaa työterveydessä yleislääkärillä ja kerran korvalääkärillä, kun oireet (yleensä yskä ja hengenahdistus) olivat niin voimakkaat, että tarvitsin sairauslomaa ja/tai epäilin bakteeri-infektiota. Kerran olikin poskiontelotulehdus, muulloin aina vain todettiin, että voi voi uusi virus on taas tainnut iskeä. Ei tunnu lääkäreitä sen enemmän ihmetyttävän, että virusflunssia on lähes 10 kpl yhden talvikauden aikana.

Ja homeesta ei ole ainakaan tietoa. Ei töissä eikä kotona.

Vierailija
12/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin yhdessä vaiheessa, kun kroppa oli ylirasitustilassa, unta oli liian vähän ja ravinto yksipuolista ja liian niukkaa.

Meni ohi kun opin pitämään itsestäni parempaa huolta...

Kävin kyllä myös tutkimuksissa ja puolen vuoden infektiokierteen jälkeen söin pitkän laajakirjoisen antibioottikuurin, joka kesti 3 viikkoa. (keuhkot olivat niin limaiset)

Sitten meni ohi, toipuminen kyllä otti aikansa. Nykyään olen terve, normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
13/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sinulla olla joku immuunipuutos? Sen saa selville verikokeella.

Vierailija
14/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma ihan normaalia olla jatkuvassa flunssakierteessä. Näin minulle kerrottiin, kun kävin asiasta lääkärissä.

Vierailija
15/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella mutta käy verikokeissa. Leukemia ym aiheuttaa flunssan oireita

Vierailija
16/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hiv-testi. Ukkosi taitaa olla pettänyt ja tartuttanut sinuun aidsin. : ( Immuniteetti mennyt.

Vierailija
17/17 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota hiv-testi. Ukkosi taitaa olla pettänyt ja tartuttanut sinuun aidsin. : ( Immuniteetti mennyt.

No, siitähän se johtuu. Kas, kun en tuota itse älynnyt.