No kyllä oli juhannuksesta lomalle jääneillä ja maanantaina töihin palaavilla ankea lomasää!
Sää kylmeni pian juhannuksesta ja vasta nyt loman loppuessa on taas kesäisen lämmintä.
Kommentit (27)
Saipahan olla vapaalla, se on tärkeintä. En huomannut säässä mitään vikaa.
Ihan hyvä ilma nyt on ollut. T-paitakelejä enimmäkseen. Takkia tarvinnut lähinnä aamulla koirankusetuslenkillä.
Ihan todella hyvä lomasää oli. Olo on mahtava kun sain paljon aikaan ja nukuin hyvin, toisin kuin viime kesänä jonka makasin ärtyneenä, hikisenä sängyssä enkä tuntenut oloani lainkaan rentoutuneeksi loman päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ilma nyt on ollut. T-paitakelejä enimmäkseen. Takkia tarvinnut lähinnä aamulla koirankusetuslenkillä.
Mä olen kyllä joutunut käyttämään pitkähihaista lähes päivittäin, mutta varmuudella ainakin aamuisin ja iltaisin koiralenkillä :)
Ei ole olleet häävit lomasäät, mikäli tykkää lämpimästä säästä, rannalle ei ole tarvinnut mennä :D
Juhannukset on ennenkin vietetty +2 keleissä. Säästä viis. Talvella myös, en käy hiihtelemässä, joten olkoot lunta tai ei.
Miten niin? Turun seudulla on ollut ihan normaali kesäsää koko ajan. Ei ole pitkähihaiselle ollut käyttöä.
Niin oli, todella huono kesälomasää, satoikin usein, mut tuli oltua ahkera ja tehtyä kaikenlaista kun helle ei vienyt voimia. Lisäksi jäi paljon aikaa myös ihan nukkumiseen, lepäilyyn... Maanantaina akut ladattuna ja rentoutuneena töihin.
Mä olen ollut erittäin tyytyväinen tähän säähän. Parina päivänä satanut, ettei ole liian kuivaa.
En tarvitse hellettä lomailun onnistumiseksi.
Tämmönen peruskesäkeli on minusta ihan mukava.
Helteessä on kivaa kun voi maata rannalla, mutta kyllä siinä säässä pitkät lenkit koirien kanssa jää tekemättä...juuri kun ois paljon aikaa panostaa niihin. Eikä helteellä jaksa tehdä muitakaan hommia. Ja nukkuminen on hankalaa.
Tykkään kyllä kunhan ei oo ihan liikaa sitäkään.
Sopivassa suhteessa kaikkee ois paras :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olleet häävit lomasäät, mikäli tykkää lämpimästä säästä
Saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta kaikki ei tykkää.
Nimimerkki juhannuksesta lomaillut ja joka hetkestä nauttinut
Joku säätakuu pitäisi olla. Lisää lomaa jos ei säät suosi. Itse tekisin itsemurhan jos joutuisin nyt töihin tuollaisen sään jälkeen.
Helsingissä on ollut tosi hyvät säät, lämmintä mutta ei tukahduttavaa. Yöllä vähän viileämpää.
Näytäpä ap minulle ihmisiä, joilla Suomessa on vain neljän viikon kesäloma :)))
Täällä on pekkaspäivät ja sopimuspäivät ja ties mitkä vapaaksi muutetut lomarahat, suomalainen lomailee pari kuukautta!
Usealla on lomaa talvellakin. Voiko säätä syyttää silloinkin loman pilaamisesta?
Ideaalisäätä ollut minun makuuni joten en voi valittaa🙂. Ja lomaa vielä 2vkoa eli ma-aamuna käännän kylkeäni🍓😀
Juhannukselta lomailin kaksi viikkoa, sitten töihin kahdeksi viikoksi ja nyt jään taas lomalle kahdeksi viikoksi. Säiden puolesta ei valittamista ja loman pätkiminen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on pekkaspäivät ja sopimuspäivät ja ties mitkä vapaaksi muutetut lomarahat, suomalainen lomailee pari kuukautta!
Meidän työpaikalla ei saa pitää lomaa putkeen kuin 4 viikkoa kesällä, ollut näin ainakin 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyttömämpi julkisen sektorin possu on kyseessä, sitä pidempi loma tantalla.
Nautin silti lomasta!