No kyllä oli juhannuksesta lomalle jääneillä ja maanantaina töihin palaavilla ankea lomasää!
Sää kylmeni pian juhannuksesta ja vasta nyt loman loppuessa on taas kesäisen lämmintä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytäpä ap minulle ihmisiä, joilla Suomessa on vain neljän viikon kesäloma :)))
Täällä on pekkaspäivät ja sopimuspäivät ja ties mitkä vapaaksi muutetut lomarahat, suomalainen lomailee pari kuukautta!
Meidän työpaikalla ei saa pitää lomaa putkeen kuin 4 viikkoa kesällä, ollut näin ainakin 10 vuotta.
Ja kyseessä on siis kaupungin työ sos.alalla.
Vierailija kirjoitti:
Paras mahdollinen!
Täh?
Eihän kylmässä ja ankeassa ole mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Turun seudulla on ollut ihan normaali kesäsää koko ajan. Ei ole pitkähihaiselle ollut käyttöä.
Samoin pk-seudulla. Takkia on tarvinnut tasan yhtenä päivänä ja muutamana koiran iltapissatuslenkillä puolen yön aikaan, mutta muuten on ollut t-paita-kelit. Suurimman osan ajasta on ollut aurinkoista ja kuivaakin.
Ihan loistava sää ainakin täällä, itä-suomessa/kainuussa on kyllä ollut aika kurjan koleaa ja syksyistä jo kesän alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Näytäpä ap minulle ihmisiä, joilla Suomessa on vain neljän viikon kesäloma :)))
Täällä on pekkaspäivät ja sopimuspäivät ja ties mitkä vapaaksi muutetut lomarahat, suomalainen lomailee pari kuukautta!
wtf, suurimmalla osalla on vain neljä viikkoa jos sitäkään, eikä sitä aina voi pitää edes kerralla.
Miten niin?
Hienot säät ollut, tosin sadetta olisi saanut tulla enemmän, kasvimaa kärsii kuivuudessa.
Ainakin minä olen välillä käyttänyt kevyt untsikkaa ja sisällä villasukkia, että tällaiset kesäloma säät täällä pk-seudulla. Kyllä ketuttaa maanantaina lähteä töihin.
Ei ole. Ihmettelen miten ihmiset kulkivat kylmässä tuulessa shortseissa. Ei todellakaan ole ollut shortsikelejä viimeiseen kuukauteen.