Jos minua jännittää, ja minulle sanotaan että "hyvin se menee", niin miksi aina ärsyynnyn ihan älyttömästi?
En jotenkin pysty ottamaan vastaan mitään, tuntuu että räjähdän vihasta jos joku kehtaa kannustaa. Tyhmää, tiedän. Tulee sellainen paniikki, että no mitäs jos ei menekään hyvin, hirveä häpeä sen jälkeen...
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Toinen samaan kategoriaan: kerron lähettäväni työhakemuksen paikkaan X ja lisään perään, että en tosin elättele suuria toiveita päästä sinne. Poikkeuksetta kuulen: "Mutta kannattaa silti yrittää, eihän se ota jos ei annakaan." Aaaarghh!! Minähän sanoin jo, että yritän, en tarvitse mitään turhia kannustuspuheita!!!
Tiedän, first world problems...
Argh, en ole aggressiivinen ihminen, mutta tuollaista ihmistä tekisi mieli kalauttaa pesäpallomailalla päähän. Miksi tuo on pakko sanoa?
Tai sitten joku tuttu/kaveri pistää viestiä työpaikasta x, että hei kannattaa hakea. Kun sanoo, että tässä kyllä vaaditaan ihan muuta kuin mitä mulla on tarjota, niin "voihan sitä aina kuitenkin hakea!!!". Omaakin alaani tunnen sen verran, että joskus tuntuu naurettavalta hakea sen takia, ettei vain olisi kenenkään mielestä joku negatiivinen pessimisti-Pena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten hyvä, että tein tämän aloituksen. En ole ainoa! Joku ymmärtääkin minua. Olen paniikkihäiriöinen ja menossa just nyt hammaslääkäriin. Olen aivan paniikissa ja istun bussissa pidättämässä kyyneleitä. Mies sanoi puhelimessa että hyvin se menee ja minua alkoi raivostuttaa.
Koska onko se hyvin mennyt tilanne jos menen paniikkiin mutta hammas saa ensiapua? Tulee paineita, että pitää mennä koko tilanne ihan Zen. Muuten olen luuseri. Ap
Olisi siis ollut parempi jos mies ei olisi sanonut mitään kannustavaa, ei olisi edes kommentoinut mitään?
"Menet ja kärsit sen ohi vaan" olisiko ollut parempi kuin hyvin se menee?
Ehdottomasti on parempi tuo! Koska näinhän se monesti on eikä mitään lässynplässynkamaa.
Eipä ole tullut mieleen, että jollakulla on aikaa miettiä tällaisiakin. MInä olen monta kertaa sanonut eri ihmisille, että hyvin se menee. Ihan siksi, että yleensä asiat menevät ihan hyvin, ja vaikkei ensimmäisellä tai toisella kerralla menisikään, niin lopulta kyllä menee. Aniharvoin on elämä ja kuolema kysymyksessä. Ja veikkaanpa, että aloitteleva kirurgi ei edes kalastele mitään tsemppejä, kyllä siinä on sisäinen motivaatio yleensä jo ihan riittävällä tasolla, että tekee parhaansa ilman kommenttejakin.
Joskus olen sanonut, että hyvin se menee myös siksi, että toinen on vaikuttanut jännittävän jotain ihan naurettavaa asiaa täysin turhaan ja olen yrittänyt vaan rauhoitella. Kun kova jännittäminen yleensä ei ainakaan paranna suoritusta.
Minua ärsyttää tuollaiset jännittäjät. Olette ihan narsisteja jokainen. Luulette olevanne jotain aivan erityisiä maailman napoja.
Jos teillä epäonnistuu joku pesäpallolyönti tai joku ihan mitätön asia, niin kuvittelette sairaassa itserakkaassa päässänne, että koko maailma on siitä kiinnostunut.
Ei ketään kiinnosta teidän onnistumiset ja epäonnistumiset. Kukaan ei uhraa aikaansa miettimällä onnistuiko joku narsisti vai ei.
Eli ihan turha hävetä, kun ei ketään kiinnosta.
Teette itsestänne ihan liian ison numeron.
Olette vielä niin kusipäisiä että suututte kannustaville ystävillenne, kun he sanovat hyvää tarkoittaen että hyvin se menee. Heidän kuuluisi tuollaisille ihmisille sanoa: MIKÄ LUULET OLEVASI!
Siksi ärsyttää, koska se on niiiiiin typerästi sanottu
Vierailija kirjoitti:
Koska henkilö, joka sanoo noin, ei tiedä, miltä todella kova jännittäminen tuntuu.
Tai sitten tietää, mutta on oppinut luottamaan siihen, että kaikki sujuu lopulta ihan (riittävän) hyvin.
Mitä sitten pitäisi sanoa? "Voi saakeli, syystäkin sua jännittää, koska se menee varmasti päin v*ttua. Et tule selviämään."
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tuollaiset jännittäjät. Olette ihan narsisteja jokainen. Luulette olevanne jotain aivan erityisiä maailman napoja.
Jos teillä epäonnistuu joku pesäpallolyönti tai joku ihan mitätön asia, niin kuvittelette sairaassa itserakkaassa päässänne, että koko maailma on siitä kiinnostunut.
Ei ketään kiinnosta teidän onnistumiset ja epäonnistumiset. Kukaan ei uhraa aikaansa miettimällä onnistuiko joku narsisti vai ei.
Olette vielä niin kusipäisiä että suututte kannustaville ystävillenne, kun he sanovat hyvää tarkoittaen että hyvin se menee. Heidän kuuluisi tuollaisille ihmisille sanoa: MIKÄ LUULET OLEVASI!
Otahan nyt iiihan rauhassa, ihan tosi, hengitä syvään ja relaa ihan vähän. Yritä nauttia kesästä :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tilanteessa tulisi sanoa? Ei mitään, vai?
"Toivottavasti se sujuu hyvin" on parempi, koska siinä sanoja ei heittäydy kaikkitietäväksi profeetaksi.
Mua tää ennen ärsytti, koska ei kukaan voi etukäteen tietää, meneekö hyvin vai huonosti, ja sehän se jännittääkin, että mitä jos ei menekään hyvin, miten siitä selvitään. Kaipasin toisen sanovan, että tapahtui mitä tapahtui, selvitetään se sitten. Että et jää missään tapauksessa yksin seurauksien kanssa. Toki noin ei voi sanoa kuin ihmiset, jotka haluavat olla sitoutuneita olemaan tukenasi. Etäisempien on helpompaa kuitata, että hyvin se menee, jotta lakkaisit häiritsemästä heitä jännittämiselläsi.
Relax kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan nyt iiihan rauhassa, ihan tosi, hengitä syvään ja relaa ihan vähän. Yritä nauttia kesästä :)
Olen ihan rauhallinen. Ymmärsitkö ollenkaan lukemaasi vai menikö kuin vesi hanhen selästä.
Kirjoitus oli täyttä asiaa ja siitä olisi näiden "jännittäjien" syytä ottaa opikseen.
Mitä oikein kuvittelette olevanne? Ette ole mitään maailman keskipisteitä joiden tekemisiä ja onnistumisia muut sitten miettivät kaiken aikaansa, unohtaen omat asiansa ja kaiken tärkeämmän.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut mieleen, että jollakulla on aikaa miettiä tällaisiakin. MInä olen monta kertaa sanonut eri ihmisille, että hyvin se menee. Ihan siksi, että yleensä asiat menevät ihan hyvin, ja vaikkei ensimmäisellä tai toisella kerralla menisikään, niin lopulta kyllä menee. Aniharvoin on elämä ja kuolema kysymyksessä. Ja veikkaanpa, että aloitteleva kirurgi ei edes kalastele mitään tsemppejä, kyllä siinä on sisäinen motivaatio yleensä jo ihan riittävällä tasolla, että tekee parhaansa ilman kommenttejakin.
Joskus olen sanonut, että hyvin se menee myös siksi, että toinen on vaikuttanut jännittävän jotain ihan naurettavaa asiaa täysin turhaan ja olen yrittänyt vaan rauhoitella. Kun kova jännittäminen yleensä ei ainakaan paranna suoritusta.
Ap:tä ärsyttänee se feikkiys, joka tsemppaamiseen usein liittyy. Yritetään esiintyä hyväntahtoisina ja avuliaina, mutta oikeasti vain vähätellään toisen tunteita ja ajatuksia.
Tuossa kommentissa paljastui tsemppaajan todellinen asenne muita kohtaan: Kohdat "Jollakulla on aikaa miettiä tällaisiakin" ja "jännittävän jotain naurettavaa asiaa ihan täysin turhaan" paljastavat, että kirjoittaja pitää muiden ajatuksia vähäpätöisinä ja tunteita väärinä.
Jos todellinen asenne toisen ihmisen kokemuksia kohtaan on tuo, niin mistään pinnallisista "hyvin se menee" -feikkitsempeistä ei ole mitään hyötyä. Tai ehkä tsemppaajalle itselleen on, kun luulee itseään hyväksi ja hyödylliseksi tyypiksi. Ja että muutkin uskovat esityksen.
Olen pienestä pitäen tottunut siihen ettei kukaan ole kädestä pitämässä tai mukavia puhumassa. Paljon on jännittänyt ja pelottanut uusissa tilanteissa, mutta olen aina selvinnyt.
On kyllä todella ärsyttävää kuunnella kenenkään kohkaamista ja hermoilemista jostain ihan typerästä asiasta. Pitäisitte turpanne kiinni niin ei tarvitse kuunnella niitä "hyvin se menee" puheita.
Ihan oikeasti! Mikä pakko teidän on sitä itsetärkeilyänne oksentaa toisten päälle, jos teille ei sitten kelpaa se lohduttelu, vaan pitäisi osata arvata se oikea vastaus, mikä teille piloille hemmotelluille pikkupaskiaisille sitten kelpaisi.
Ratkaisu on yksinkertainen. Pitäkään itse mölyt mahassanne ja TADAA! kukaan ei tule sanomaan, että kyllä se siitä.
JA mitä helvettiä minulle tulette sanomaan, että rauhoitu?????
Oikeasti, rauhoittukaa itse. Teillähän se ongelma on!
Vierailija kirjoitti:
Miksi esittää kannustavaa, jos oikeasti ajattelee: "Ei ketään kiinnosta teidän onnistumiset ja epäonnistumiset."?
Tosin viestisi taitaa olla trollausta. Pakko olla.
Koska sinulla on huono itsetunto etkä pysty ottamaan vastaan mitään onnistumista tukevaa viestintää. Ehkä kannattaisi tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi esittää kannustavaa, jos oikeasti ajattelee: "Ei ketään kiinnosta teidän onnistumiset ja epäonnistumiset."?
Tosin viestisi taitaa olla trollausta. Pakko olla.
Se on ystävällistä ja kukaan ei pahaa tarkoita jos sanoo teille k usi pä ille että hyvin se menee.
Yleensä tuo sanotaan silloin kun joku k u sip ää kohkaa ja sätkyilee jonkun asian takia, joka TODENNÄKÖISESTI menee hyvin.
Silloin on ihan turha ruokkia sen hu llun k u sip ään aiheettomia pelkoja ja spekuloida siinä mukana, että ehkä se ei menekään hyvin.
Olette ihan oikeasti pelkkiä kus ip ä itä ja rasittavia p as k oja.
Pitäkää turpanne kiinni, niin ei tarvitse kuunnella vääränlaisia lauseita.
Hitto jos minulla olisi tuollainen ystävä tai tuttu joka te olette, niin hän saisi kuulla kunniansa.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinulla on huono itsetunto etkä pysty ottamaan vastaan mitään onnistumista tukevaa viestintää. Ehkä kannattaisi tehdä asialle jotain.
Ja keltaista nestettä pää täynnä. Sekä virheellinen olettamus siitä että olet joku maailman keskipiste tai erityisempi ihminen kuin muut.
No pyydät ihmisiä sanomaan, että mitä sä yrität, vituiksi se menee kumminkin.
Jos minua jännittää niin en kestä kuunnella mitään puhetta. Olen kova jännittäjä ja tuntuu että vain omien ajatusten läpikäynti saa tilanteen pysymään ns. kasassa. Muiden kommentointi vain sekoittaa ajatukseni, lietsoo jännitystäni ja tulen vihaiseksi.
Huomionhakua