Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lieneeköhän täysin idioottimainen kysymys...kysyn silti...;)

27.05.2006 |

Elikkäs me hommattiin uusi auto, ja tässä on nyt ilmastointi. Vauva syntyy pian. Muutamat ihmiset ovat varoitelleet yhdistelmästä vastasyntynyt-ilmastointi, että aiheuttaisi korvatulehduksia ym. ym. Onko nämä nyt vain huhupuhetta vai onko siinä perää?

Minulle esimerkiksi eräs lääkäri on sanonut, ettei veto tai kylmä aiheuta lapselle eikä aikuiselle flunssaa, vaan syyllinen on aina virus. Mitenkähän lienee...

Millaista tietoa teillä on asiasta ja kenties käytännön kokemusta? Kiitos jo etukäteen;)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen laittanu vauvalle ohuen myssyn autoonkin ilmastoinnin takii, näin kesällä ehdoton toi ilmastointi, vaavi ei nuku kuumuudesta johtuen kauan, selkä aivan märkä kun nukkunu tunnin vaunuissa.

Vierailija
2/10 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut imettävän äidin kannattaa varoa vähän - mulle tuli viime viikolla rintatulehdus kun se ilmastoinnin puhallus puhalsi just kylmää toiseen rintaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan aiheuttaa AINA virus. Flunssaa ei siis voi saada kylmästä ilmasta, ilmastoinnista, vedosta tms. vaan ainoastaan tartuntana toiselta ihmiseltä. " Kylmettyminen" saattaa kyllä edesauttaa flunssaan sairastumista -satavarmaa näyttöä asiasta ei vielä ole.

KL.

Vierailija
4/10 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

henriikka-kata:

autolla ei kannata ajaa ikkuna auki. jopa 60 vauhdissa ikkunasta tuleva veto voi aiheuttaa aikuiselle aivokalvotulehduksen ja jopa kasvojen halvauksen.

Lisään vielä, että tämä sinne samaan romukoppaan. Aivokalvontulehduksen aiheuttaja on joko virus tai bakteeri.

KL.

Vierailija
5/10 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissa kesänä miehelleni tuli kasvohalvaus kun ajoi ikkuna ja kattoluukku auki. Mutta voi tulla myös pelkästä ikkuna auki ajamisesta. Puoli vuotta meni ennenkuin palautui normaaliksi. Säikäytti kyllä toden teolla.

Vierailija
6/10 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä olen jostain lukenut.

Meillä on autossa ilmastointi ja se on ihan ehdoton lasten kanssa. Enemmän ne kitisee jos on kuuma. Eihän sen ilmastoinnin tarvitse täysillä paahtaa, ja kun vauva on kaukalossa takapenkillä, ei sinne edes puhalla, ei ainakaan meidän autossa.

Me kuljetettiin poikaa eka kesänä autossa aina hattu päässä ja hyvin meni. Nyt on takapenkillä 2 matkustajaa ja veikkaanpa, että monesti kiitellään ilmastointia kesälomareissulla.

Niin, ja kyllä meillä pidetään kesällä ikkunoitakin auki, vaikka vauva on talossa. Tästäkin aina keskustellaan välillä. Kuuma se on vauvallakin ja jos ulkona on yhtä lämmin kuin sisällä, en näe mitään syytä miksi ikkunoita ei voisi pitää auki.

Tihveröinen ja ipanat 2v ja 4kk

Vierailija
7/10 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on autossa ilmastointi ja helposti kuumuutta valittava vauva. Me ratkaistiin yhtälö sillä, että laitatettiin tummat kalvot takalaseihin, niin ei auringonkaan paistaessa tarvitse pitää ilmastointia puhaltamassa kauhean lujalla (mulla tuli kylmä silloin kun vauvalla tuntui olevan sopiva). Ilmastointihan ei suoraan siihen vauvaan pääse puhaltamaan, kun kaukalo on selkä menosuuntaan, ja päässä voi toki matkatessa pitää lakkia. Tulehdukseen tarvitaan tosiaan aina se pöpö joka sen aiheuttaa, kylmästä niitä ei pelkästään synny. Hyvältä on tuntunut myös se, että en pue vauvaa automatkalle kovin lämpimästi, vaan mukana on pienehkö villapeitto, jolla voi sitten lämpötilaa tarvittaessa säädellä kätevämmin kuin vaatekerroksia säätämällä. Oman parhaan olotilanne löydätte tietty vauvan synnyttyä, kun näette että onko hän palelevaa vai hikoilevaa sorttia :)

-Aranja ja poika 7½ vkoa-

Vierailija
8/10 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointi on todella hyvä asia olemassa, kunhan vaan muistaa pitää huolen siitä ettei säädä sitä liian kylmälle eikä pidä aina kovimmillaan..

En antais pois enää ilmastoitua autoa, viime kesänä oli niin ihana tehdä piiitkä reissu kun ei kuulunut koko ajan " kuuma" kitinää takapenkiltä.. ;)

Vierailija
9/10 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla ei kannata ajaa ikkuna auki. jopa 60 vauhdissa ikkunasta tuleva veto voi aiheuttaa aikuiselle aivokalvotulehduksen ja jopa kasvojen halvauksen.

Varsinkin jos on pieni lapsi autossa niin ikkunat kannattaa pitää kiinni vaikka on kuuma.

Mun mielestä ilmastoinnin käytöstä ei ole haittaa lapselle, jops kylmä ilma ei puhalla suoraan kasvoihin.

Vierailija
10/10 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli sillon aikoinaan pienelle vauvalle räkätauti, ja epäiltiin että josko olisi ilmastoinnista johtunut, tiedä sitä sitte. Mutta onhan viileämpi auto tosiaan mukavampi kuin paahtavan kuuma, kun ei niitä ikkunoitakaan saa auki pitää.