Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksoin lähihoitajan työtä vanhuspuolella alle 2kk

Vierailija
18.07.2019 |

Sitten lopetin ja lähdin täysin muihin hommiin. Huhhuh. Kaikkeen te suostutte.. :D

Ja ne työvuorot..voi luoja! Jotain 6-7 päivän työputkia yhden päivän vapailla, illasta aamuun- vuoroja. Työyhteisössä ihmeellistä kyräilyä vaikka yrittää olla kaikille mukava.. lisäksi todella raskasta siirtelyä, vuodepesuja, nostureilla nostelemista, raskasta perushoitoa.

Ei todellakaan ole minun juttuni, mitä ihmettä edes kuvittelin!

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs pistän paremmaksi: olin lähärin kesätöissä noin viikon ja sitten lähdin😂 ja pomo oli itse asiassa tosi ymmärtäväinen!

Vierailija
2/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri opiskeli lähäristä terveydenhoitajaksi. Kyllä kuulemma kannatti. Tekee nyt kivaa päivätyötä pääosin tosi kivojen asiakkaiden kanssa. Palkkaankin kuulemma ihan tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just noin. Aivan karseeta. Ja se palkka vielä, kääk.. Mummot ja papat on ihania ja heitä pitäisi hoitaa hyvin ja kunnioituksella, mutta kun ei..

Vierailija
4/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki ihmettelen miks ihmiset suostuu tommoseen. Sitte keskenään työyhteisössä supistaan miten asiat on huonosti. Miksei marssita suoraan pomon luokse vaatimaan asioihin muutosta? Kenenkään ei kannata suostua tuollaisiin p*skalistoihin.

Käsittääkseni yleensä kuitenkin on yhteisöllinen työvuorosuunnittelu ja omat toiveet toteutuvat melko hyvin.

Vierailija
5/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just noin. Aivan karseeta. Ja se palkka vielä, kääk.. Mummot ja papat on ihania ja heitä pitäisi hoitaa hyvin ja kunnioituksella, mutta kun ei..

Jep! Huomasin etten pystynyt hoitamaan asukkaita kunnolla. Kokoajan oli niin kiire, että hommat jäi väkisin puolitiehen. Kunhan nyt lääkkeet sai annettua yms ja sitten äkkiä seuraavan luokse. Teki ihan pahaa. Jos en voi hoitaa kunnolla niin mieluummin en hoida sitten ollenkaan.

Vierailija
6/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän lähihoitajan työstä vanhuspuolella ja olen palkkaukseenkin tyytyväinen. Kuitenkin nuo listat tyyliin 6 töitä, 1 vapaa, 4 töitä, 1 vapaa, taas pitkä putki töitä ja loppuun yöt sekä 2 päivää vapaata ovat tekijä, mikä tuntuu ajavan ruuhkavuosia elelevän ihmisen loppuunpalamisen partaalle.

En myöskään pidä kiireestä, enkä siitä, että työyhteisössä asioista ei aidosti keskustella vaan valitetaan kollegoille. Esimiehen tietoon nämä ei kuitenkaan mene.

Vierailija
7/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin vuoden lähihoitajaksi ja sitten lopetin kesken. Liian rankkaa minullle fyysisesti, ja harjoitteluissa se akkalaumojen kyräily, juoruilu ja opiskelijoiden suoranainen kiusaaminen oli ihan kamalaa. Pääsin onneksi heti seuraavana syksynä ammattikorkeaan opiskelemaan sosionomi/diakoniksi, jonne alun perin olin halunnutkin. Opiskelut jatkuu vielä ja tästä alasta tykkään!

Vierailija
8/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisen näkökulma:

Aikoinaan sai kouluttautumaton tehdä sijaisuuksia esim. vanhainkodilla ja palvelutaloissa. Noissa olin minäkin.

Ja oli todellinen elämäm koulu todellakin. Niin hirvittäviä akkoja, ettei tosikaan. Olisivat syöneet lihat luitten päältä, jos en olisi kovaluontoinen tyyppi. Työvuorot juuri niin, että vaikka 11 pv vedit äärirajoilla (kun useita sairasti yhtä aikaa, ei saatu kaikille sijaista, vaan vajaalla mentiin, joten asiakkaat jaettiin meidän kaikkien kesken tietenkin, eli voi helvetti niitä tuskaisia iltoja!!!) niin jo seuraavana päivänä ois taas pitänyt lähteä, vaikka vapaapäivä oli.  Ei auttanut selitykset, että ei uskalla, kun väsyneenä tekee virheitä!!!, Kiitos, mutta ei kiitos. Onneksi nykyään pitää olla koulutus, joten ei ketä tahansa laiteta tähän työhön. Tämä on kutsumustyötä!

Vierailija
9/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Huomasin etten pystynyt hoitamaan asukkaita kunnolla. Kokoajan oli niin kiire, että hommat jäi väkisin puolitiehen. Kunhan nyt lääkkeet sai annettua yms ja sitten äkkiä seuraavan luokse. Teki ihan pahaa. Jos en voi hoitaa kunnolla niin mieluummin en hoida sitten ollenkaan.

Olen kotihoidossa töissä ja kausittaista tuo kiire on. Kesällä yleensä kiireisintä, ja toki kokemattomana asiat vie enemmän aikaa ja lisää kiireen tuntua. 13. vuosi lähtee syksyllä käyntiin ja en vaihtaisi. 

Vierailija
10/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin itse sairaanhoitajaksi. Tiedän että paljon myös sh:t valittavat, mutta itse olen ehdottomasti tyytyväinen. Raskasta perushoitoa en tee ollenkaan, työyhteisö on todella mukava ja kannustava sekä moniammatillinen. Moniammatillisessa työyhteisössämme on myös miespuolisia. Lähihoitajia ei meillä ole ollenkaan, muuten voisi suositella lähäreillekin.

Vierailija
11/182 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali ja terveyden huolto sektori on hyvin hierarkinen ja äyyy olla vähintään lääkäri, eä voi avautua työoloista. - Jos hoiajana avaudut niin saat kunniasi, miten kehtaat ja julkenet arvosella "maailman parasta" terveydenhuoltojärjestelmää ja samalla osoittaa röyhkeytesi puhumalla palkasta. Lääkäriliitto on niitä harvoja ahoja joilla on todellisa valtaa ja kykyä saada ahonsa läpi silloinkin kun se on moraalisesti arveluttavaa, niin urha kitistä kun sinunkun veroeuroillasi ylläpideään tätä kaikkea, joten haluatkos, eä sinua hoideaan? Jos niin maksa sitten lisää niin muutkin tekee, jotka haluavat jotain saada.     

Vierailija
12/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite sh ja sairaalassa akuuttipuolella, mutta uuvuin minäkin. Siis just siihen, että pitää olla niin helvetin nopea ettei enää potilaillakaan ole mitään ihmisarvoa. Pääasia että rahaa säästyy jotta voidaan sairaanhoitopiirin johtajalle kustantaa mukavat pippalot. Potilasturvallisuus on vaarassa koko ajan, kun töitä ei ehdi tekemään siten kuin pitäisi ja uusia sijaisia ei perehdytä talon tavoille kukaan. En myöskään ikinä tule ymmärtämään sitä, miksi niiden inhimillisten työvuorojen suunnittelu on täysin mahdotonta? Mikä siinä on, että iltavuoron jälkeen pitää tulla aikaiseen aamuun ja tosiaan siellä jossain työputken keskellä on yksi vapaa ja taas mennään. Varsinkin kun vapaille lähdetään iltavuorosta ja työhön mennään taas vapaan jälkeen aamuun. 

Just oli taas otsikoissa, että mistä saadaan lisää hoitajia. Niinpä. Jos sais edes työolot inhimillisiksi, niin ehkä niitä hoitajiakin sitten saattais löytyä. Mut ei. Pitää vähän säästää vielä lisää ja tehostaa ja siirtää lisää työtä vähän pienemmälle määrää hoitajia. Onpa sitten ihme kun porukka ei jaksa. Ne, jotka on liian tunnollisia lähteäkseen ajoissa, uupuvat työtaakkansa alle ja päätyvät jopa työkyvyttömiksi kuten minulle kävi. Että semmoinen kutsumusammatti sitten se. 

Ikinä en aio (enkä pysty) enää ammattiini palata, sinne meni arvokas koulutus ja yhden ihmisen työura. 

Vierailija
13/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 päivän työputki ;) 

Voi luoja mitä valittajia sitä onkin. 3 viikkoa on työputki. Jossain porauslautalla voidaan olla putkeen kuukausi pari töissä. Joka päivä!

Sinccis

Vierailija
14/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

> illasta aamuun- vuoroja

Täh? Ei ainakaan kotihoidossa tuollaisia ole. Yöllä periaatteessa nukutaan.

Vierailija
15/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-7 päivän työputki ;) 

Voi luoja mitä valittajia sitä onkin. 3 viikkoa on työputki. Jossain porauslautalla voidaan olla putkeen kuukausi pari töissä. Joka päivä!

Sinccis

Ja palkka on, mitä, 10-kertainen... Ja tuollaisia töitä on herran vuonna 2019 ihan kourallinen...

Vierailija
16/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> illasta aamuun- vuoroja

Täh? Ei ainakaan kotihoidossa tuollaisia ole. Yöllä periaatteessa nukutaan.

Luuletko tosiaan, että hoitoalalla ei olisi yövuoroa, siis illasta aamuun? Toki tässä yhteydessä viitattiin typerään iltavuoro-aamuvuoro-systeemiin, joka on jostain syystä vakiintunut käytäntö hoitoalalla. Voin kertoa, että se kyllä syö ihmistä, kun pääset lähtemään kotiin klo 22, ja seuraavana aamuna sun pitää olla työpaikalla taas viimeistään klo 7.00. Ei siinä ehdi normaaliunia nukkumaan, kun matkoihin ja ilta-ja aamutoimiinkin menee oma aikansa. 

Vierailija
17/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ite ollut 3 viikkoa töissä putkeen.

(multa kysyttiin 10 vuotta sitten, kun joku luki tätä ketjua)

Sinccis

Vierailija
18/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin: Kyllä olen!

Sinccis

Vierailija
19/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-7 päivän työputki ;) 

Sinccis

Juu u. Onpa ne vapaaputket ja palkkakin vähän eri luokkaa. Siihen on syynsä, miksi tällä alalla on vain kourallinen miehiä. 

Vierailija
20/182 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6-7 päivän työputki ;) 

Sinccis

Ja palkka on, mitä, 10-kertainen... Ja tuollaisia töitä on herran vuonna 2019 ihan kourallinen...

Mitä mulla on ollut kavereita merillä yms. töissä niin noissa pitkissä vuoroissa se yleensä pidetään vapaana.

Joko voit lomailla, mutta moni tekee sitten muita keikkahommia ja saa lisätienestejä. 

Siis noi pisimmäthän voi kestää esim. ½ vuotta, mutta pari kuukautta taitaa olla aika lähellä normia.

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän