Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raaja poissa miten ottaa kuiskailut ja tujotukset vastaan?

...
18.07.2019 |

Miten te otatte vastaan tujotukset, kuiskailut, osottamiset yms huomioon jos joku raaja puuttuu. Itse kamppailen asian kanssa ja haluaisin oppia niin että saisin olla iloinen muitten tuntemattomattomien kanssa? Voitteko keksiä asioita jossa saisin jonkun laisen hyväksymisen tujotuksiin ja kuiskailuihin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyllä, en keksi muuta. Voimia sulle.

Vierailija
2/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö joku raajansa menettäneiden sopeutumisvalmennus

Vierailija
4/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan mä en tuijota ihmisiä. Jokaisella oma kroppa ja elämä ei kuulu mulle ellei hän itse sitä halua. Aidosti en säälittele enkä mollaa, autan jos tarvis ja joskus voin itsekkin tarvita apua. 

1

Vierailija
5/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tuijotetaan ja joskus irvitään päin näköä koska olen 50 kg ylipainoinen. Olen jotenkin vaan ajan myötä kovettunut sille etten välitä. Siinä missä alkuun lihottuani yritin kaikin keinoin piilotella läskejäni sekä pysymällä kotona että käyttämällä "kaapuvaatteita", nykyisin menen vaikka rannalle enkä yritä millään tankineilla peittää esim. kaljamaahani. Jos joku nälvii niin on niiden oma ongelma, minä olen mikä olen ja minulla on oikeus olla tällainen.

Vierailija
6/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaat jonkun tuijottavan, tuijota takaisin. Normaali ihminen ymmärtää hävetä kun jää kiinni.

Vierailija
7/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheltä amputoitiin aikanaan toinen jalka polven yläpuolelta. Siinä on proteesi, jolla hän pystyy kävelemään ihan hyvin. En ole ikinä huomannut kenenkään tuijottavan, paitsi uimarannalla. Mies ei ole ikinä itse sanonut, että häntä olisi haitannut mahdollinen tuijotus mitenkään, koska bonuksena hänellä on samasta kolarista aiheutunut kasvovamma, joka vie yleensä huomion. Pikkujuttuja sen rinnalla, että hän voisi helposti olla myös kuollut.

Vierailija
8/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakaroita on monenlaisia ja ikäsiä. kerro että "mitäs jos sinultä lähtisi..". Se että on seka"makuutuspalvelutalo" jossa kaikki ovat sekaisin samalla osastolla, ei tee kyllä hyvää, koska kaikki eivät kuulu sinne. Toisaalta mikäli jokin kakara on niin tyhmä että muutenkin tuijottaa ja huutaa, vaikka raajat olisikin...

Vierailija
9/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin eksyin joskus katsomaan footles jo:n videoita YouTubesta, on myös ig. Hämmästyin sitä avoimuutta mikä hänellä oli. Ihmiset tuijottaa aina varmasti, ehkä sinäkin voit käyttää avoimuutta hyödyksesi?

Vierailija
10/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun harmittaa että näitä tyhmiä ihmisiä vielä on, jotka tuijottaa. Mutta valitettavasti oma äitini on yksi niistä, ihan syystä että hän on niin tyhmä ettei millään ymmärrä että esim. tummaihoisten, vammaisten, lihavien tms kommentoiminen isoon ääneen on täysin sopimatonta. Samoin kuin tunkeileva kysely vieraalta ihmiseltä että mikä on esim. epämuodostuman aiheuttanut. Ei varmasti sellaisten kantajat halua selittää jokaiselle vastaantulevalle urpolle tarinaansa.

Helppohan se olisi sanoa että älä välitä, mutta kun tutkimusten mukaan esim. näkyvä kasvovamma jopa lisää itsemurhariskin moninkertaiseksi, niin selvää on että ei ole mitenkään helppoa olla välittämättä.

Vierailija
11/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyiskö joku raajansa menettäneiden sopeutumisvalmennus

On varmaan vertaistukijärjestön kautta saatavilla. Suomen nuoret amputoidut ainakin tarjoaa vertaistukea, käsittääkseni myös vähän vanhemmillekin amputoiduille.

Vierailija
12/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja se henkilö joka oli autokolarissa viime talvena?

Vierailija
13/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on typeriä. Sitäkin monet katsoi pitkään kun jokin aika sitten kuljin kainalosauvojen kanssa murtuman takia. Ei luulis olevan niin ihmeellistä.

Vierailija
14/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun joku tuijottaa niin kysyn että: "voinko auttaa jotenkin?"  Yleensä hämmentyy ja lähtee pois tai mumisee jotain. No itse ajattelen tälläisesta ihmisestä että on joko sivistys aukossa tai aukko sivistyksessä, tiedä sit

Vierailija
15/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, jolla on amputoitu toinen jalka. Se ei ole mitenkään vähentänyt hänen viehätystään. Hän sai juuri lapsen.

Oletko nähnyt netissä miehen, jolla ei ole käsiä eikä jalkoja? Silti hänellä on kuvankaunis vaimo ja ihanat lapset. Todellinen kauneus/komeus tulee sisältä.

Vierailija
16/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aivan käsittämätöntä, että raajan puuttuminen on syy tuijottaa. Itse en näkisi siinä mitään noteeraamisen arvoista, ei ole mun silmissä mitenkään erikoista tai eksoottista.

Vierailija
17/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Facebookista Nick Vujicic. Hän on se raajaton mies. Jos ihminen voi olla onnellinen ilman kaikkia raajoja, sinäkin pystyt siihen varmasti. ❤️

Vierailija
18/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan heittäisin aivan teatteriksi että "taasko mä sen jalkani unohdin kotiin" jne.

Vierailija
19/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tunnetusti möllöttäjä kansaa,muista tämä!:) Eli..varmasti jonkin verran töllötystä tulee mutta arvaa mitä,samaa töllötystä saavat muutkin. Varsinkin jos jotenkin poikkeaa kehollisesti/ulkonäöllisesti normista. Eipä siinä auta muu kuin ohittaa ne..Möllöttäminen on näillä verissä,ajattele että ovat vähän yksinkertaisia. Minä en edes asiaa huomaa silleen jos raaja puuttuu,ala sitä töllistelemään ja ihmettelemään,elämässä sattuu kaikenlaista..

Vierailija
20/28 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuijotetaan ihan kaikkia, ei se ole henkilökohtaista.