Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi TE-toimistoa haukutaan?

Vierailija
18.07.2019 |

Eikö kenelläkään ole hyviä kokemuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oota mä yritän keksiä.. no joo on mulla se että virkailijan kanssa onnistuu tekstiviesteily ja hän ottaa huomioon mun vaikean tilanteen joka on jatkunut jo yli vuoden. Katotaan nyt milloin loppuu ylemmältä taholta pinna.

Vierailija
2/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa aika näpsäkän näköisiä noista naisista ketä siellä työskentelee. Tekisi mieli joskus ehdottaa pientä panoa siinä heidän toimistohuoneessa. Vai joutuuko sellaisesta ongelmiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi hyvä kokemus muutaman vuoden takaa! En muista enää miten juttu meni, mutta en saanut toimiston virkailijaa mitenkään kiinni. Jätin täysin ohjeiden mukaan soittopyyntöjä tiskille paikan päälle ja Työlinjan vaimikähänseoli kautta. Niihin ei vastattu.

Jälleen kerran jonotin sinne Työlinjalle ja pitkän jonotuksen jälkeen vastattiin. Kerroin ongelmani - että en saa virkailijaa kiinni - ystävällisesti ja perusteellisesti millä kaikilla tavoilla olin yrittänyt. Tämä puhelimeen vastannut henkilö suorastaan suuttui minun puolestani ja ilmoitti tiukasti, että onhan tämä nyt saatava järjestykseen, hän pistää nyt sellaisen soittopyynnön, että siihen on pakko vastata ja antoi oma-aloitteisesti palvelupäällikön yhteystiedotkin johon ottaa heti yhteyttä jos soittopyyntöön ei vastata!

Kiitin tätä henkilöä lämpimästi ja kehuin saaneeni sieltä linjalta aina hyvää palvelua, eihän se heidän vika ole, että toimistossa ei vastata. Tämä henkilö hölmistyi kehuistani ja lupasi laittaa kehut tiedoksi sähköpostilla heille kaikille!

Kyllä siihen soittopyyntöönkin vastattiin seuraavana päivänä. Sieltä ei luonnollisestikaan pahoiteltu tai mitään, että oli vähän ollut vaikea saada heidät kiinni...

Vierailija
4/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pääosin kaipaisivat vinkkejä niistä yrityksistä, joista kannattaisi kysyä piilotyöpaikkoja, jotta pääsisi avoimen haun hakijasuman ohi. Näitä vinkkejä ei te-toimistosta eikä mistään saa. Se turhauttaa, neuvot tasoa ”katso työpaikkailmoituksia netistä” tai ”varmista ettei cv:ssä ole kirjoitusvirheitä” turhauttavat, koska valtaosa ihmisistä on tehnyt nämä jo.

Nuorille palvelu taitaa toimia paremmin, kun heille on tarjota enemmän: on ammatinvalintapsykologeja, mahdollista hakeutua tavalliseen koulutukseen tai testata eri koulutusaloja jne.

Vierailija
5/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyödytön byrokratiatoimisto ja poliittisia ja naisvaltaisuus näkyy toiminnassa. Yksilötasolla toki voi löytyä asiallisiakin virkailijoita.

Vierailija
6/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla positiivisempi fiilis, jos siellä ei kohdeltaisi kuin pientä lasta. Olen kuitenkin korkeakoulutettu ihminen ja säntillisesti käynyt yhdeksän euron leikkitöissä nyt vuoden ajan kahdella poissaolopäivällä. Kokemus ei vain riitä työpaikkoihin ja mietinkin nyt jotain ammatillista koulutusta. 

Vierailija
7/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole huonoja kokemuksia heidän kanssaan asioimisesta. Ehkä se on asenteesta kiinni? Hyvin on olleet ystävällisiä ja auttavaisia.

Vierailija
8/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole huonoja kokemuksia heidän kanssaan asioimisesta. Ehkä se on asenteesta kiinni? Hyvin on olleet ystävällisiä ja auttavaisia.

Jep, siitä virkailijan asenteesta.

Vierailija
9/57 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, siitä virkailijan asenteesta.

:D

Vierailija
10/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston virkaillijoiden asenne pitempään työttömänä olleelle on se, että ainoa vaihtoehto on kuntouttava työtoiminta määrättömäksi ajaksi ja ajaminen työvoiman ulkopuolelle. Olisi voinut kuvitella, että heillä olisi jokin intressi esim.palkkatukitöiden järjestämiseen ym.mutta ei. Ei ne välitä oikeasti töitä vaan hallinnoivat karensseja ja lätkivät niitä mielellään, jos ei pilkun tarkasti toimi heidän mukaansa.

Vierailija
12/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä hyviä että huonoja kokemuksia, ja myönnän että ne huonot on ne mitkä jäi omaa mieltä kaihertamaan, mistä on useammin tullut tarve purnata ja mistä ihmiset haluaa kuulla. Ei siitä tule puhuttua kun asiat ovat sujuneet niin kuin pitääkin, tai ainakin se on lyhyt keskustelu.

Minäkin ihmettelin ennen että mitä ne ihmiset vinkuu ja että hoitaisivat itse velvollisuutensa niin hommat toimisi. Mutta sitten jouduin itse ihan mielivaltaisen simputuksen kohteeksi ja olin 8 viikkoa ilman tuloja asian selvittelyn ajan kun TE-toimiston virkailijan kirjauksesta oli jäänyt puuttumaan yksi olennainen sana joka muutti merkityksen täysin.

Vierailija
13/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskusteluketjussa paistaa läpi se, että jengi ei ymmärrä,mitä tuo työ on. Ei siellä ole mitään valtaa lähteä tekemään poikkeuksia, vaan siellä toimitaan ministeriön ohjeen mukaan. Kaikissa työyhteisöissä on huonoja, keskinkertaisia ja hyvä työntekijöitä sekä ilkeitä, kivoja, hauskoja ihmisiä jne. TE ei oikeasti ole juoni teitä kohtaan. Suomessa on helvetin hyvä sosiaaliturva, siksi tarvitaan myös byrokratiaa, jossa erotellaan ne joille apu yhteisestyi laadittujen sääntöjen (laki) mukaan kuuluu. Joskus käy virheitä ja niitä voidaan oikaista valitusasteissa.

Vierailija
14/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin huomattavasti vähemmän byrokratiaa jos olisi perustulo.

Vierailija
15/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla positiivisempi fiilis, jos siellä ei kohdeltaisi kuin pientä lasta. Olen kuitenkin korkeakoulutettu ihminen ja säntillisesti käynyt yhdeksän euron leikkitöissä nyt vuoden ajan kahdella poissaolopäivällä. Kokemus ei vain riitä työpaikkoihin ja mietinkin nyt jotain ammatillista koulutusta. 

Vuoden ajan? Tavallisesti työkokeilussa ollaan kuukausi tai kaksi, joten nyt jätät kertomatta jotain. Mielenterveysongelmia?

Vierailija
16/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ainakin nyt vuoden tehnyt noita töitä, ja siltikään kokemus ei riitä? Etkö opiskelujen aikana ollut ollenkaan töissä?

Miten se ilmenee, että sua kohdellaan kuin pientä lasta?

Vierailija
17/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimiston virkaillijoiden asenne pitempään työttömänä olleelle on se, että ainoa vaihtoehto on kuntouttava työtoiminta määrättömäksi ajaksi ja ajaminen työvoiman ulkopuolelle. Olisi voinut kuvitella, että heillä olisi jokin intressi esim.palkkatukitöiden järjestämiseen ym.mutta ei. Ei ne välitä oikeasti töitä vaan hallinnoivat karensseja ja lätkivät niitä mielellään, jos ei pilkun tarkasti toimi heidän mukaansa.

Kuntouttava työtoiminta EI ole TE-toimiston tarjoama asia, se on kunnan palvelu. Kun henkilö on ollut työttömänä tietyn ajan, kunta voi ottaa hänet kuntouttavan työtoiminnan asiakkaaksi. Ei se TE-toimiston virkailija siinä paljoa voi tehdä, koska jos asiakas ei vuodessa työllisty, vaikka töitä väittää hakevansa, niin sen jälkeen täytyy ryhtyä miettimään vahvempia keinoja kuin omatoimisuus.

Palkkatukitöitä ei järjestetä, mikä tahansa työpaikka on palkkatukipaikka, jos työtön täyttää kriteerit. Missä onkaan se työttömän omatoimisuus tässä tilanteessa?

Vierailija
18/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt työttömänä puolitoista vuotta, enkä kertaakaan ole saanut osakseni huonoa palvelua tai asiatonta kohtelua. Reilut 20v sitten olin myös jonkin aikaa työttömänä, eikä silloinkaan ollut mitään ongelmia.

Vierailija
19/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistoilla on työssä väkeä laidasta laitaan. Myös siellä osa on määräaikaisia eikä kaikilla ole soveltuvaa koulutusta vaan ovat siellä aikaisemman vastaavan työkokemuksen pohjalta. Suuri osa tekee varmasti työnsä hyvin ja asiakasta kunnioittaen. Mutta auta armias kun omalle kohdalle sattuu jotain typeriä virheitä, kuten hätiköityjä työttömyysturvan lausuntoja, jonka takia tuki on pikään poikki ja aivan turhaan.

Mistäkö tiedän?

Omassa työssäni tulee vastaan näitä lausuntoja päivittäin. Yksi työtoverini oli aikaisemmin Te-toimistolla ja kertoi omia huomioitaan. Hänelläkään ei ole alan koulutusta, mutta yritti tehdä parhaansa.

Puoliso kärsi tuollaisen hätäisesti annetun lausunnon takia. Monien mutkien ja tuskien kautta asia saatiin korjattua, mutta siinä välissä oli noin vuosi ja valitusrumba Kelan kautta.

Työkkäri on minulle ainakin punainen vaate ja sarvet alkavat kasvaa päähän, jos joku siellä sössii jotain. Työtään ne siellä tekevät, mutta virheet käyvät yksittäisille ihmisille kalliiksi kun joutuvat sitten toiselle luukulle ja kolmannelle jne.

Vierailija
20/57 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asenne vaikuttaa paljon. ei ole koskaan ollut ongelmia heidän kanssa. Ja vastaamalla asiallisesti heille. Jos vaan tuhahtelee, evvk-asenteella ei seuraa hyvää. Hekin on ihmisiä ja yrittävät tehdä parhaansa mukaan työtään. Lait ja määräykset, ne on oma viidakkonsa jolle virkailijat eivät voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän