Minkä kokoisessa asunnossa asut? Perhekoko?
Tuli vain tuosta mieleen kun kolmen hengen perhe asuu kolmiossa ja heitä haukutaan että asuvat leveästi.
Meillä 2 aikuista ja 2 lasta, omakotitalo 200m2 me eletään tän palstan mukaan vissiin superleveästi sitten.
Kommentit (87)
120m2+pihavarasto+autotalli 3:lle.
Sitten kun pää leviää, voi lähteä elbaamaan 42m2 kaupunkiasuntoon yksikseen. Tosin nyt lomalla ollaan oltu täällä kolmestaan ja suht mukavasti mahdutaan (tavaramäärä toki on normaaliasumista pienempi).
Reilu 100 neliöö. Miehen kanssa kahdestaan. Miehen lapset käy muutaman kerran kuussa olemassa pätkät. 3mh, keittiö olkkari khh, vessa 2 saunaa ja suihkua.
98 m2, asukkaina minä, kaksi kissaa ja koira.
81m2, 1 aikuinen, 2 asevelvollista. Tila riittää, mutta kylpyhuoneita voisi olla 2 kun kaikki ollaan kotona. Kerrostalo, stadissa. Maalla 100m2, vain meidän käytössä.
Vanhemmat ja teini, noin 80 neliötä (+8 neliön parveke ja 4 neliön varastohuone). Meille just sopiva :) Tuntuu että on väljää, muttei hukkatilaa.
60 neliötä, kaksio, minä ja lapset 16 ja 18
35 neliöö, asun yksin kerrostalossa. Asunto on aivan ihana, tässä on tarpeeksi tilaa ja kaikki mitä tarvitsen :)
Vähän yli 250 neliötä Helsingissä omakotialueella, kaksi aikuista. En koe talon koosta minkäänlaista huonoa omatuntoa. Sekä minulla että puolisollani on kotona työhuoneet, koska työskentelemme kummatkin pääasiassa kotona. Ajattelen tämän myös niin, että meidän ei tarvitse jatkuvasti olla siirtymässä jollain kulkuneuvolla johonkin muualle, vaan saatamme olla kotona ja kodin ympäristössä (ulkoillen tai lenkkeillen, kuntosalilla ei tarvitse erikseen käydä, koska kotona mahtuu jumpata ja kuntoilla) monta päivää käymättä kovin kaukana. Nautin tilan tunteesta ja ahdistuisin pienessä asunnossa.
120 neliö kolmelle. Minä teen töitä osin kotona joten meille tämä on sopiva. Ei asuta pääkaupunkiseudulla.
64 neliöö, kolmio, kerrostalo, 2 aikuista ja yksi teini. Pohjaratkaisu on tosi huono ja hukkatilaa hirveästi ja asumiseen jäävä tila aivan liian pieni. Omakotitalo on suunnitelmissa, mutta vasta sitten kun se täydellinen osuu kohdalle
Meillä on alta 100neliötä nyt meille kahdelle, kun lapset lähti. Maalaiskylässä asutaan. Kylmillään on sitten enemmänkin neliöitä.
98 neliöö. Asun yksin mutta huostassa olevat 5 lasta käy lauantaisin kylässä ja ne tarvii tilaa leikkiä.
72 neliö ja 2 aikuista ja 1 lapsi, sekä lemmikit. Haaveilen isommasta, mutta ei ole varaa.
92 neliötä, 8 henkeä, joista 6 lasta. Okt. Välillä tuntuu ahtaalta.
Nyt 60 neliötä käytössä, alakerta; 2h+k+ suihku/wc. Remontin jälkeen noin 120 neliötä, sis. 3h+k+aula x2+vh+khh/wc+s. Kaksi aikuista ja koira. Tilaa sopivasti, olen aina asunut ahtaasti ja nyt kun on varaa, asun hetken leveämmin ennen perheen lisäystä ja nautin.