Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liikaa vauvana d-tippoja ja syömättömyys?

Vierailija
27.05.2006 |

Voiko syömättämyys johtua osin myös siitä että lapseni on saanut liikaa d-tippoja. Kun minulle neuvottiin väärin neuvolassa tippojen määrä. 1 litra tuttelia ei ollenkaan d-tippoja sanoi uusi neuvola täti. toinen käski ottamaan niitä siltikin. D-tipat kun jäävät elimmistöön jos niitä on liikaa. Olen huomannu että lapseni syö paremmin kun annan vähemmän maitotuotteita. Voisiko tämä olla mahdollista. Missään ei puhuta mitä seuraa jos annetaan liikaa tippoja. Onko kellään mitään tietoa asiasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossa on hurjasti energiaa, joten jos annat vähemmän maitotuotteita niin lapsesi syö paremmin. d-tipoilla ei ole mitään merkitystä ko. asiassa.

Vierailija
2/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sille lapselle pitäis syöttää mitään ylimääräisiä vitamiineja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä d-vitamiinitippoja et ole voinut todennäköisesti millään antaa niin paljon että edes yliannoksen vaaraa vielä olisi, nuo susositukset kun ovat sen verran pieniä määriä kuitenkin.

Vierailija
4/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että joi pari desiä maitoa joka kolmas/neljäs tunti. Ruokaa söi ton 6kk. n ja 1. 3-v. n välillä korkeintaan parin litran verran. Miettikää miten vähän siitä tulee päivää kohti kiinteää ruokaa ja miten paljon hukkaan heitettyä ruokaa, kun aina kuitenkin lämmitin kunnon annoksen ja aina se jäi syömättä...

Vierailija
5/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais mennä toi teksti vähän sekasin kun mulla on 2 lasta ja toinen syö hyvin 4kk ja toinen ei 2v. 2v lapselle annettiin liikaa devitolia kun oli alle vuoden. Siitä se syömättömyys sitten alkoi.

Elikä kyllä sen maha maitoa kestää syö vaan liikaa maitotuotteita.

RAkastaa maitoa, jugurttia, juustoa, muroja.. unimaitokin pitää vielä saada.. ollaan yritetty päästä siitäkin eroon antamalla vain iltamaidot.

Olen yrittänyt vähentää ruuassakin maidon määrää esim. puuroon marjoja eikä maitoa ja jugurtin hedelmistä herkkua..

Maitotuotteet osa syynä syömättömyyteen, mutta sitten alkaa seuraava rumpa eli ei malta syödä vaan pitää lähteä seikkailemaan. No yhdessä sitten syödään pöydässä ja leikitelläänkin.. katson töllöä samalla kun poika itse syö ja autan välillä jne. Onnistuu jonkun aikaa ja sitten alkaa ruualle leikkiminen ja tavaroiden viskominen...

ollaan myös kokeiltu usein ulkona olemista jonka pitäisi kasvattaa nälkää.. joskus toimii ja sitten ei enää ollenkaan. Ulkonakin piknikillä oltu ja taas välillä toimii välillä ei..

Neuvolasta neuvottiin syöttämään samaa ruokaa kunnes se on syöty loppuun. Näinkin ollaan tehty ja siitäkään ei tule mitään.. ollaan myös aikasemmin vaihdeltu eriruokia ja sitten lopulta ei kelvannut mikään ruoka. ei herkut eikä kunnonruuat.

(huokaus)

Poika on oppinu varmaan hallitsemaan tolla ruokailulla meitä. Silloin saa huomioo kun ei syö, temppuilee, saa eriruokia ja vaikka mitä.

ainakin neuvolasta sanottiin. mikä on paras tapa saada ruokailu kuntoon =)

pitäisi pitää yhdestä tavasta kiinni jota tekisi koko ajan ja toivoa että poika ajan kanssa alkaisi syömään ruoka-aikoina?

onko hyviä ruokaohjeita? entä muita konsteja syömisen suhteen?

Vierailija
6/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jogurtin tilalle herkkua joka valmistettu hedelmistä

Vierailija
7/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin itsekin niin mutta sitten poika alkoi olemaan syömättä 5 päivää ja söi vaan korkeintaan desin päivässä. Tuli kauhee huoli vaan. Tuntuu että jos poika ei syö jonain kertana kunnolla syö vaan entistä vähemmän seuraavana ja seuraavana. =(

Vierailija
8/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ajattelin itsekin niin mutta sitten poika alkoi olemaan syömättä 5 päivää ja söi vaan korkeintaan desin päivässä. Tuli kauhee huoli vaan. Tuntuu että jos poika ei syö jonain kertana kunnolla syö vaan entistä vähemmän seuraavana ja seuraavana. =(

Vierailija
9/9 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko olemassa sellaista lääkettä joka kasvattaa nälkää? olen ainakin kuullut sellaisesta vai onko se vaan joku läppä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä