Millainen ihminen menee festareille? Minä en pidä musiikista enkä pidä suurista ihmismassoista, festarit on yhtä kuin pahin helvetti mitä mielessäni tiedän.
En voi ymmärtää, miksi kukaan menisi festareille vapaaehtoisesti vaikka ne olisi ilmaisia!
Tykkään olla metsässä täydellisessä hiljaisuudessa, jossa kuuluu ainoastaan risujen raksahtelut kävelystäni ja taustalla kaunis lintujen liverrys.
Olenko ainoa?
T: introvertti+autisti
Kommentit (34)
Metsässä ja festareilla viihtyminen ei sitäpaitsi
sulje pois toisiaan.
Introvertti + autisti - vastaat vähän niinkuin omaan kysymykseesi. Festareiden plussat ovat sinulle varmasti vähäisiä miinuksiin verrattuna. Varmasti jotkut introvertit ja autistit haluaa mennä silti festareille, jos he pitävät musiikista, mikä on todella yleistä. Monilla ihmisillä saattaa olla myös erityisen tunteellinen "suhde" lempiartistiinsa ja haluavat ehdottomasti nähdä livenä. On kurjaa, jos suosikkiartisti lopettaa keikkailun, kuolee tms. ja on ikuisesti missannut tilaisuuden nähdä livenä naapurikaupungissa jotain hassua satasta ja ihmisruuhkassa olemista vastaan.
Festareilla voi myös tutustua samanlaisiin ihmisiin, niitä löytyy esim suosikkibändin muista faneista, joita ei omissa kavereissa välttämättä edes valmiiksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Väkijoukot ahdistaa valtavasti, joten itse en tykkää käydä. Riippuu varmaan festareista, mutta eihöhän sinne aika moni huumeidenkin takia mene.
Mua ahdistaa kanssa vakijoukot - mutta tajusin tassa vahan aikaa sitten, etta niista paasee "eroon" kun hankkii vippiliput. Siella ollaan sivistyneesti ja harvakseltaan muusta rahvaasta erossa, on tilaa ja palvelu pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Ilosaarirockissa(leirinnässä ja todennäköisesti itse alueella) kierteli säännöllisesti huumekoirat eli ei siellä huumehia juuri harrasteta.
Toisaalta se että huumekoiraa käytetään siellä kertoo siitä että siellä niitä huumeitakin on taltioitu. Ei siellä ihan turhaan huumekoiraa pidetä.
Eikä ne huumehörhöt jätä huumeita välistä sen takia koska siellä on huumekoiria.
Rakastan musiikkia, mutta en todellakaan sellaista, mitä suomalaisilla festareilla esitetään.
Enkä kestä niitä ihmismassoja. Tuollaisissa paikoissa ihmiset näyttävät usein itsestään sen huonoimman puolen, kun "vaihdetaan vapaalle".
En siis käy, enkä aio käydä festareilla. Pienet musaklubit ovat minun juttuni, sinne mennään kuuntelemaan musaa, eikä kanssaihmisten mölinää.
No tietenkin sun vastakohtasi eli ihminen joka pitää musiikista ja suurista ihmismassoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkijoukot ahdistaa valtavasti, joten itse en tykkää käydä. Riippuu varmaan festareista, mutta eihöhän sinne aika moni huumeidenkin takia mene.
Ei ole kokemusta, mutta luulisin, että huumeita voi käyttää/ostaa/myydä helpommin jossain muualla kuin festareilla.
Ei ne huumet taida vaikuttaa ihan samalla lailla siellä kotisohvalla kuin festareilla
Ihan selvinpäin tuli oltua rockfesteillä, eikä kenestäkään ollut haittaa omassa porukassa sai ihan rauhassa olla ja hengailla alueella ja kuunnella musiikkia.
Mutta joo kolme päivää oli toisaalta liikaa, sen suhteen tykkään enemmän klubi keikoista tai kiertue konserteista joissa on lämppäri ja joku pääesiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Luuletteko tosiaan, että esim. jossain Burning Man festareilla kaikki ihmiset on selvinpäin... Jos ootte ikinä maailmalla missään isommilla festareilla käynyt, niin kyllähän sen jo omin silminkin näkee että jotain alkoholia vahvempaa on useampi ottanut.
Miten sen nyt ottaa, alkoholi on kyllä siitä vahvimmasta päästä mitä päihteisiin tulee.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa kanssa vakijoukot - mutta tajusin tassa vahan aikaa sitten, etta niista paasee "eroon" kun hankkii vippiliput. Siella ollaan sivistyneesti ja harvakseltaan muusta rahvaasta erossa, on tilaa ja palvelu pelaa.
Jaa empä oo tätä tullut ajatelleeksi. Mä oon joutunut kiertää festarit kaukaa koska ahdistaa niin kauheasti kun tuupitaan ja tönitään. Olin kerran festareilla ja sain niin pahat muistot kun takana oleva massa tunki lähemmäs lavaa ja ihmiset alkoivat puristautua yhteen todella tiukasti, osa kaatuili massan painosta maahan ja toiset siihen niiden päälle. Tossa tilanteessa olisi aika helposti voinut tallaantua kuoliaaksi.
Olen ihan normaali ihminen, mutta en ole koskaan ajatellut meneväni festareille vaikka olen asunut nuoruuteni yhden isoimman festaripaikan läheisyydessä, olisi ollut helppo mennä.
En kauheasti tykkää olla väkijoukoissa ja muutenkin se festarijuttu kuulostaa todella epämiellyttävältä, kuraa, humalaisia, vessajonoja, kallista ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Pidän musiikista ja kävin ennen festareilla mutta en enää. Liian riskialtista. Koskaan ei milloin joku fundamentalisti jumalansa käskystä ajaa rekalla vääräuskoisten päälle tai räjäyttää itsensä taivaan tuuliin väkijoukossa.
Tätäpä auttamatta pelkään itsekin, varsinkin nykyaikana. Kiitos 2015 tapahtumien.
Väkijoukot pelottaa tästä syystä nyt enemmän kuin aiemmin. Betoniblokkeja on myös ilmestynyt joka paikkaan, ettei autoilla ja rekoilla pääse iskemään. Se kertoo paljon.
Mutta eihän festariporteilla edes tarkisteta ihmisiä kovinkaan hyvin, ei ikinä tiedä mitä sinne joku tuo vaatteiden alla.
Karmeaa ajatellakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta luulisin, että huumeita voi käyttää/ostaa/myydä helpommin jossain muualla kuin festareilla.
Tää on todella naiivi asenne, festareillahan tommonen just kukoistaa. Keskustelkaa oikeesti huumeiden vaaroista teinienne kanssa kunnolla, te vanhemmat ette kaikki tunnu tietävän miten helposti nykynuoret saavat aineita käsiinsä.
Ainakin Ilosaarirockissa(leirinnässä ja todennäköisesti itse alueella) kierteli säännöllisesti huumekoirat eli ei siellä huumehia juuri harrasteta.