Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon opettaja ja tylsistynyt kesälomalla :(

Vierailija
18.07.2019 |

Haluaisin jo töihin, mutta mitään töitä ei näin heinäkuussa (eikä edes ennen elokuun toista viikkoa) ole. Mieluummin ottaisin vaikka pari-kolme viikkoa vähemmän lomaa, jos voisin itse vapaammin valita koska lomani pidän. Olen jo tänä kesänä ehtinyt olla reilut kaksi viikkoa mieheni kanssa matkoilla ja se riittäisi minulle vallan mainiosti kesälomaksi. Nyt vain kökin kotona ja tylsistyn kuoliaaksi Netflixiä selaillen. Voisin toki lähteä yksin vielä jonnekin reissuun, mutta lentojen ja hotellien hinnat on ihan naurettavia näin koulujen loma-aikoihin. Kun opetus elokuussa alkaa, niin hinnat putoavat kolmasosaan. Mutta sitten ei voikaan enää pitää yhtään vapaapäiviä enne joulua. Opiskelijoiden syysloma menee tenttejä ja esseitä korjaillessa, sitä kun ei voi etukäteen tehdä näin kesällä. Lapsellisille tämä ammatti on varmasti todella kätevä kun ei tarvitse hoitokuvioita miettiä, mutta näin lapsettomalle yksinäiset kesälomat ovat vaan ihan hemmetin pitkiä ja tylsiä. Ideoita, mitä voisin tehdä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan opettaja ei VOI olla tämän aloituksen takana... Olen itse aineenopettaja yläasteella ja kaikki tuntemani opettajat, myös luokan-, ovat jossain työn touhussa tai toimessa 24/7. Todella liikunnallista ja kädentaitoista porukkaa, lisäksi esim. lukevat kirjoja enemmän kuin minkään muun ammatin edustajat, harrastavat musiikkia. Monet ovat varsinaisia duracell-pupuja - suorastaan rasittavuuteen asti.

Eli: en usko hetkeäkään että olet opettaja.

Vierailija
22/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan opettaja ei VOI olla tämän aloituksen takana... Olen itse aineenopettaja yläasteella ja kaikki tuntemani opettajat, myös luokan-, ovat jossain työn touhussa tai toimessa 24/7. Todella liikunnallista ja kädentaitoista porukkaa, lisäksi esim. lukevat kirjoja enemmän kuin minkään muun ammatin edustajat, harrastavat musiikkia. Monet ovat varsinaisia duracell-pupuja - suorastaan rasittavuuteen asti.

Koska sä et tunne opettajaa, joka tylsistyy yskin kotona niin sellaista ei voi olla olemassakaan? Olen minäkin liikunnallinen, mutta en niin liikunnallinen että täyttäisin sillä koko päiväni. Urheilen pari tuntia päivässä ja yleensä mieheni kanssa yhdessä kun hän tulee töistä. Luen kirjoja ja katselen sarjoja näin kesäisin, mutta onhan sekin todella yksinäistä puuhaa jos sitä tekee päivästä toiseen 5 viikkoa. Kuuntelen musiikkia ja podcasteja, juu, mutta sama juttu; ei niillä näin pitkää lomaa täytetä. Viikko tai kaksi on ihan eri juttu. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ihan tarpeeksi hommaa ja loma tuntuu loppuvan kesken! T.toinen ja toimen ope

Vierailija
24/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset esim urheile,lenkkeile, käy salilla, melonnassa. Tapaa ystäviä, sukulaisia, mene mökille. Tuunaa huonekaluja, siivoa varastot, pese ikkunat. Lähde festareille,matkoille, ulkomaille tai Lappiin. Käy ostoksilla, terassilla.

Vierailija
25/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutko oleen Tampereelta? Siellä ois esim. Tammerfestit alkamassa tänään, siinä tekemistä tulevaksi pitkäksi viikonlopuksi. Festareita kiertämällä muutenkin saisi kesän kulumaan.

Vierailija
26/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä taas marinan aihe, ihan oikeasti voisi joskus vähän miettiä. Toiset raataa persehiessä niin ettei mikään loma riitä, niin neiti tai herra nirppanokan pahin huolenaihe on liian pitkä loma. Voi jeesus.

No niin, mä raadan persehiessä elokuun puolivälistä kesäkuun alkuun työssä, jossa ei voi itse päättää edes kahvitauon paikkaa. Olen myös tehnyt muita asiantuntijahommia kuin opetusta ja sen kokemuksen perusteella voin todeta, että satojen opiskelijoiden kurssien pyörittäminen luennointeineen, materiaalien laatimisineen, palautteiden antoineen ja arviointeineen (puhumattakaan sosiaalisten sotkujen selvittelystä jne.) on huomattavasti kuormittavampaa kuin kokouksissa ja palavereissa istuminen tai excelin pyörittäminen. Mutta kuten sanottu, mulle kyllä riittäis vähempikin loma, jos sen voisi ripotella fiksummin koko vuodelle. Vaikkapa pitkä viikonloppu syksyn pimeimpänä aikana johonkin kivaan suurkaupunkiin irrottaa ajatukset töistä todella tehokkaasti. ap

Jos sulla olis kovin rankkaa töissä, niin et sinä toteais 2 viikon ulkomaanmatkan jälkeen, että se olis sulle ihan riittävä loma.

Vierailija
27/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla matematiikan opettaja

Vierailija
28/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoasioita voisi opiskella vaikka kuinka paljon ja syrjäytyneitä auttaa monin tavoin. Nämä tärkeimmät ellei puutarhaa pysty aina hoitamaan.

Vierailija
29/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kirjoja ihan valtavasti, tänä vuonna jo 76 kirjaa luettu. Tv Ope

Vierailija
30/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika miehes ja hommaa sellainen joka tykkää vauhdikkaammasta menosta.

Vierailija
31/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jollei kesällä tekemistä keksi. Maa on pullollaan tapahtumia, erilaisia kesäkursseja on tarjolla moneen lähtöön, voi piirtää, maalata, valokuvata, videoida, opetella kokkaamaan uusia ruokalajeja tai tekemään käsitöitä, joita ei ole aiemmin tehnyt...Missäs ystävät ja sukulaiset? Eikö ole yhteistä tekemistä? Kesäreissu kotimaan kaupunkiin, jossa et ole koskaan käynyt?

Olen opettaja itsekin ja mulla menee lukuvuodesta toipumiseen pari viikkoa. Lomalta alkaa tuntua heinäkuun alussa. Siihen mennessä on tehty suursiivous ja esimerkiksi tyhjennetty työhuone ylimääräisestä tavarasta (teen osin etätyötä kotona). Monesti olen osallistunut kieli- tai kuvataidekursseille kesäisin. Tietyt festarit kuuluvat ohjelmaan myös. Elokuun alussa alan päivittämään opetusmatskuja ja verkkokursseja. Ulkomaanreissut teen syksyisin (on lupa siirtää syysloman ajankohtaa ellei tästä kärsi muu porukkaa/oma työnteko).

Epäilen kyllä, että aloittaja ei ole tosissaan. Tai sitten pitää kyhnätä sen puolison kanssa ja odotella tätä töistä saapuvaksi, jotta voi harrastaa yhdessä liikuntaa (!?)

Vierailija
32/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaipaisitko siis lapsiperhe-arkea? No, voisitko laittaa homman vireille:)

Vierailija
33/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla matematiikan opettaja

Hekö istuvat sohvalla kädet ojossa koko kesälomansa?

Vierailija
34/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän siinä mielessä, että näin pätkätyöttömänä itselläkin alkaa tekemisen puute ärsyttää siinä kuukauden kohdalla viimeistään. Jos ei ole pakollista ohjelmaa, ei välttämättä aina saa itsestään irti tehdä mitään kovin järkevää. Ehdotuksiani ovat kotikaupungin nähtävyyksien katselu ja lukuvuoden aikana rästiin jääneet kotihommat, kuten isomman siivouksen tekeminen. Onkos ikkunat pesty tältä vuodelta? Jos tosissaan tuntuu loma liian pitkältä, niin töitäkin voi hakea eikä niitä kaikkia sovita talvella. Esim. siivoojia ja rakennusapulaisia kesätuurauksiin haetaan kyllä vielä heinäkuun puolellakin.

Vierailija
35/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani opettajat lähinnä ahdistuvat, kun lukuvuosi alkaa.

Vierailija
36/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että opettajien täydennyskoulutukset järjestettäisiin kesällä opetuksettomana aikana.

Ihan hassua, että kesällä ei koulutuksia juurikaan ole.

Voisivat jopa olla pakollisia Opettajille

Vierailija
37/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani opettajat lähinnä ahdistuvat, kun lukuvuosi alkaa.

Joo, minua ahdistaa jo nyt elokuun 6.

Vierailija
38/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaisi kuvitella tilannetta, että minulla olisi tylsää.

T. Toinen ope

Vierailija
39/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudeksi Pattayalle , ei tuu tylsää .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi