Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon opettaja ja tylsistynyt kesälomalla :(

Vierailija
18.07.2019 |

Haluaisin jo töihin, mutta mitään töitä ei näin heinäkuussa (eikä edes ennen elokuun toista viikkoa) ole. Mieluummin ottaisin vaikka pari-kolme viikkoa vähemmän lomaa, jos voisin itse vapaammin valita koska lomani pidän. Olen jo tänä kesänä ehtinyt olla reilut kaksi viikkoa mieheni kanssa matkoilla ja se riittäisi minulle vallan mainiosti kesälomaksi. Nyt vain kökin kotona ja tylsistyn kuoliaaksi Netflixiä selaillen. Voisin toki lähteä yksin vielä jonnekin reissuun, mutta lentojen ja hotellien hinnat on ihan naurettavia näin koulujen loma-aikoihin. Kun opetus elokuussa alkaa, niin hinnat putoavat kolmasosaan. Mutta sitten ei voikaan enää pitää yhtään vapaapäiviä enne joulua. Opiskelijoiden syysloma menee tenttejä ja esseitä korjaillessa, sitä kun ei voi etukäteen tehdä näin kesällä. Lapsellisille tämä ammatti on varmasti todella kätevä kun ei tarvitse hoitokuvioita miettiä, mutta näin lapsettomalle yksinäiset kesälomat ovat vaan ihan hemmetin pitkiä ja tylsiä. Ideoita, mitä voisin tehdä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyötä? Minä olin itse nuorena, lapsettomana opettajana osan kesälomasta kesätöissä, mutta se piti toki ennakoida jo talvella.

Vierailija
2/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jotain uusi taito/kieli

Mulla on Aina jokin projekti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mansikanpoimijaksi.

Vierailija
4/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna varaa reissu jo kesäksi joululoman aikana. Laita kalenteriin

Vierailija
5/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele jotain uusi taito/kieli

Mulla on Aina jokin projekti

Totta puhuen mulla ei oikein ole riittävästi itsekuria, että yksin opettelisin jonkun uuden kielen tai taidon. Tarvitsisin siihen sosiaalisen ympäristön ja ohjausta - kuten vaikkapa kansalaisopiston - mutta ne on kesäisin kiinni. Opiskeluaikanakin oli vaikea suorittaa kesätenttejä, kun yksin lukeminen nyt vaan on ihan pakkopullaa. Mieluummin osallistuin luennoille ja keskusteluihin. Ihailen ihmisiä, joilta löytyy tahdonvoimaa nousta lomalla aikaisin tekemään yksin jotain harjoitustehtäviä 8 tunniksi koneelle. ap

Vierailija
6/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja poimimaan.

Vierailija
7/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyötä? Minä olin itse nuorena, lapsettomana opettajana osan kesälomasta kesätöissä, mutta se piti toki ennakoida jo talvella.

Tää vois toimia, mutta vaatisi tosiaan ennakoimista. Ehkä ens vuonna? Mulla on harrastuksen kautta kakkostyö, jota olen vähän tehnytkin tässä kesän aikana, mutta ei se vie aikaa kuin 3-4 tuntia viikossa. ap

Vierailija
8/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tylsillä ihmisillä on tylsää.

Vierailija
9/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoja poimimaan.

Hmm... Asun keskustassa eikä mulla ole autoa. Voiko tätä duunia tehdä julkisten varassa? ap

Vierailija
10/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna varaa reissu jo kesäksi joululoman aikana. Laita kalenteriin

Kalliita ne on silti kesälomien aikaan :( ap

Vierailija
11/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu? Jos juopottelisit niin kuin me muutkin lomalaiset? Kai sinulla on kesämökki? Sielläkin on mukava juopotella.

Vierailija
12/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla pikemmin yksinäisyys ja elämän sisällyksettömyys, joka hukkuu näppärästi normaalisti työn alle. 

Nimimerkki Omaa elämäntilannettaan työtaakan alle paennut

Vierailija
13/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule rakastelemaan kanssani!

Vierailija
14/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä voi matkailla missä tahansa. Mennä street viewllä, katsoa paikan hotelleita ja ravintoloita ja nähtävyyksiä ja maisemia. Voi myös harjoitella kieliä kevyemmin kääntämällä pieniä tekstejä tai youtube-videioiden avulla. 

Liiku: kävele, pyöräile, ui, tanssi tms. 

Vierailija
15/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma taitaa olla pikemmin yksinäisyys ja elämän sisällyksettömyys, joka hukkuu näppärästi normaalisti työn alle. 

Nimimerkki Omaa elämäntilannettaan työtaakan alle paennut

No eikö se ole kuitenkin ihan normaalia, että työ tuo ihmiselle merkitystä ja sisältöä elämään? Ei ole ihan sattumaa, että työttömillä on usein haasteita elämänhallinnan kanssa, kun arjessa ei ole struktuuria tai sen ainakin joutuu itse rakentamaan. Se, että päivässä on 8 tuntia sosiaalista elämää ja mielekästä tekemistä on mielenterveydelle aika oleellinen juttu. Perheelliset eivät tätä varmastikaan ymmärrä, koska lasten kanssa oleminen tuo lomallekin vastuuta, aikataulua ja sosiaalisia kontakteja. ap

Vierailija
16/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä voi matkailla missä tahansa. Mennä street viewllä, katsoa paikan hotelleita ja ravintoloita ja nähtävyyksiä ja maisemia. Voi myös harjoitella kieliä kevyemmin kääntämällä pieniä tekstejä tai youtube-videioiden avulla. 

Liiku: kävele, pyöräile, ui, tanssi tms. 

Street view on kyllä paras! Teen virtuaalimatkoja tosi paljon :) Lisäksi käyn joka päivä ulkona lounaalla ja iltaisin kun mies tulee töistä niin treenataan yhdessä jotain muutama tunti. Siksi en päivisin viitsi kauhean paljon kroppaa rasittaa, ettei mene ihan tukkoon. ap

Vierailija
17/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä taas marinan aihe, ihan oikeasti voisi joskus vähän miettiä. Toiset raataa persehiessä niin ettei mikään loma riitä, niin neiti tai herra nirppanokan pahin huolenaihe on liian pitkä loma. Voi jeesus.

Vierailija
18/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pikku prostaus nyt kun on aikaa? Ottaisit muutaman (2-5) asiakasta päivässä oman halun mukaan. Olisit avomielinen niin voisit oppia uusia juttuja jotka on sitten kiva esitellä miehelle. Siitä jäisi sitten kivasta liksaa myös säästöön. Suosittelen niille sijoittamista.

Vierailija
19/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele koodamaan, mene poimimaan marjoja, opettele uusi kieli

Vierailija
20/39 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä taas marinan aihe, ihan oikeasti voisi joskus vähän miettiä. Toiset raataa persehiessä niin ettei mikään loma riitä, niin neiti tai herra nirppanokan pahin huolenaihe on liian pitkä loma. Voi jeesus.

No niin, mä raadan persehiessä elokuun puolivälistä kesäkuun alkuun työssä, jossa ei voi itse päättää edes kahvitauon paikkaa. Olen myös tehnyt muita asiantuntijahommia kuin opetusta ja sen kokemuksen perusteella voin todeta, että satojen opiskelijoiden kurssien pyörittäminen luennointeineen, materiaalien laatimisineen, palautteiden antoineen ja arviointeineen (puhumattakaan sosiaalisten sotkujen selvittelystä jne.) on huomattavasti kuormittavampaa kuin kokouksissa ja palavereissa istuminen tai excelin pyörittäminen. Mutta kuten sanottu, mulle kyllä riittäis vähempikin loma, jos sen voisi ripotella fiksummin koko vuodelle. Vaikkapa pitkä viikonloppu syksyn pimeimpänä aikana johonkin kivaan suurkaupunkiin irrottaa ajatukset töistä todella tehokkaasti. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän