Kokoperheen retki toiveissa..
.. Mutta mies ei haluaisi muuta vapaa-ajalla kuin koneen ääressä istuksia tai kahvitella kavereidensa kanssa. Kuinka saisi innostumaan koko perheen retkiin? Lyhyetkin retket vähissä ja nekin kävisi pikkulapsiperheessä
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat mukaan tyypin, joka ei halua tulla mukaan? Haluatko katsoa hänen murjottamistaan? Vai mitä ihmettä?
Hän on huippuisä kotona lapsille ja lapsetkin toivoneet hänen kanssaan retekä. Mies jokseenkin introvertti eikä innostu etenkään retkikohteita joissa paljon ihmisiä. Olen puhunut hänelle lukuisia kertoja siitä että koko perheen retki toiveissa, kohteeseen saisi vaikuttaa mutta ei lämpene ajatukselle, saattaa sanoa "katsotaan" mutta siihen jää eikä suunnittelua halua kun muuten hermostuu
-apVoisiko mies puolestaan viedä lapset vaikka metsään, missä ei ihmiset häiritse, niin sinäkin saisit välillä kahvitella rauhassa?
Välillä hän tekeekin niin, tänään viimeksi ottaen leikki-ikäiset lapset mukaan asioinneilleen mutta vauvaa ei halunnut mukaan kun hankaloittaa kuulemma liikkumista
-ap
Tuo on täysin totta, vauvan kanssa liikkuminen on aina vaikeampaa, pitäisi syöttää ja vaihtaa vaippaa ja joskus se vauva vaan itkee koko asioiden hoitamisen ajan. Sun pitäis oppia hyväksymään tilanne, että teillä on pienet lapset, ei ne reissut oo tässä vaiheessa niin tärkeitä, kun lapset kasvavat, jokainen osaa jo kävellä itse ja ovat jo hieman omatoimisia, niin silloin on helpompi alkaa miettiä niitä reissuja, tuossa vaiheessa kannattaa käyttää ne lapsille sopivat kohteet HopLop, ABC.n seisovapöytä ja lasten leikkipaikka, kylpylöiden pienet lapsiystävälliset allas osastot ym. hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat mukaan tyypin, joka ei halua tulla mukaan? Haluatko katsoa hänen murjottamistaan? Vai mitä ihmettä?
Hän on huippuisä kotona lapsille ja lapsetkin toivoneet hänen kanssaan retekä. Mies jokseenkin introvertti eikä innostu etenkään retkikohteita joissa paljon ihmisiä. Olen puhunut hänelle lukuisia kertoja siitä että koko perheen retki toiveissa, kohteeseen saisi vaikuttaa mutta ei lämpene ajatukselle, saattaa sanoa "katsotaan" mutta siihen jää eikä suunnittelua halua kun muuten hermostuu
-apVoisiko mies puolestaan viedä lapset vaikka metsään, missä ei ihmiset häiritse, niin sinäkin saisit välillä kahvitella rauhassa?
Välillä hän tekeekin niin, tänään viimeksi ottaen leikki-ikäiset lapset mukaan asioinneilleen mutta vauvaa ei halunnut mukaan kun hankaloittaa kuulemma liikkumista
-apTuo on täysin totta, vauvan kanssa liikkuminen on aina vaikeampaa, pitäisi syöttää ja vaihtaa vaippaa ja joskus se vauva vaan itkee koko asioiden hoitamisen ajan. Sun pitäis oppia hyväksymään tilanne, että teillä on pienet lapset, ei ne reissut oo tässä vaiheessa niin tärkeitä, kun lapset kasvavat, jokainen osaa jo kävellä itse ja ovat jo hieman omatoimisia, niin silloin on helpompi alkaa miettiä niitä reissuja, tuossa vaiheessa kannattaa käyttää ne lapsille sopivat kohteet HopLop, ABC.n seisovapöytä ja lasten leikkipaikka, kylpylöiden pienet lapsiystävälliset allas osastot ym. hyödyksi.
Tänä vuonna kaksi retkeä onnistunut koko perheen voimin: maatila sekä mainitsemasi hoplop. Molemmat reissut oli muutaman tunnin luokkaa ja sekin ajallisesti riittävä
-ap
Lasten kanssa pitää joustaa. Haluan lapsistani reippaita ja ennakkoluulottomia, siksi olen usein mukavuusalueeni rajamailla.
Käytännössä teen paljon asioita siksi, että toivon lapsistani rohkeita, sosiaalisia ja heidän näkevän maailmaa eri näkökulmista.
Tälläinen kasvatus on kuin pistäisi rahaa pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa pitää joustaa. Haluan lapsistani reippaita ja ennakkoluulottomia, siksi olen usein mukavuusalueeni rajamailla.
Käytännössä teen paljon asioita siksi, että toivon lapsistani rohkeita, sosiaalisia ja heidän näkevän maailmaa eri näkökulmista.Tälläinen kasvatus on kuin pistäisi rahaa pankkiin.
Tietysti toivon lapsistani menestyjiä, ja heidän myöhemmin korvaavan minulle vaivannäköni. Eli tässä on myös itsekkäät motiivit taustalla.
Tämä tilanne meilläkin, en pakota mutta pyyntöni ja kyselyni tuntuneet toisesta toisinaan vaatimiselta
-ap