Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät vastaa mitään, kun heille puhuu jostain tärkeästä?

Vierailija
18.07.2019 |

Ovatko muut törmänneet sellaisiin ihmisiin. Jos puhun heille jostain minulle tärkeästä asiasta, he ovat hiljaa eivätkä sano mitään. Jos taas puhun jostain vähemmän tärkeästä, he vastaavat normaalisti. Tämän huomaa myös sähköpostissa, että jos kirjoitan tärkeistä ja vähemmän tärkeistä asioista, niin vastaaja kommentoi vain sitä juttua joka oli vähemmän tärkeä eikä vastaa siihen tärkeään asiaan ollenkaan. Tämä hämmentää minua, koska en tiedä mistä on kyse.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuolassanaisuus liittyy joihinkin mielenterveysongelmiin ja neurologisiin tiloihin. Maanikko kälisee koko ajan, asperger-Atte jauhaa esim. tasoteoriaa ja kiltin miehen ulinaa.

Ehkä ap vaikuttaa hitusen häiriintyneeltä, ja paras taktiikka on olla kuuntelematta. Kommentointi kun voisi provosoida sinusta aggressioita esiin.

Vierailija
42/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuuntele hetkeäkään jonkun puolisoanalyysiä. Arjen hauskoja sattumuksia voin kuunnella, mutta kenenkään kolmannen henkilön haukkumista en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuollaisia ihmisiä pari. Se on minusta omituista, mutta ainakaan heillä se ei ole mielenosoituksellista "ei kiinnosta"-viestimistä, koska yhtäkkiä saattavatkin taas kommentoida ja kysyä jotain.

Ehkä heistä ei tunnu kiusalliselta olla antamatta mitään palautetta? Ehkä he ovat sosiaalisesti erilaisia? Ainakin yksi tuntemani "hiljaa olija" on aika suora ja teeskentelemätön ihminen luonteeltaan muutenkin, varsinkin läheisten kanssa ollessaan eli hän luultavasti ajattelee, että jos ei ole mitään sanottavaa, niin sitten voi olla hiljaa.

Toisaalta jos he aina ovat hiljaa vain tiettyjen puheenaiheiden kohdalla, se voi olla joko tietoinen tai tiedostamaton viesti, etteivät he halua keskustella siitä asiasta. Esim. parisuhdejutut ovat monen mielestä liian intiimejä keskustelunaiheita.

Olen itse tuollaisen vastakohta. Vastaan aina edes minimipalautteella tai nyökäytän.

Vierailija
44/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja.

Olen kertonut vaikeasta sairaudestani. Vastaus: 😐

Ei kiinnosta, kaikki muu kiinnostaa. Henkilö on 50+ mies, myyntitausta, kepulainen. Tunteeton paska.

Luultavasti joku sosiopaatti-bipolaari-hu-oranpanija Länsirannikolta.

Vierailija
45/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika harvassa ovat ihmiset, joiden kanssa haluan keskustella heidän parisuhteestaan tai omastani. Normaali ihminen välttää viimeiseen asti sekaantumasta ja ottamasta kantaa. Luultavasti itse avaudut aivan liikaa yksityisasioistasi tai ainakin väärille ihmisille. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi kommentoida seurustelukumppaniasi?!?

En todellakaan halua, että kukaan ottaisi kantaa parisuhteeseeni. Kumppani vain on niin iso osa elämää, että on vaikea olla puhumatta hänestä mitään. On elämässä tietysti muitakin asioita, mutta niistä suuri osa on sellaisia, jotka haluan pitää vain pienen piirin tiedossa. Kumppanista sentään haluan kertoa edes jotain.

Ohis...mun mielestä on ihan ok kertoa ystävälleen kumppanistaan. Mutta on vähän outo ajatus, että ystäväsi pitäisi alkaa keskustella kanssasi kumppanistasi. Mäkin kerron joskus ystävilleni jotain koirastani, mutta se on vaan sellainen "nice to know" -asia enkä odotakaan, että sitten alettaisiin keskustella mun koirastani. Ja en siis odota edes mitään merkityksetöntä  "vai niin" -kommenttia. 

Mun mielestä näillä "vai niin", "aha" yms kommenteilla on merkitystä vain silloin, jos puhuja saattaa olla epävarma siitä, kuunteliko toinen vai ei. Esimerkiksi jos kerrot työkaverillesi jotain juttua ja hän siinä samaan aikaan kirjoittaa sähköpostia, tuollaisella kommentilla hän voi osoittaa kuunnelleensa sua, vaikka tekikin samaan aikaan jotain muuta. 

Vierailija
46/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm

Vierailija
47/47 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja.

Olen kertonut vaikeasta sairaudestani. Vastaus: 😐

Ei kiinnosta, kaikki muu kiinnostaa. Henkilö on 50+ mies, myyntitausta, kepulainen. Tunteeton paska.

Olet väärää rotua etkä muodollisesti pätevä. Joudat kuolemaan pois ilman huomiota. Oikealla habituksella alkaa ”tukeminen” - taloudellinen, henkinen, verbaalinen - mitä ikinä haluatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme