Lapsen kaverin tulevat synttärit ja sukupuolitettu ohjelma, kehtaanko soittaa ja kysyä pääseekö tyttö "poikien ohjelmaan" ?
Kutsussa mainitaan selkeästi, että pojille luvassa karting-ajoa ja tytöille poniratsastusta. Tyttöni 6v haluaisi mieluummin tuonne kartingiin kuin ratsastamaan, sillä ratsastaa saa muutenkin mummolassa mielin määrin. Kehtaanko soittaa pääsisikö tyttö tuonne kartingiin? Kehtaisitteko itse?
Kommentit (25)
Vähän oudolta kuulostaa tuollainen jaottelu. Kuitenkin juhlien järjestäjä päättää juhlien ohjelman ja sen ketä kutsuu, joten menisin juhlien järjestäjän toiveen mukaisesti tai en osallistuisi ollenkaan. Luultavasti juhlien järjestäjällä on joku syy tälle ryhmäjaolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudot synttärit, jos vieraat tuollai jaotellaan tekemään eri asioita (ja huom. en ole sukupuolineutraliushömpöttäjä). Kivempaa on, jos on yhteistä tekemistä tai voi kokeilla, mitä haluaa.
Minä taas olen sulupuolisensitiivisyyden kannalla. Miksi pilkkaat asiaa, etkö ymmärrä että se on jokaisen etu? Saada tehdä sitä mihin on halua ja kykyä.
En pilkkaa. Olen aina kannattanut sitä, että saa valita mieleisensä. Omalla tytöllänikin on ollut autoja ja parkkitalo, enkä edes ajatellut, että siinä olisi jotain outoa. Kirjoitin juuri, että voi kokeilla, mitä HALUAA, mutta et näköjään edes huomannut, kun takerruit yhteen sanaan).
Mä olen ollut lapsena juhlissa, joissa pojille oli ohjelmana lentosimulaattori ja tytöille keppihevostelua... Arvatkaa kumpaan halusin oikeasti mennä! N29
Soita vaan. Mä olisin joutunut soittamaan että pääseekö mun poika ratsastamaan, kun autoilu ei nappaa yhtään.
Onpa kyllä typerä jaottelu. Mitä jos joku poikakin haluaisi mieluummin ratsastaa? Ei anneta edes mahdollisuutta kun on uloke jalkojen välissä. Vanhahtavaa.