euvo Hakkarainen EU:ssa "Minä puhun suomea, vaikka osaisin mitä”
– Täällä ei osata kerman päälle, hän tuskastelee kaataessaan 10-prosenttista kermaa kahviinsa.
– Ruoka täällä on hyvää. Vaikka kyllä minä pidän suomalaisesta enemmän, Hakkarainen toteaa.
Kielitaidon hän uskoo Brysselissä riittävän, vaikkei juuri englantia puhukaan. Isoissa kokouksissa parlamentissa korvaan tulee tulkkaus, koska iso osa edustajista puhuu omalla kielellään. Pienemmissä ryhmäkokouksissa tulkki istuu vieressä.
– Minä puhun suomea, vaikka osaisin mitä, hän laukoo.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Euroopan Unionissa asustaa 500 miljoonaa ihmistä. Jos tämän kokonaisuuden päätöksentekoon tarvitaan muutama tulkki niin se on aivan naurettavan pieni asia.
Jos tulkki maksaa 100 000 € vuodessa siitä syntyy kustanusta 0,0002 € per kansalainen. Eiköhän me tästä taakasta selvitä kun oikein pinnistetään ja vedetään vyötä kireälle.
Harmi vaan että teukan aivopierujen tulkkaus on rahaa joka heitetään kankkulan kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi aina unohtuu, että Teukka on arvostettu sahatalousosaaja Etelä-Amerikassa, ja on ollut siellä usein. Melkein tyhmempikin voisi siitä päätellä, ettei Teukan kielitaito ole nollatasoa.
Teukka vaan pitää tiukasti kiinni kielitasa-arvosta. Ja se on aivan oikein.Sitä paitsi ketä kiinnostaa jonkun Justin Trudeaun tapaaminen?
Kanadan sekopää pääministeri, joka ei edes itse tiedä, onko lintu, kala, vai makkaranpala.Ketä h*l**ttiä kiinnostaa jonkun Vastaus C) Kanadan tapaaminen? Miksi edes pitäisi?
Tokihan sellaisella suurtaloudella kuin Viro on varaa suhtautua yliolkaisesti sellaiseen pikkutalouteen kuin Kanada.
Eiku...
Nii-in? Selitäpä tuo sun eiku. Kanadalla ei ole mitään arvoa EU:lle.
Enpä olisi ikinä uskonut, että Teuvo jatkaa Agricolan ja Lönnrothin hommia...
Suomen kielen säilyttäjä. On sillä ainakin itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi Teukka - aika surullinen hahmo. Sanoo ip-lehden haastattelussa, et alkoholi ei hänelle ole ongelma. Ei kuulemma juo kännejä. 3 viikkoa sitten juhannuspäivänä näin hänet kotikylänsä baarissa keskellä päivää ympäri päissään. Kaveri kuskina jne. En usko enää sanakaan, mitä tämä euroedustajamme sanoo.
Et ole mitään nähnyt, kun olit itse niin tuhannen päissäsi itse ja juhannuspäivällä olit jo sammunut.
Voi kun olisinkin ollut. Näin raskaana olisin tosin aiheuttanut enemmän paheksuntaa kuin Teukka. Aika jännä juttu tämä "ite oot" argumentointi - kun ei muutakaan keinoa ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopan Unionissa asustaa 500 miljoonaa ihmistä. Jos tämän kokonaisuuden päätöksentekoon tarvitaan muutama tulkki niin se on aivan naurettavan pieni asia.
Jos tulkki maksaa 100 000 € vuodessa siitä syntyy kustanusta 0,0002 € per kansalainen. Eiköhän me tästä taakasta selvitä kun oikein pinnistetään ja vedetään vyötä kireälle.
Harmi vaan että teukan aivopierujen tulkkaus on rahaa joka heitetään kankkulan kaivoon.
Ootsä Drunkerista eiku Junckerista? Ei mene hyvät viinat siinä hukkaan, EU:n komission presidentissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä asialle vinoillaan ja naureskellaan, kuitenkin suomen kansa on hänet sinne valinnut.
Ei vaan pieni osa kansasta. Minä en häntä äänestänyt, kuten ei suurin osa muistakaan. Äänestitkö sinä?
Ei niitä muitakaan äänestänyt kuin pieni osa kansasta. Mikä se sun sanoma tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama tulkki? Euroopan parlamentti on maailman suurin tulkkien työllistäjä.
Luulin, että Suomen sossu.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on junttila.
Niin on.
En ole aiemmin sitä erityisesti koskaan niin allekirjoittanut.
Mielipiteeni muuttui, kun pääkaupunkiseudulla jopa kaksi eri "pätevää ja kokenutta" kiinteistönedustajaa tuli myytävään kotiini ensikäynnille lyllertämään hikisin ja silsaisin paljain varpain ympäri asuntoani, meni usko tämän kansan sivistykseen.
Jouduin pesemään, sekä matot, että lattiat tehopesulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi aina unohtuu, että Teukka on arvostettu sahatalousosaaja Etelä-Amerikassa, ja on ollut siellä usein. Melkein tyhmempikin voisi siitä päätellä, ettei Teukan kielitaito ole nollatasoa.
Teukka vaan pitää tiukasti kiinni kielitasa-arvosta. Ja se on aivan oikein.Sitä paitsi ketä kiinnostaa jonkun Justin Trudeaun tapaaminen?
Kanadan sekopää pääministeri, joka ei edes itse tiedä, onko lintu, kala, vai makkaranpala.Ketä h*l**ttiä kiinnostaa jonkun Vastaus C) Kanadan tapaaminen? Miksi edes pitäisi?
Tokihan sellaisella suurtaloudella kuin Viro on varaa suhtautua yliolkaisesti sellaiseen pikkutalouteen kuin Kanada.
Eiku...Nii-in? Selitäpä tuo sun eiku. Kanadalla ei ole mitään arvoa EU:lle.
No onpa sun mielestä EU voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä asialle vinoillaan ja naureskellaan, kuitenkin suomen kansa on hänet sinne valinnut.
Ei vaan pieni osa kansasta. Minä en häntä äänestänyt, kuten ei suurin osa muistakaan. Äänestitkö sinä?
Ei niitä muitakaan äänestänyt kuin pieni osa kansasta. Mikä se sun sanoma tässä on?
Just se. Osa kansasta.
Eiku...