Ystäväni juo kokoajan!
On juonut kesälomansa ja rahansa ja jatkaa juomista työpäivän jälkeen. On alkanut hengailemaan alkkisporukoissa eikä juuri poistu vapaa aikana kotoaan kuin alkoon. Mitä tehdä? Ystäväni on siis nelikymppinen nainen.
Kommentit (37)
Olen puhunut mutta ei korvaansa lotkauta vaan minä olen tylsä tyyppi. Ap
Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä, jotka ovat samalla myös työelämässä olevia alkoholisteja. Tekevät työnsä ja pääasiassa hyvin, sillä tällaiselle alkoholistille on kunnia-asia hoitaa työnsä viimeisen päälle. Kun sinulla on säännöllinen toimeentulo, niin tämä mahdollistaa ns. laadukkaan alkoholismin.
Alkoholismi voi olla muutakin, kuin se tyypillinen kakat housussa puistossa-tapaus. Käytetään arkena päivittäin töiden jälkeen runsaasti, viikonloppuisin sitten aina "pelti kiinni". Alkoholin kokonaismäärä on valtavaa, verrattuna suosituksiin. Kun toleranssi kasvaa, niin määrät kasvaa.
Alkoholisti ei juo juopuakseen ja hauskuuden vuoksi, vaan siksi että on riippuvainen. Tämän riippuvuuden katkaisu on taikasana sille, paraantuuko ihminen tästä taudista koskaan. Osa parantuu, osa ei..nämä joutuvat sitten aikanaan ennen aikaiseen hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitanko siis hänen töihin? Ap
Ihan tosissasiko kysyt?
Haluaisiko sun ystävä ryypätä ja panna mun kanssa? Olen kiltti ja kohtelias mies.
Lähetin prepaidista viestin ystäväni esimiehelle. Jospa hän saisi nyt apua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On karannut tänäkesänä näin pahaksi.
Hallituksen kokoonpano todennäköisesti syynä. Millään ei ole enää mitään väliä ja ystäväsi tietää sen.
Tämä! Ajattelin itsekin heittäytyä deekikselle ihan vain vähentääkseni verokertymää että punavirheä hallitus näyttäisi pahalta.
Ei, en ole ennestään sossupummi, vuositulot vaihdelleet 60-70k € haarukassa (en siis varsinainen nettomaksaja kuitenkaan, mutta oman paikkani olen täyttänyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis olemassa nestemäisiä kokoajia, ja miten ne käytännössä toimivat?
Jos henkilö on palkannut kokoajan ja nyt juo niin, ettei voi kokoajan palkkaa maksaa.
Hän siis juo kokoajan.
Tuolla menolla hän juo vielä siivoajan ja varustevajan...
Jos juo töiden jälkeen ja lomilla,mutta on selvinpäin töissä ja hoitaa työnsä,ei työpaikan asia.Sitten jos kännissä töissä tai krapulapoissaoloja on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin prepaidista viestin ystäväni esimiehelle. Jospa hän saisi nyt apua. Ap
Miten alkaa tuntua, että tämä on taas joku lomatissuttelua paheksuva provoilija? Ei työpaikalla voida puuttua asiaan, jos ystäväsi hoitaa työnsä kuten pitääkin eikä ole humalassa tai silminnähden pahassa kankkusessa töissä. En ihmettelisi, jos ystäväsi katkaisee sinuun välit saadessaan selville sinun viestittelysi pomolle. Nyt alat ottaa itsellesi sellaisia valtuuksia, jotka eivät sinulle kuulu.
Ei ole ap:n asia ilmoitella työpaikalle. Työnantaja kyllä puuttuu asiaan jos haittaa työntekoa. Kaikki saa vapaa-ajalla tehdä mitä haluaa.
Ap, onko ystävälläsi perhettä? Teet tosi hienon teon jos vielä kerran istutat hänet alas ja yrität puhua juomisesta. Jos tosiaan laitoit viestiä hänen esimiehelleen niin se oli kyllä minusta aika hurja temppu. Eihän kyseessä ole alaikäinen eikä esimies ole sama kuin vanhemmat.
Ethän ap oikeasti ottanut yhteyttä ystävän pomoon? Jos niin teit, voit heittää hyvästit ystävyydelle.
Tänä päivänä alkoholisti saa lähdot kun yt alkaa. Kuluerä firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos töistä ohjaavat kerta hoitoon, pitäisikö ilmoittaa sinne? Nimettömänä. Ap
Jotkut ohjaavat hoitoon, jotku antaa potkut.
No ei kuulu työpaikalle vaikka jois kesälomallaan joka päivä.
Kyseessä oleva apn ystävä juo lomilla ja töiden jälkeen arkisin, eli tuskin selvää päivää näkee. Ja se kuuluu työnantajalle , jos on kännissä tai rapulassa töissä.
Apua kaivataan! Onntaas kännissä! Ap
Oletko suoraan puhunut asiasta ystävällesi?