Millaista taidetta hankkisit kotiisi jos sinulla olisi varaa mihin vain?
Niin, millaista taidetta hankkisitte kotiinne, jos rahaa olisi käytettävissä mielin määrin?
Kommentit (48)
Esittävää taidetta nyt ainakin, en mitään geometrisiä muotoja tai jotain kikkailua. Raskaat öljyvärityöt eivät niin kiinnosta, kun ei ole sellaista kotiakaan, mihin ne mahtuisivat. Niitä kun pitäisi sitten olla enemmän, ei vaan yhtä tai kahta taulua.
Grafiikkaa ja akvarelleja. Ja patsaista tykkään, mutta eipä niillekään paikkoja olisi.
Mä tietysti teettäisin itsestäni lukuisia eri muotokuvia ja ripustaisin niitä kaikkiin huoneisiin.
Nuorten naistaiteilijoiden teoksia ostaisin. Jotain perinteisiä maisemakuvia tai jotain vähän modernimpaa
Vaikea sanoa, kotona on kaikenlaista taidegrafiikasta valokuviin ja julisteisiin. Yhtä sekalaista taidetta varmaan ostaisin jos rahasta ei tarvitsisi välittää, mutta silloin olisi oikeasti vapaa ostamaan mitä vaan. Joku patsas voisi olla aika alkupäässä, sellaista ei ole. En lähtisi haalimaan mitään statuksen, harvinaisuuden, arvon tjsp perusteella, vaan ihan vaan sen mukaan mikä miellyttää ja mitä haluaa katsella kotona.
Meillä on hieno moderni taidekokoelma. Puolisoni töitä (hän on taidemaalari) sekä hänen kollegoidensa kanssa vaihtamia tai heiltä lahjoiksi saatuja
M: maalauksia, grafiikkaa, pari veistosta.
Joskus näyttelyissä tulee vastaan kiinnostavia teoksia jotka haluaisin kotiimme. En mieti onko tekijä mies vai nainen, nuori tai vanha. Miten tuollaiset seikat voivat vaikuttaa jonkun taideostajan päätökseen?
Minua harmittaa, että kotimme on pieni (osa töistä on varastossa). Haluan isomman asunnon
Alastomia lapsia esittäviä teoksia.
Ei, ei mitään seksuaalista en ole paedofiili.
Täällä tehdään ja maalataan taulut ihan itse.
Canvas-tauluja New York-maisemin, torilta värikkäitä halpisteoksia, maalattuja kivikissoja, etelänmatkalta katupiirtäjien piirrokset koko perheestä... Onhan näitä. Mauttomuudesta ei pidä kiistellä.
Ison värikkään hevospatsaan. Niitä oli jossain ”rikkaiden panttilainaamo” jaksossa. Käsin maalattuja, todella upeita. Hinta oli useita kymmeniä tuhansia...
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi taidetta.
Miksi vastasit tähän? Lue otsikko. Mitä siinä kysyttiin?
Ma ostaisin varmaan sita mita ostan nytkin: kasin tehtyja mattoja ja ryijyja, savilautasia, keraamisia astioita, vesipiippuja, kasin kirjailtuja tyynynpaallisia, tilkkuhuopia ym.
En ole erityisesti taiteen peraan, mutta pidan kauniista, varikkaista, kasin tehdyista kayttoesineista - ne on mun mielesta joskus ihan kuin taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Ison värikkään hevospatsaan. Niitä oli jossain ”rikkaiden panttilainaamo” jaksossa. Käsin maalattuja, todella upeita. Hinta oli useita kymmeniä tuhansia...
Minä voisin väsätä isonkin hevospatsaan muutamalla tonnilla. Olen melko pikkutarkka ja realismiin kykenevä.
En minkäänlaista. Ei kiinnosta taide missään määrin, enkä halua seinilleni yhtikäs mitään taidetta enkä mitään turhanpäiväisiä patsaita keräämään pölyä.
Ostaisin nuorten suomalaisten taitelijoiden töitä. Sellaisia, jotka miellyttävät silmää ja sopivat kotiini.
Enkä tinkisi hinnasta, koska ymmärrän että taiteen tekeminen on heidän työtään, josta he saavat elantonsa. Aloittajahan oletti, että rahaa olisi käytettävissä mielin määrin. Jos olisin oikein rikas, saattaisin ryhtyä mesenaatiksi taiteilijalle, jonka tyyli ja työt miellyttävät.
Videoteoksia ja installaatioita en kuitenkaan hankkisi.
Monet'n tauluja, niistä löytyis varmaan tarpeeksi joka huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tehdään ja maalataan taulut ihan itse.
Meilläkin:) Jos mahdollista, ostaisin taidekokoelman nykytaiteilijoiden töitä. Olisi kiva vaihtaa teoksia seinille aina fiiliksen mukaan.
On jo yksi tunnetun taitelijan taulu. Arvoa en tiedä, eikä paljoa kiinnosta, kun muuten pidän siitä.
Ostaisin varmaan isomman kodin ensin! Mulla on nytkin aika paljon taidetta, joista osa varastossa kun seinät eivät riitä.
Nyt on seinällä pari kaunista taidegrafiikkatyötä, lisäksi on intialainen silkkibatiikkiseinävaate, pari vanhaa karttaa ja taidejuliste. Parisen sata vuotta vanhaa lasikuvaa. Lisäksi joitakin taide-esineitä ja antiikkia.
Jos enemmän rahaa olisi ja tilaa, hankkisin varmaan ulkomaisista huutokaupoista antiikkiesineitä, muutaman Navajomaton ja sen semmoista.
Katselisin helsingin taidegalleriat ja sieltä jonkun nuoren lupauksen taulu joka sopisi kodin värimaailmaan