Miksi jogurtteja ei makeuteta keinomakeutuksella?
Laskin, että litrassa tavallista jogurttia on yli 30 palaa sokeria. Onhan mehukeittojakin keinomakeutuksella ja suosittuja!
Kommentit (14)
Mä ostan luonnonjogurttia ja makeutan sen vadelmilla ja mansikoilla.
Ei sen tarvitse imelää olla.
Makeutetaankin. Huomasin tämän kun nappasin hyllystä jogurttijuoman ja taas poltti kurkussa.
Aspartaami aiheuttaa syöpää ja vähintäänkin lihottaa. En koske noihin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
Ota ensi kerralla silmälasit mukaan kauppaan ja käyt tuotteet läpi.
Vierailija kirjoitti:
Aspartaami aiheuttaa syöpää ja vähintäänkin lihottaa. En koske noihin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
t.ap
Miksi jogurtit pitäisi yleensäkään makeuttaa?
Jos niistä ei poistettaisi sitä rasvaa, joka kuuluu jogurttiin, niin makeutta ei erikseen tarvittaisi. Luonnollisesta ruuasta tehdään luonnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Jos niistä ei poistettaisi sitä rasvaa, joka kuuluu jogurttiin, niin makeutta ei erikseen tarvittaisi. Luonnollisesta ruuasta tehdään luonnotonta.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Onneksi markkinoilta löytyy jo maustettuja makeuttamattomia jugurttejakin, niiden maustamattomien lisäksi.
Yrittäisit sinäkin pois siitä sokerikoukusta. Makeuttamaton jugurtti on hyvää ja terveellistä. Voit maustaa ne itse vaikka marjoilla jos tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Onneksi markkinoilta löytyy jo maustettuja makeuttamattomia jugurttejakin, niiden maustamattomien lisäksi.
Se on vain mystinen ilmiö, että hintaa pitää laittaa +50 % purkin kylkeen, jos sitä ei kontaminoida lisäsokerilla. Myöskään jos ei syö desikaupalla, jogurttien sisältämä sokeri on pienimmästä päästä olevia ravinnollisia ongelmia.
Miksi kaikki tuottet makeutetaan? Uskon että olisi paljon kysyntää jugurteille, mehukeitoille yms. joissa on makeus marjoista kokonaan. Siis ilman mitään lisättyä makeutusta. Sellaisia en löydä, joten ostan jugurtin maustamattomana ja lisään itse marjat. Olisi kiva jos olisi myös joskus mahdollista ostaa annospakkauksia, vaikka evääksi.
Ostan makeuttamatonta ja annan siihen lisämakua hermesetas-jauheella, kaurahiutaleilla ja pähkinöillä.
Onhan niitä keinomakeutettuja jogurtteja pilvin pimein. Ovat hirveää kuraa, ällöimeliä. Viime aikoina olen suosinut itse näitä jogurtteja, joissa on vain hedelmien oma sokeri, eli tyyppiä Juustoportin banaani ja Arlan luonto päärynä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuottet makeutetaan? Uskon että olisi paljon kysyntää jugurteille, mehukeitoille yms. joissa on makeus marjoista kokonaan. Siis ilman mitään lisättyä makeutusta. Sellaisia en löydä, joten ostan jugurtin maustamattomana ja lisään itse marjat. Olisi kiva jos olisi myös joskus mahdollista ostaa annospakkauksia, vaikka evääksi.
Eihän niissä mitään marjoja ole. Se marjojen maku tulee aromeista.
Miksi joku käyttäisi mielummin keinotekoisia makeutusaineita kuin oikeaa sokeria? Makukin on parempi sokerilla.