Äitipuoli pitää mykkäkoulua.
Teini kiukuttelee äitipuolelle ja äitipuoli pitää mykkäkoulua. Onko ihan tervettä aikuiselta ihmiseltä?? Saattaa olla vuorokauden tai viikon puhumatta lapselle tai lapsi on kuin ilmaa. Tiedän ettei teinit ole aina helppoja, sanovat kärkkäästi tai ottavat kantaa.. mutta aikuinen ihminen heittäytyy tuolle tasolle. Se on jotenkin säälittävää.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä äitipuoli on sellainen besserwisser, muuten kyllä mukava. Mutta aina pätemässä joka asiassa miten asiat pitää tehdä, ja useimmiten tietenkin hänen tahtomallaan tavalla- tarkoitan siis ihan sellaisia asioita joilla ei ole väliä- kuinka salaatti pestään, miten kurkkuviipaleet pilkotaan jne. Naurettavaa. Teini ei ole haistatellut, sanonut oman mielipiteensä nenäkkäästi takaisin. Siinä kaikki.
Sinä et ole ollut siellä talossa. Sinä et voi tietää mitä siellä on tapahtunut/tapahtuu. Sinulla on vain teinisi kertomus ja tietenkin hän selittää sen sinulle omaksi parhaakseen. Teinit eivät ole tyhmiä vaan omaan napaansa tuijottelijoita.[/
Mistäs sinä tiedät kuka minä tässä tarinassa olen?
En tietenkään heidän kanssaan asu jatkuvasti, mutta läheltä seuraan säännöllisesti, eikä teinin käytös ole mitenkään hirveää edes, nenäkästä vain. Ihmetyttää aikuisen ihmisen käytös tässä kuviossa.. kuviossa johon on tiennyt menevänsä.Tämä asia ei vain kuulu sinulle ollenkaan jollet ole tämän teinin äiti. Eiköhän sen isän tai oikean äidin pitäisi tähän asiaan puuttua, jos on oikeasti jotakin puututtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä äitipuoli on sellainen besserwisser, muuten kyllä mukava. Mutta aina pätemässä joka asiassa miten asiat pitää tehdä, ja useimmiten tietenkin hänen tahtomallaan tavalla- tarkoitan siis ihan sellaisia asioita joilla ei ole väliä- kuinka salaatti pestään, miten kurkkuviipaleet pilkotaan jne. Naurettavaa. Teini ei ole haistatellut, sanonut oman mielipiteensä nenäkkäästi takaisin. Siinä kaikki.
Sinä et ole ollut siellä talossa. Sinä et voi tietää mitä siellä on tapahtunut/tapahtuu. Sinulla on vain teinisi kertomus ja tietenkin hän selittää sen sinulle omaksi parhaakseen. Teinit eivät ole tyhmiä vaan omaan napaansa tuijottelijoita.[/
En tietenkään heidän kanssaan asu jatkuvasti, mutta läheltä seuraan säännöllisesti, eikä teinin käytös ole mitenkään hirveää edes, nenäkästä vain. Ihmetyttää aikuisen ihmisen käytös tässä kuviossa.. kuviossa johon on tiennyt menevänsä.Minä en olisi kahden lapsen äitinä ikinä voinut uskoa miten raskas joku lapsi voi olla ja miten paljon miehen persoonallisuus muuttuu kun hän on lapsensa seurassa. Eikä eteeni laitettu riviä miehiä, joista voisin valita että minä otan tuon. Voin kuvitella millaista tosi-tv meidän elämästä tulisi, jos otettaisiin kohtatus sieltä täältä valiten juuri ne kohtaukset, jossa minä näytän huonolta.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että en käyttäydy kuin aikuinen, kun miehen lapsi on meillä, eikä käyttäydy hänen isäkään. Kaikki me kolme vedämme jotain roolia ja pyrimme olemaan mahdollisemman omissa oloissamme. Lapsi pyrkii olemaan suututtamatta isäänsä ja minä koetan pysyä poissa heidän jaloista, kun molemmat on melko kireitä. En ymmärrä miksi äiti pakottaa teini-ikäistä tapaamisiin, kun lapsi ei selvästikään meillä halua olla.
Tarkoitit kai, että sinä et halua että teini vierailee teillä. Näin rivien välistä luettuna. Ymmärrä nyt vaan, että se on miehesi lapsi aina. Sinä taas et välttämättä ole puoliso aina.
Haha, mun miehen äitipuoli oli mykkäkoulua pitävä kun mies oli teini. Raivosikin välillä, eivät tulleet juttuun. Mies on jo yli kolmekymppinen mutta tuo äitipuoli on edelleen katkera siitä millainen mies oli teininä. :D Jättää meitä kutsumatta koko suvun juhliin ynnä muuta. Aikuinen ihminen...
Mutta ei, mykkäkoulu ei ole koskaan rakentava tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että en käyttäydy kuin aikuinen, kun miehen lapsi on meillä, eikä käyttäydy hänen isäkään. Kaikki me kolme vedämme jotain roolia ja pyrimme olemaan mahdollisemman omissa oloissamme. Lapsi pyrkii olemaan suututtamatta isäänsä ja minä koetan pysyä poissa heidän jaloista, kun molemmat on melko kireitä. En ymmärrä miksi äiti pakottaa teini-ikäistä tapaamisiin, kun lapsi ei selvästikään meillä halua olla.
Tarkoitit kai, että sinä et halua että teini vierailee teillä. Näin rivien välistä luettuna. Ymmärrä nyt vaan, että se on miehesi lapsi aina. Sinä taas et välttämättä ole puoliso aina.
Voit lukea rivien välistä ihan mitä haluat mutta se ei muuta tilannetta että tuosta tilanteesta ei nauti kukaan. Enkä ole enää iässä jossa rakennellaan jotain pilvilinnoja, joten tämä kestää sen minkä kestää. Miehellä on muuten 5 lasta, joista tapaa enää tätä yhtä. Tämä lapsi tehtiin viiden vuoden vonkaamisen jälkeen ja se näkyy :D Nytkin isä otti kesälomalleen työkeikan ettei tarvitse olla lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3510511/lasten-isa-ei-noudata-tapaamiss…
Ajatelkaa asiaa tältä kannalta:
1) Teinin käytös ei ole enää normaalia teinioirehdintaa vaan todella härskiä. Lisäksi käytös on vielä paljon pahempaa, kun oma vanhempi ei ole todistamassa.
2) Joudut piilottamaan rahasi ja arvoesineet, koska teini tai kaverit muuten ne varastaa. Toki varkaudesta ei saa syyttää ketään.. Parempi siis vaan piilottaa.
3) Jos puhut ja puutut saat kuulla sekä teiniltä, että siltä toiselta vanhemmalta (joka ei ole puolisosi), että ei kuulu sinulle. Jos et puhu ja puutu, niin taas mökötät.
4) Kaikki mitä teet tai sanot kerrotaan valheena eteenpäin. Ja se toinen vanhempi on riittävän naiivi uskomaan.
Mitä itse tekisit?
Hän tuskin pitää itseään minään "äitipuolena" vaikka onkin eksäsi nykyinen kumppani. Se tuskin tekee kenestäkään edes puolikasta äitiä kenellekkään. Mun mielestä näitä "puoli"vanhempi ja sisarus nimityksiä on ok käyttää silloin kun ollaan oltu samaa perhettä vuosikausia ja oikeasti rakastetaan puolin ja toisin toisiaan. Ei isän jokaisen tyttöystävän kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin akan pihalle kun ei tullut teinieni kanssa toimeen ja alkoi murjottamaan. Toinit puhui hänelle kuten minullekin, pääsosin asiallisesti. Joskus sitten töksäyttivät jotain typerää kun asiat ei menneet heidän mielensä mukaan. Se on saatu kyllä pääosin kitkettyä pois, mutta joskushan sitä tulee edelleen. Tämä neiti ei sitten kestänyt yhtään sitä vaan alkoi murjottamaan ensin teineille ja sitten jopa minulle. Suosittelin muuttoa takaisin vanhempiensa helmoihin jos ei asenne muutu. Parin viikon jälkeen totesin että ei muutu ja hän muutti. Tällaista se on kun pikkuasioista tehdään paljon suurempia kuin ovatkaan.
Tämän täytyy olla Provo, koska normaali aikuinen mies ei kutsu ketään ajaksi. Kuulostaa teinikieleltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin akan pihalle kun ei tullut teinieni kanssa toimeen ja alkoi murjottamaan. Toinit puhui hänelle kuten minullekin, pääsosin asiallisesti. Joskus sitten töksäyttivät jotain typerää kun asiat ei menneet heidän mielensä mukaan. Se on saatu kyllä pääosin kitkettyä pois, mutta joskushan sitä tulee edelleen. Tämä neiti ei sitten kestänyt yhtään sitä vaan alkoi murjottamaan ensin teineille ja sitten jopa minulle. Suosittelin muuttoa takaisin vanhempiensa helmoihin jos ei asenne muutu. Parin viikon jälkeen totesin että ei muutu ja hän muutti. Tällaista se on kun pikkuasioista tehdään paljon suurempia kuin ovatkaan.
Tämän täytyy olla Provo, koska normaali aikuinen mies ei kutsu ketään ajaksi. Kuulostaa teinikieleltä?
Siis kukaan terve aikuinen ei kutsu ketään naista akaksi. Oireileva teini kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään heidän kanssaan asu jatkuvasti, mutta läheltä seuraan säännöllisesti, eikä teinin käytös ole mitenkään hirveää edes, nenäkästä vain. Ihmetyttää aikuisen ihmisen käytös tässä kuviossa.. kuviossa johon on tiennyt menevänsä.Tämä asia ei vain kuulu sinulle ollenkaan jollet ole tämän teinin äiti. Eiköhän sen isän tai oikean äidin pitäisi tähän asiaan puuttua, jos on oikeasti jotakin puututtavaa.
Tässäpä tämä ristiriita onkin. Jos vain vanhempi saa puuttua niin vain vanhemman pitää sietääkin. Vanhempipuoli saa siis rauhassa ignoorata. Eli mikä sitten on ongelma 'mykkäkoulussa'? Joko olet läsnä ja kuuluu sinulle tai ei kuulu, mutta sinulta ei vaaditakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista tai ei, miehen lapsi on minulle ilmaa ja käyttäydyn sen mukaisesti. Puhun hänelle mahdollisemman vähän ja olen läsnä mahdollisemman vähän. Hän on vanhempien vastuulla ei minun ja se on ihan sama mitä sinä siitä ajattelet.
Sääli onkin oikein ovallinen tapa nostattaa oma egoaan.
Olen täysin samaa mieltä. Lähtökohtaisesti olisin ajatellut, että se on lapsellista, mutta kun teinin vanhempi (siis ei kumppanini) uskoo kaikki teinin syytämät valheet ja tarinat sekä yksipuoliset tarinat tapahtumista, niin paras tapa suojata itseni on olla olematta missään kontaktissa tähän teiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä tämä ristiriita onkin. Jos vain vanhempi saa puuttua niin vain vanhemman pitää sietääkin. Vanhempipuoli saa siis rauhassa ignoorata. Eli mikä sitten on ongelma 'mykkäkoulussa'? Joko olet läsnä ja kuuluu sinulle tai ei kuulu, mutta sinulta ei vaaditakaan mitään.
Ne ajat on ohi, että esim. isän kanssa asuva puoliso on automaatisesti äitipuoli, joka ottaa vastuun lapsista. Nykyään se vastuu on näissäkin tilanteissaa sillä isällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lukea rivien välistä ihan mitä haluat mutta se ei muuta tilannetta että tuosta tilanteesta ei nauti kukaan. Enkä ole enää iässä jossa rakennellaan jotain pilvilinnoja, joten tämä kestää sen minkä kestää. Miehellä on muuten 5 lasta, joista tapaa enää tätä yhtä. Tämä lapsi tehtiin viiden vuoden vonkaamisen jälkeen ja se näkyy :D Nytkin isä otti kesälomalleen työkeikan ettei tarvitse olla lapsen kanssa.
Sinä nautit, koska olet itsesi tuohon tilanteeseen tunkenut, nauti nyt. Ihana isä, muista lisääntyä tämä helmen kanssa rutkasti.
Vierailija kirjoitti:
1) Teinin käytös ei ole enää normaalia teinioirehdintaa vaan todella härskiä. Lisäksi käytös on vielä paljon pahempaa, kun oma vanhempi ei ole todistamassa.
2) Joudut piilottamaan rahasi ja arvoesineet, koska teini tai kaverit muuten ne varastaa. Toki varkaudesta ei saa syyttää ketään.. Parempi siis vaan piilottaa.
3) Jos puhut ja puutut saat kuulla sekä teiniltä, että siltä toiselta vanhemmalta (joka ei ole puolisosi), että ei kuulu sinulle. Jos et puhu ja puutu, niin taas mökötät.
4) Kaikki mitä teet tai sanot kerrotaan valheena eteenpäin. Ja se toinen vanhempi on riittävän naiivi uskomaan.Mitä itse tekisit?
Lähtisin vetämään. En ymmärrä miksi tuollaisissa kuvioissa on pakko roikkua, kun niistä ei kukaan ei nauti.
Vierailija kirjoitti:
Teinille on luontaista käyttäytyä teinin tavoin. Aikuusen pitää olla aikuinen ja mykkäkoulu ei kuulu aikuisen käytökseen. Isällä ja äidilla neuvottelun paikka, miten saadaan lapsen kasvuolosuhteet isän luona turvattua. Tarvittaessa sitten perheneuvola tmv apuun.
Usein vaan nämä teinin biologiset vanhemmat ovat itse syyllisiä tähän tilanteeseen. Esim äiti- tai isäpuolta on teini-iässä helppo vihata ja syyttää kaikesta. Normaali tilanne on, että.se oma vanhempi on teiniangstin kohde, mutta eron seurauksena vanhemmuussuhde on saattanut vääristyä ja oma vanhempi ei olekaan se kohde. Ja usein se toinen vanhempi helposti lähtee teinin mukaan siihen, että kyllä se toisen vanhemman puoliso on paha. Näin hän ruokkii teinin käytöstä, eikä puutu.
Mykkäkoululle on aina syy. Hyvinkin vaikkapa teinin haukut, haistattelu, kiroaminen. Kuka sellaiselle haluaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taatusti tällaista se on, kun ottaa kumppanikseen muutaman vuoden vanhemman kuin ne omat teinit :D. Ehkä sunkin kannattaa etsiä vaimoa vähän paremmalla iällä varustetusta.
Joo, näinhän se oli. Neiti oli 24v, eli noin 10vuotta teinejäni vanhempi. Toisaalta en tiedä olisiko vanhempi ollut sen kummempi tapaus teinien kanssa. Nyt ei tähän taloon tule naisia parisuhdemielessä niin kauan kuin lapset on kotona. Varmaan lähtevät lähivuosina. Jonkun hauskanpitoseuran voin joskus tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4) Kaikki mitä teet tai sanot kerrotaan valheena eteenpäin. Ja se toinen vanhempi on riittävän naiivi uskomaan.Mitä itse tekisit?
Lähtisin vetämään. En ymmärrä miksi tuollaisissa kuvioissa on pakko roikkua, kun niistä ei kukaan ei nauti.
Miksi sitä hyvää puolisoa pitää rangaista teinin ongelmista ja sen teinin toisen vanhemman kyvyttömyydestä? Varsinkin kun se teinin toinen vanhempi on aikanaan härskisti pettänytkin, mihin liitto kariutui?