Hoikkana/laihana pysyminen on helppoa tasan niin kauan, kuin jaksaa raahata itsensä kolmesti viikossa salille ja syödä tyyliin pelkkää kanaa ilman kastiketta ja raejuustoa
Tästä kun lipsuu, alkaa pullistuminen ! T. jojolaihduttaja 90kg/60kg/54kg/80kg/60kg/100kg.
Kommentit (21)
Joo, pistäppä vaikka kahden viikon rehellinen ruokapäiväkirja ja pituus.
Ole rehellinen itsellesi.
Kannattaa vaan tehdä viiden päivän matalakaloridieetti (800kcal/pvä) joka kolmas tai kuudes kuukausi.
Pitää painon kurissa ja muuten voi syödä melko
vapaasti. Eli siis aika possu saa olla jos lihoo yli 2kg kolmessa kuukaudessa.
Toinen vaihtoehto on syödä vaan kerran päivässä joka toinen päivä. Joka päivä jos haluat vähentää painoa.
Ok.. Aamulla kahvia ja paahtoleipää tai jugurttia. Olen työtön joten kun saan lapset kouluun, menen kauppaan ja ostan samalla jotain hyvää. Olen koneella ja syön suklaalevyn tai pussin karkkia sekä juon lightlimsaa. En välttämättä syö muuta ruokaa, vaikka lapsille tietenkin teen. Yöllä herään monesti nälkään ja pitää tulla paahtamaan leipää tai mussuttamaan muroja. Kauppareissuja lukuunottamatta en paljon poistu kotoa.
Nyt on loma, enkä voi mässäillä kotona joten aion kohta lähteä kauppaan, ostaa jätskin ja syödä sen ennen kotiin tuloa. Ruuaksi tee lasagnen ja leivon sämpylöitä.
Ap
Joo. Juuri tuolleen kaikki normaalipainoiset elää koko elämänsä.
Eikö?
Laihdutus ei kyse. Kyse on syömisen hallinnasta. Kitudieetti tekee sen, että syömiminen ja kilot palaavat kahta kauheammin. T. Aikoinaan laihduttanut kitudieetillä ja kaikki tuli takaisin
Ja vertauksena päiväohjlema sekä syömiset kun kävin salilla:
Aamulla musta kahvi ja hiúkan sokertonta mysliä luononjugurtilla. Salille, jossa tein tunnin laitteilla tai kävin ohjatuilla tunneilla. Join palautusjuomaa. Bussia kotiin odotellessa kävin juomassa kahvin. Kotona söin hiukan riippuen mitä mies oli tehnyt, jos esim. ranskanperunoita niin jätin ruuan väliin ja otin vain rahkaa johon muussattu banaania tms. Kun itse tein ruuan, paistoin itselleni kanaa ja keitin tummaa pastaa ja/tai kasviksia ja perheelle valmistin vaikka lasagnen. Jos yöllä tuli nälkä, join pelkkää vettä tai vettä jossa proteiinijauhetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok.. Aamulla kahvia ja paahtoleipää tai jugurttia. Olen työtön joten kun saan lapset kouluun, menen kauppaan ja ostan samalla jotain hyvää. Olen koneella ja syön suklaalevyn tai pussin karkkia sekä juon lightlimsaa. En välttämättä syö muuta ruokaa, vaikka lapsille tietenkin teen. Yöllä herään monesti nälkään ja pitää tulla paahtamaan leipää tai mussuttamaan muroja. Kauppareissuja lukuunottamatta en paljon poistu kotoa.
Nyt on loma, enkä voi mässäillä kotona joten aion kohta lähteä kauppaan, ostaa jätskin ja syödä sen ennen kotiin tuloa. Ruuaksi tee lasagnen ja leivon sämpylöitä.
Ap
Onko se nyt muka niin ylitsepääsemättömän vaikeata olla syömättä roskahiilareita? Varsinkin kun teet lapsille ruokaa niin mikset siinä samalla syö sitä?
Pakko olla trolli. Huh huh
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
38v
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko se nyt muka niin ylitsepääsemättömän vaikeata olla syömättä roskahiilareita? Varsinkin kun teet lapsille ruokaa niin mikset siinä samalla syö sitä?
Kuulostaa tunnesyömiseltä. Syö tylsyyteen, suruun tai palkkiona. Oletko katsonut Hengenvaarallisesti lihavaa?
Pakko olla trolli. Huh huh
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus ei kyse. Kyse on syömisen hallinnasta. Kitudieetti tekee sen, että syömiminen ja kilot palaavat kahta kauheammin. T. Aikoinaan laihduttanut kitudieetillä ja kaikki tuli takaisin
Jaa, ihme juttu kun itselläni on täysin päinvastaiset kokemukset. 5 pvä vlcd dieetin jälkeen ei enää tehnyt mieli hiilareita (karkkeja ym) samalla tavalla. Tulin myös täyteen pienestä määrästä ruokaa kun se oli paljon enemmän kuin mitä olin tottunut.
Eli ap näännyttää itsensä kuntoilulla ja niukalla ruualla, kunnes ei kestä enää ja jää sohvalle makaamaan ja mässäämään. Homma menee ääripäästä toiseen. Normaali suhde ruokaan puuttuu.
Ap:n kannattaisi mennä psykologille. Ilmiselvästi jotain tunnevammoja siinä taustalla.
Ja tuollaisesta syömisestä tulee vaan masentuneeksi ja se se aiheuttaa entistä enemmän ahmimista.
Aika karua syömistä. Olen apta vuoden vanhempi nainen. En käy salilla ollenkaan, mutta käyn 4h verran viikossa ryhmäliikuntatunnilla tai juoksemassa, pyöräilen liikkumaan ja päiväkodille arjessa.
Tänään söin aamupalaksi maustamatonta jogurttia tuoreilla mansikoilla ja ohuen ruispalan kalkkunaleikkeellä plus kahvia ja vettä. Äsken kävin jumpassa ja nyt söin kanafileen jonka päällä paljon korianteria, 250 g kirsikkatomaatteja, 100 g suippopaprikaa, vettä ja rasvatonta maitoa ikäänkuin palautusjuomaa.
Jätä ap pasta ja riisi ja muut mätöt pois ja korvaa ne kaikki kasviksilla. On kumma jos ei paino pysy matalana. Aina kun on herkkunälkä, syö vaikka 200-300 g mansikoita tai kirsikoita.
Monet ihmiset ovat luonnostaan laihoja. He eivät ole pilanneet nälänsäätelyään jatkuvilla dieeteillä.
Jaa. En ole ikinä käynyt salilla enkä syö kanaa tai rahkaa ja silti on helppoa pysyä 47-kiloisena. Ainiin, syön suklaatakin joka päivä.
Mä en ole ikinä syönyt raejuustoa, rahkakin kermaista mansikkarahkaa. Salinkin lopetin kun en tykännyt siitä, nyt pilatesta ja vesijuoksua kerran viikossa.
Meillä on aina syöty hyvin ja herkuteltu. Luulen että juju on annoskoossa ja siinä ettei olla koskaan päästetty painoa nousemaan. Juhlavkl jälkeen yksi napakampi päivä ja taas ollaan kuosissa
Ööö, niinkö? 😯
Oon koko elämäni ollut normaalipainoinen, yleensä sieltä hoikemmasta päästä. Nyt mitat 162/54. 3 kiloa lähtenyt tässä kuussa vaan jättämällä sokerin ja vaalean vehnän pois, jatkan vielä pari kiloa ainakin.
Yleensä paino on pysynyt 50-52 yrittämättä enkä ole eläessäni käynyt salilla. Jossain vaiheessa olin fitness-kisakunnossa ilman salia ja peeteetä ihan kotijumpalla ja ruokavaliolla, koska halusin testata itseäni. Syön kutakuinkin mitä haluan, mutta tosin tykkään kasviksista ja muusta terveellisestä. Makeasta, suolaisesta ja makaroniruokavaliosta tulee väsynyt ja huono olo ja tykkään liikkua.
Sali ei ole mitenkään tarpeellinen tavikselle, se on omasta päästä kiinni miten haluaa elää.
Elämäntavat kokonaisuudessaan ratkaisevat. Ei puolen tunnin väkinäinen salitreeni tuo mitään tulosta, jos 95% muusta ajasta istuu tai makaa paikallaan. Monet ovat myös täysin sokeita omalle roskaruokavaliolleen. Aamulla vedetään 1dl sokeria jogurttien ja murojen muodossa. Päivällä täyskermassa uitettuja hiilareita. Iltapäivällä toinen desi sokeria mehuna ja myslipatukoina. Illalla kotiruokaa, josta puolet on juustoa, kermaa ja voita. Iltapalaksi vielä suodaan pieni herkuttelutuokio ja vedetään kolmas desi sokeria.
Kerrotko vähän päiväohjelmastasi ja ruokarytmistäsi/ruuistasi, kiinnostaa miten noin raju painonnousu on mahdollista vaikka ei kuntosalilla kävisikään!