Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin meikata

12v tyttö
17.07.2019 |

Oon 12v ja menos 7lk ja haluisin alottaa meikkaamisen. Oon ollu koko 6lk ajan kiinnostunu meikkaamisesta ja kattonu kaikkii meikkivideoita. Tiiän et moni alottaa meikkaamisen mun ikäsenä, mut ongelma on että kaikki meijän luokkalaiset ajattelee et jos meikkaa on pissis ja tyhmä. Musta tuntuu et oisin liian nuori ja äitikään ei varmaan antais lupaa. En oo yleisesti yhtään pissismäinen, paljon lapsellisempi kuin muut. Mut onks teil vinkkejä tähän tilanteeseen tai samanlaisia kokemuksia? :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on sama juttu, mut en osaa auttaa :'(

Vierailija
2/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin ostaa teille stringejä, stay-upeja ja verkosukkia. <3

SETÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyhhyh

Vierailija
4/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat meikata?

Moni meikkaava aikuinen sahaisi ukkovarpaansa siitä hyvästä että saisi sinun kuulaan lapsen ihon eikä todellakaan peittelisi sitä millään pakkelilla.

Vierailija
5/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat tutustua meikkiin voit aloittaa jollain vähän pienemmällä. Voisit vaikka ostaa kulmakarvoille värillisen geelin, joka siis pistää kulmakarvat ojennukseen ja antaa samalla hieman väriä. Sitten myös vaikkapa ripsivärin ja jonkun värillisen huulirasvan. Ja jos kasvojen iho näyttää kiiltävältä sitä voi hillitä puuterilla. 

Aina ei voi miellyttää kaikkia ja tälläisissä asioissa kannattaa pistää eniten painoarvoa sille mitä itse haluaa. 

Vierailija
6/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tarpeeksi vanha meikkaamaan, sulla pitää olla varaa ostaa meikkisi itse, pitää olla taitoa ostaa   turvalliset tuotteet ja pitää olla vielä itsevarmuutta kestämään mahdolliset kommentit.

Nyt tietysti eroa on siinä miten aiot meikata: laitta ripsaria ja huulikiiltoa, vähän puuteria? Vai vetää totaaliset instagrampakkelit?

Vierailija
7/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet tällä palstalla?

Seitsemäs luokka ei ole mikään syy meikata.

Vierailija
8/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tarpeeksi vanha meikkaamaan, sulla pitää olla varaa ostaa meikkisi itse, pitää olla taitoa ostaa   turvalliset tuotteet ja pitää olla vielä itsevarmuutta kestämään mahdolliset kommentit.

Nyt tietysti eroa on siinä miten aiot meikata: laitta ripsaria ja huulikiiltoa, vähän puuteria? Vai vetää totaaliset instagrampakkelit?

Täsmälleen samaa olin tulossa kirjoittamaan. Olen kolmen teinin äiti ja tyttäreni kyllä meikkaavat, mutta ostavat kokonaan itse meikkinsä ja myös kaikki muut siihen tarvittavat jutut, kuten meikinpuhdistustuotteet ja voiteet. Hei eivät kuitenkaan ole mitään meikkipellejä, vaan nättejä nuoria naisia, jotka voivat oikein mainiosti mennä kouluun ja minne vain myös ilman meikkiä.

Ihoaan en anna heidän pilata millään heille täydellisen turhilla meikkivoiteilla tai huonolaatuisilla tuotteilla, mutta ripsiään ja kulmiaan he saavat tietenkin korostaa.

Olen todella iloinen siitä, että heidän kavereillaan on samanlainen hyvä maku meikkauksen suhteen ja yhdelläkään en ole nähnyt mitään övereitä esimerkiksi kulmakarvojen kanssa. Oma järki pitää olla mukana tässäkin asiassa leikitellä voi aina, kunhan siitä ei tule liian vakavaa. Jos meikkaamiseen arkena alkaa mennä yli vartti aikaa, niin silloin ollaan jo mielestäni hakoteillä.

Vierailija
9/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse meikkaamaan kuudennella luokalla. Olin sisarussarjan nuorin ja meikkaaminen tuli siihen ihan luonnostaan. Kun nyt katsoo kuvia niiltä vuosilta, kun olin 11-14 vuotias, niin oikeasti ne olivat aika kamalia. Nuorelle tytölle ei sopinut ollenkaan sellaiset tummat ripset, rajaukset ja jopa karmea luomiväri! Silmäni olivat naaman kanssa ihan eri paria ja hirveät huulipunakokeilut.

Vierailija
10/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö nuoret käyttää sanaa pissis? Luulin että menneen ajan juttuja.

Vierailija
11/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan se siellä. Sana pissis on 2000-luvun vaihteen nuorisoslangia. Kukaan lapsi tai teini ei käytä sitä. Eikä kukaan 12-vuotias pyöri täällä muutenkaan. Lapsilla ja nuorilla on ihan muut foorumit.

Ihmettelen vain, mitä nämä trollaajat tästä itselleen saavat.

Vierailija
12/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan erittäin tummat silmänaluset ja muutenkin olen kiinnostunut meikkaamisesta 💁‍♀️

Vierailija
13/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat meikata?

Moni meikkaava aikuinen sahaisi ukkovarpaansa siitä hyvästä että saisi sinun kuulaan lapsen ihon eikä todellakaan peittelisi sitä millään pakkelilla.

Haluisin siks ku omaan tosi tummat silmänaluset ja muutenkin vaan haluisin meikata mut mietityttää kun muut kaverit on sitä vastaan

Vierailija
14/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan erittäin tummat silmänaluset ja muutenkin olen kiinnostunut meikkaamisesta 💁‍♀️

Tää tuli vahingos XD en oikee osaa käyttää tätä

Vierailija
15/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollihan se siellä. Sana pissis on 2000-luvun vaihteen nuorisoslangia. Kukaan lapsi tai teini ei käytä sitä. Eikä kukaan 12-vuotias pyöri täällä muutenkaan. Lapsilla ja nuorilla on ihan muut foorumit.

Ihmettelen vain, mitä nämä trollaajat tästä itselleen saavat.

En oo oikeesti mikää trolli, ja kuule kyllä tuota vielä käytetään. Ja tänne tulin ku tääl tulee tosi nopee yleensä vastauksii. Mut halusin vaa jakaa mun ongelman ja jos joku osais auttaa :)

Vierailija
16/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet tällä palstalla?

Seitsemäs luokka ei ole mikään syy meikata.

Ei olekaan, haluisin ihan muuten vaan meikata mut kutosella en ainakaan uskaltanut kun olin niin nuori

Vierailija
17/17 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, myyn usein kirppareilla ja teen erilaisia käsityöjuttuja myyntiin et varaa ois ja no itsevarmuudesta en tiiä :') jos nyt rohkeuteni keräisin niin laittasin ripsarii, kulmageelii ja peitevoidetta tummiin silmänalusiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän