Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasit ja tt-tuki - Kuka tässä huijaa ja ketä?

Vierailija
16.07.2019 |

Hain ja maksoin lasit itse liikkeestä. Korvauspäätös ihmetyttää. Sain korvausta kokonaista 22e, koska tuolla hinnalla kuulemma liike myy lasit kehyksineen Kelalle. Koska kyseessä on kuitenkin voittoa tavoitteleva yritys liikkeelle jäänee tuosta voittoa about puolet. Arvolisäveron osuus laseista olisi n. 5 euroa. Voiko todella olla, että kehykset, linssien teko, toimitus jne kustantaa liikkeelle todellisuudessa vain n.6 euroa. Tuolloinhan liike huijaa kaikkia jotka maksavat laseista jopa 100e tai vielä tätäkin enemmän. Kuka tässä viilaa linssiin ja ketä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maasta saa silmälaseja edullisesti?

Vierailija
62/64 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne paketit on kaikilla samat. Minäkin sanoin optikolle että sinun varmaan tarvii kirjoittaa joku lausunto kelalle että vahvuuksieni johdosta linssin paksuus muodostuu liian suureksi. Optikko totesi vaan ei tarvi, heillä on kelan kanssa sovittuna monellaisia paketteja ja nämä ko lasit menee maksusitoumukseen.

Eri vahvuuksille on omat hinnat ja tarvittava ohennus kuuluu pakettiin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tt-tuella, saako mistään tukea silmälasien ostoon?

Olen työmarkkinatuella eikä siitä pysty ostamaan laseja. Mulla lasit maksavat yleensä paljon, viimeksi maksoin n. 450 euroa ja siinäkin oli alennusta.

Miksi et saa toimeentulotukea, jos tuo on ainoa tulosi eikä muuta varallisuutta ole?

On eläkesäästöjä.

En ymmärrä. Sinulla on säästöjä, mutta ei kuitenkaan varaa ostaa silmälaseja ja yhteiskunnan tukea pitäisi niihin saada?

Ne ovat eläkesäästöjä, joten niistä ei voi noin vain nostella rahaa. Pääasialliset tulot siis vain tuo työmarkkinatuki.

Tarkista säännöistä voitko nostaa. Jos voit niin tuskin saat toimeentulotukea. Aina voi kuitenkin yrittää hakea ja katsoa mitä selvityksiä Kela haluaa mutta se selviää vasta hakemisen jälkeen.

Miksi et saa tai hae asumistukea?

Vierailija
64/64 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuolloinhan liike huijaa kaikkia jotka maksavat laseista jopa 100e tai vielä tätäkin enemmän."

No ei. Minulla on yhdet lasit, jotka maksoivat 19e ja toiset jotka maksoivat n. 140e.

Ja mitä eroa näillä on? No kalliimmissa on hionnat ja heijastamaton pinta. Nuo kaikki on lisäpalveluja, jotka maksavat erikseen.

Mutta on tosiaan täysin mahdollista ostaa yksiteholasit parillakympillä, kun jättää kaikki extrat pois.