Silmälasit ja tt-tuki - Kuka tässä huijaa ja ketä?
Hain ja maksoin lasit itse liikkeestä. Korvauspäätös ihmetyttää. Sain korvausta kokonaista 22e, koska tuolla hinnalla kuulemma liike myy lasit kehyksineen Kelalle. Koska kyseessä on kuitenkin voittoa tavoitteleva yritys liikkeelle jäänee tuosta voittoa about puolet. Arvolisäveron osuus laseista olisi n. 5 euroa. Voiko todella olla, että kehykset, linssien teko, toimitus jne kustantaa liikkeelle todellisuudessa vain n.6 euroa. Tuolloinhan liike huijaa kaikkia jotka maksavat laseista jopa 100e tai vielä tätäkin enemmän. Kuka tässä viilaa linssiin ja ketä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saanut mitään. Lasit maksoi lähemmäs 400.
Sä oletkin työssäkäyvä ja se, joka kaikkien lasit maksaa.
Niin minäkin.
Ai olet noin tietoinen, että juuri sinun ansioverosi kohdennetaan tt-tukea hakevien ihmisten silmälasien korvaamiseen. Mistä olet noin tarkkaa faktaa saanut tietoosi?
Se valikoima kehyksiä on aika pieni kun kävin vastaavassa asiassa kyselemässä. Jos ottaa kalliimmat kehykset niistä saa alennusta. Erikoista että tässä oli liikekohtaisia eroja kuinka paljon alennusta saa, vaikka ketju oli sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin.
Ai olet noin tietoinen, että juuri sinun ansioverosi kohdennetaan tt-tukea hakevien ihmisten silmälasien korvaamiseen. Mistä olet noin tarkkaa faktaa saanut tietoosi?
Tilinauhasta. Se on semmoinen... äh, antaa olla.
Fakta vain on, että tietty, pienehkö prosentti kansalaisista maksaa tietyn, suurehkon prosentin valtion verotuloista ja myös kaikki omat kulunsa ja ostoksensa ihan itse.
Sinulla on siis halvimmat yksiteholinssit, joiden korvaushinta on 22,10 euroa, jos asiakas ostaa lasit itse, koska laseista korvataan se summa, jonka ne maksusitoumuksella hankittuna olisi maksanut. Kela on neuvotellut tuon hinnaston Instrumentariumin/Nissenin kanssa. Kannattaa aina ensin hakea maksusitoumusta eikä ostaa laseja itse. T. Kelan toimeentulotuen käsittelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin.
Fakta vain on, että tietty, pienehkö prosentti kansalaisista maksaa tietyn, suurehkon prosentin valtion verotuloista ja myös kaikki omat kulunsa ja ostoksensa ihan itse.
maksat siis myös sairaalakulusi kokonaan itse ja lapsesi koulunkäynnin ja aiemmin omasi, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin.
maksat siis myös sairaalakulusi kokonaan itse ja lapsesi koulunkäynnin ja aiemmin omasi, vai?
Höpsykkä ärhentelijä, sinä siellä. <3
Kyllähän sinä muistat, että kun verot kerätään yhteen pottiin, niin niistä sitten ne pakollisina tulevat jutut kustannetaan yhteisesti (pääasiassa), mm. juuri opetus.
Näihin taidettiin myöntää tuki vaan kun edellisestä hankinnasta on kulunut tarpeeksi pitkään, tää taisi olla yli 2vuotta ja monesti pitäisi hakea nää maksusitoomusella, mitä pyydät sieltä kelalta suoraan, joka sitten myönnetään tiettyyn liikkeeseen ja tiettyyn summan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis halvimmat yksiteholinssit, joiden korvaushinta on 22,10 euroa, jos asiakas ostaa lasit itse, koska laseista korvataan se summa, jonka ne maksusitoumuksella hankittuna olisi maksanut. Kela on neuvotellut tuon hinnaston Instrumentariumin/Nissenin kanssa. Kannattaa aina ensin hakea maksusitoumusta eikä ostaa laseja itse. T. Kelan toimeentulotuen käsittelijä
Hienosti noudatat ohjeistusta kun näistä Kelan sopimuksista ei saa puhua Kelan ulkopuolisille :)
😂 Siellä Kelan netissä on sellainen palvelu missä voi ihan julkisesti lukea jo kysyttyä tai kysyä itse, että ei oo mikään valtio salaisuus.
Itse sain maksusitoumuksella Nisseniltä moniteholasit. Kehykset sai valita 79€ mallistosta ja tuli tuplaohennuksella. Hakiessa satuin näkemään pussissa olevan laskun kelalle, sangat oli 18€. Linssit toinen reilu 30€ ja toinen reilu 40€.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain maksusitoumuksella Nisseniltä moniteholasit. Kehykset sai valita 79€ mallistosta ja tuli tuplaohennuksella. Hakiessa satuin näkemään pussissa olevan laskun kelalle, sangat oli 18€. Linssit toinen reilu 30€ ja toinen reilu 40€.
Eli tuo 22 euroa koko paketista on kusetusta
Minulle virkailija sanonut, kenenkään joka oikeutettu, ei kannata itse ostaa. Kela saa niin hyvät alennusprossat että MIKÄÄN kuluttajille suunnattu mitenkään suuri alekampanja EI ikin voi olla halvemmalla myyvä.
Siksi ne anotaan ja otetaan sitoumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti noudatat ohjeistusta kun näistä Kelan sopimuksista ei saa puhua Kelan ulkopuolisille :)
😂 Siellä Kelan netissä on sellainen palvelu missä voi ihan julkisesti lukea jo kysyttyä tai kysyä itse, että ei oo mikään valtio salaisuus.
Juu, kävin ihan huvikseen lukasemassa läpi. Yhteenkään viestiin ei ole kelalainen vastannut hyväksyttävillä summilla. Kelan ohjeistukset ei ole yleisessä jaossa missään eikä niitä asiakkaille jaella. Kyllä ne on ihan salassapidettävää tietoa :)
Vierailija kirjoitti:
Kummalliselta se kuulostaa mutta noin se menee. Ehdottomasti kannattaa hakea laseihin maksusitoumus, niin saa ne ilmaiseksi tai pinnotteiden hinnalla. Kehysvalikoima on tietysti suppeampi (ne halvimmat), mutta esimerkiksi täällä, valikoimaan sisältyi myös kaikki tarjouksessa olevat kehykset eli ihan kunnon merkkikehyksiäkin. Vaikkakaan en usko kehyksissä merkillä/hinnalla olevan laadun kanssa mitään tekemistä.
Minulla on kalliit merkkikehykset kestäneet jo 8 vuotta, eipä tarvitse alvariinsa rampata liikkeessä vaihtamassa kehnoja kehyksiä uusiin. On niissä valtavasti eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on saanut jo päätöksen, jossa tämä sama kerrotaan. Itse kirjoitan tuon saman myös aina päätökseen asiakkaalle. Eli mitään rikettä ei ole tapahtunut.
Moniteholasit 2xohennuksilla saa maksusitoumuksella myös. Niiden listahinta Nissenillä noin 400€
Mutta kelalle noista tuli maksettavaa vain noin 90€ sen näkemäni laskun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että moniteholasien korvaushinta on eri kuin 22 euroa. Linssien voimakkuus myös vaikuttaa hintaan. Aloittajalla on kaikista halvimmat lasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että moniteholasien korvaushinta on eri kuin 22 euroa. Linssien voimakkuus myös vaikuttaa hintaan. Aloittajalla on kaikista halvimmat lasit.
Jos sangat maksaa pelkästään sen 18e, niin linsseillehän jäisi hintaa vain 2 e/kpl. Kyllähän tuo on kusetusta. Mikään liike pysty teettämään linssejä tuohon hintaan. Kyllä Kela on valehdellut hinnasta.
Jos on suuret voimakkuudet, niin linssien ohennus on käytännössä välttämätöntä. Se nostaa lasien hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sangat maksaa pelkästään sen 18e, niin linsseillehän jäisi hintaa vain 2 e/kpl. Kyllähän tuo on kusetusta. Mikään liike pysty teettämään linssejä tuohon hintaan. Kyllä Kela on valehdellut hinnasta.
Menin kerran ostamaan Nisseniltä laseja ja kun tuli ilmi, että minulla on maksusitoumus, myyjä tokaisi vihaisesti, että Kelan maksusitoumuslasit on heille ihan tappiokauppaa. En tiedä sitten totuutta, mutta tuskin Kela noista hinnoista valehtelee. Tuollaiset hinnat ovat saaneet neuvoteltua.
Niin minäkin.